2024-03-07, 09:06
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Självklart kommer inte sanktionerna lätta innan Ryssland ändrar sina ambitioner. Det är inte helt säkert att de kommer släppa sina ambitioner vid en fred.

Det borde vara självklart?

Ja, det är självklart. Därför jag skrev att det inte kommer bli fred även om Ryssland lämnar Ukraina.
Citera
2024-03-07, 09:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu har ju inte jag påatått det du skriver ovan. Ganska korrupt av dig att få det att verka så!
Argumentera då inte som om det vore fallet.

Angrip inte korruptionen i USA när Ryssland är 100ggr värre. Det blir bara fånigt.
Citera
2024-03-07, 09:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ja, det är självklart. Därför jag skrev att det inte kommer bli fred även om Ryssland lämnar Ukraina.
Visst, om du ser fred som relativt så absolut.

I sådana fall så slutade freden och kriget startade mellan väst och Ryssland redan 2014 när Ryssland invaderade Ukraina.
Citera
2024-03-07, 09:12
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Intressant att du ser Polen 1918 och Nazityskland som en del av väst.

Då var det alltså väst som anföll väst under Napoleonkrigen?

Nu blir risk för OT! Men rent geografiskt så får man väl kalla Polen och Tyskland väst innan NATO bildades. Idag tillhör dom iaf väst, eller?
Citera
2024-03-07, 09:14
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Jag har upprepade gånger hört om Putins "imperialistiska dröm" och som måste krossas.
Betyder det att om Ryssland lämnar Krim så upphör den drömmen och det blir fred?
Nej, våra ledare vill krossa Putin och kommer så göra, det blir inte fred om Ryssland lämnar Ukraina.

Vad menar du med att "våra ledare vill krossa Putin"? Hur då?
Citera
2024-03-07, 09:14
Medlem
attogs avatar
Citat:

Kanske inte, vad vet jag. Du vet säkert bättre.

Men jag tror dödandet upphör. Alltid något.
Och krig utan dödandet kan vi väl stå ut med?
Citera
2024-03-07, 09:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nu blir risk för OT! Men rent geografiskt så får man väl kalla Polen och Tyskland väst innan NATO bildades. Idag tillhör dom iaf väst, eller?
Knappast. Polen har alltid räknats som en del av östra Europa och Tyskland var länge uppdelat i ett väst och öst. Tydligt tycker jag.

Tyskland och Polen blev formellt en del av väst när Sovjetunionen föll och båda blev medlemmar i Nato.
Citera
2024-03-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hat och hämd har aldrig varit en bra ledstjärna.. varken för killar som Hitler, för oss, eller för ukrainare och ryssar.. man kan bara hoppas att mänskligheten blir lite klokare. Men det verkar ju inte så när vi ser såväl opinionen och pöbelmentliteten i väst såväl som i Ryssland, Israel mfl. Enbart skrika efter mer krig och död. Våld löser man med mer våld.. skolskjutningar tror man löses på liknande med mer vapen till lärare, konflikter mellan etniska grupper löses med bomber till ena sidan. Osv..

Ukrainarna och de som stöder Ukraina skriker efter fred.
Ryssarna och de som stöder Ryssland skriker efter mer krig och död istället för att Ryssland slutar kriga och drar sig tillbaka till Ryssland
Citera
2024-03-07, 09:16
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Visst, om du ser fred som relativt så absolut.

I sådana fall så slutade freden och kriget startade mellan väst och Ryssland redan 2014 när Ryssland invaderade Ukraina.

Absolut, finns väl knappast någon som säger emot det. Sedan fanns det många händelser historiskt som bidrog till maidan 2014 och därefter gröna gubbar på Krim.
Citera
2024-03-07, 09:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Absolut, finns väl knappast någon som säger emot det. Sedan fanns det många händelser historiskt som bidrog till maidan 2014 och därefter gröna gubbar på Krim.
Oj oj oj.

Ryssland påstår ju själva att invasionen och därmed kriget (eller SMO om du så vill) inleddes 2022.
Citera
2024-03-07, 09:21
Medlem
fuskas avatar
Här är en video när en jeep med ryssar i/på som kör på en mina och blir luftburna.
https://x.com/gloooud/status/1765525353173254229?s=52&t=9EMUzLJsRd5LuTsFpXijxw
Poff.
Citera
2024-03-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hur kan e påstådd inte helt utredd massaker i ett krig göra förhandlingar omöjliga? Låter som en riktigt usel ursäkt för att vila upp hat ännu mera. Ungefär lika korkat som att påstå att återställande av 2014s gränser. NATO option, krigskadestånd och krigstribunaler INTE kan likställas med kapitulation i kriget?

Vad är din definition av Rysk kapitulation? Att zelensky blir Rysk president?

Det är ryssarna som är så fyllda av hat att de anfallskriget.
Ukrainarna bara försvarar sig och efterfrågar fred.
Det som kan likställas med kapitulation var ryssarnas krav på att Ukraina skulle tvingas göra sig helt försvarslösa vilket var anledningen till att vidare förhandlingar var omöjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in