2024-03-07, 11:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en risk för föräldrarna att överklaga - det kan både blir mer än 8 år, (vi har ju sett domar på 12 år ) och det kan bli en sänkning.
Jag tror att de kommer att överklaga.

De kommer att överlaga micro. Det sa J på rättspsyk. Oavsett vad straffet blev skulle hon överklaga eftersom hon är oskyldig.
Citera
2024-03-07, 11:19
Medlem
Hur räknas det, dras häktningstiden bort? Sen 1/3 del bort?
Isåfall blir det inget märkvärt straff kvar 🤔
Citera
2024-03-07, 11:19
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Jag antar att denna frågan ställts men, jag kör ändå. Förstod inte "föräldrarna" att allt detta skulle hända om dom åkte till sjukhuset? Eller va dom såpass efterblivna att dom trodde att dom var intelligenta nog att manipulera läkare och sköterskor till att tro att det va olycka? Och sen få vård och hem igen för att fortsätta tortera den stackars flickan?

8 år?!? Surt! Hoppas att åklagaren och Zs advokat omedelbart överklagar till HR.
Citera
2024-03-07, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juvelblomma1x

Men alltså, det är värre att sitta i häkte än i fängelse. Du är isolerad.
Citera
2024-03-07, 11:23
Medlem
Magica-Lazios avatar
Fy fan jag blev så ledsen, arg, förtvivlad när jag läste en del av förhöret som låg ute på Aftonbladet med förhörsledaren och flickan. Värsta var frågan vad får du äta? Det som blir över och sedan kom frågan hur känns det att vara i rummet? (Fastspänd i bilbarn stolen i tvättstugan) Ett svar: ensam.

Kan bara tänka mig vilket helvete och ångest hon måste känt att sina egna föräldrar som ska skydda henne har gjort något sådant här hemskt.

Att magsäcken är förstörd för all framtid, finner inga ord för hur sadistiska dessa as är.
Citera
Medlem
Hua! Förväntar mig en överklagan nu. Kanske intressant för alla parter då Jigin ville ha 10 år+ och föräldrarna är enligt de själva helt oskyldiga…

Med straffrabatten framstår det närmast som ett jäkla hån mot ett värnlöst barn i beroendeställning som nästan avled av allt våld.
Citera
Medlem
PerversPolitikers avatar
Jävla skit dom. Man kan ju alltid hoppas att dom får ordentligt med stryk var enda dag av nån elak typ. Men det är väl att önska för mycket,
Citera
2024-03-07, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en risk för föräldrarna att överklaga - det kan både blir mer än 8 år, (vi har ju sett domar på 12 år ) och det kan bli en sänkning.
Jag tror att de kommer att överklaga.

När kan det bli mer än 10 år för synnerligen grov misshandel?
Citera
2024-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
ja vad ska man säga... åtta tio eller tolv år spelar nog mindre roll. Att de fälldes var det viktigaste. Deras liv är förstörda.

Det tråkiga är väl att då de kommer ut gemensamt kan de börja om sina nya liv. Utan barn.

Om åklagaren överklaga kanske det kan bli ytterligare några år. Det kan man väl hoppas på men oavsett så ska de nu sitta inne rätt länge.

Är det inte så att man kommer ut efter 2/3 av tiden ? Dvs i det här fallet circa 5 år - då är ju straffet löjligt lågt... det är min åsikt
Citera
2024-03-07, 11:25
Medlem
Merwinnas avatar
Åtta år, alltså. Om de sköter sig är de ute efter drygt fyra år, eftersom året i häkte också dras av. Det tycker jag var på tok för lite för vad de gjort.
Citera
2024-03-07, 11:25
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juvelblomma1x

Man tar hela tiden på straffet, tar bort 1/3 och sen tar man bort de dagar de redan suttit häktade.
Citera
2024-03-07, 11:27
Medlem
Kaellkritiks avatar
Missade att de sexuella bitarna var med i befintlig åtal.

Då hoppas vi på en överklagan (de åtalande lär ju överklaga oavsett?) med tillägg av åtal för sexuella övergrepp mot barn.

Edit (se rubrik). Varför finns inte en formulering ang detta med i åtalet?
Senast redigerad av Kaellkritik 2024-03-07 kl. 11:31. Anledning: Fel info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in