Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Snart kommer domen

nån som vill slå vad?
Jag tror 8 år mamman och lägre straff för pappan och skadestånd 1 miljon till flickan!
Ps Sen kommer jag alltid tycka att soc och skolan kommit alldeles för lätt undan de borde varit med i denna rättegång!
Skandal och känns rättsosäkert att de bara släpps igenom. Tjänstemannaansvar tack.
Hejsan! Jag undrar om de "vågar" eller hur jag ska uttrycka mig(?) ge J längre straff än D, jag tror det inte. Men faktum är att J borde ha ett längre straff eftersom vi vet genom Z att hon orsakade armfrakturen och brännskadan. Ö.h.t tror jag det är J som står för de fysiska skadorna, hon kan helt enkelt inte låta bli så då har hon passat på när ingen sett.
Däremot har ju D sett resultatet och inte gjort något åt det + bundit och låst in henne. Tillsammans har de vanskött henne på alla tänkbara sätt.
Jag hade varit överens med dig om strafflängden om inte paret i Västmanland fick 12 år i TR. Men där fanns väl iofs människorov med i åtalet. Det gör att TR måste försöka plocka ihop så många år som möjligt sedan ändras det väl i HR. Men det du skriver 8 år för "mamman" och lite lägre för "pappan" anser jag att HR skulle gå med på.
Hur som helst ska det bli intressant, håller även med om skadeståndet. Nu är det inte lång tid kvar

. Men oavsett ska ju J överklaga domen för hon har ju enligt egen utsaga inte gjort något