2024-03-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sist jag kollade så skrek nästan alla ledare inom EU mest om mer vapen och fortsatt krig! Vilka inom Eu pratar om fred egentligen?

Viktor Orban och Robert Fico.
Citera
2024-03-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har helt rätt, var bara nyfiken på vem av våra ledare som ropar efter fred. Jag har missat det.
Vad jag vet har i princip samtliga ledare i väst sagt att ryssland omedelbart måste avsluta sitt krig i ukraina så det blir fred! Har du hört något annat?
Citera
2024-03-07, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja och nej. Victoria Nuland är en shtetl-judinna som precis som den stora majoriteten av alla judar i USA kommer från "the pale of settlement".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pale_of_Settlement

Nuland och de andra judarna i USA som ligger bakom kriget och har drivit det hårdast kommer alltså från det fd ryska imperiet, från delar av dagens Ryssland, Vitryssland, Ukraina, Polen och Baltikum.

Dessa judar drivs av ett starkt personligt hat mot Ryssland, ryssar, ukrainare, polacker m.fl. och ett särskilt hat mot Putin som satte stopp för den judiska plundringsfesten som pågick i Ryssland under Jeltsinåren.

Världsjudenheten som helhet vill absolut förstöra och knäcka Ryssland, men just nu så har Netanyahu dragit igång ett folkmord och etnisk rensning mot palestinierna i ett större drag för skapandet av stor-Israel och krig mot Iran. Eftersom USA:s resurser inte är oändliga, och eftersom Israel går före Ukraina, så måste de nu dra i nödbromsen och omallokera resurserna, från Ukraina och kriget mot Ryssland till Israel och kriget mot Iran. Det är nog pga detta som Nuland och de andra ryska judarnas krig mot Ryssland nu kommer dras ner till sparlåga.

De kanske dumpar Ukraina nu, men de kommer definitivt att komma tillbaka till Ryssland, även om det skjuts upp ett par år och de kanske försöker angripa söderifrån i nästa vända. Så var inte orolig, ni kommer få ett stort krig mot Ryssland förr eller senare.

Varför vill ryssråttorna avnazifiera Ukraina då om det nu är judar som är fienden?😉
Citera
2024-03-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Viktor Orban och Robert Fico.

Nja, inte riktigt. Motsvarande ryssapologeter vill bara inte stöta sig med svinen i Kreml.
Citera
2024-03-07, 08:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
beter sig likadant? Inte alls likadant! Väst stöder ett land som blivit attackerat av ryssland, det är en väldig skillnad
Jag håller med dig.

Men vad jag menade var att båda sidor vill ha fred på sina egna premisser.

Ryssland vill antagligen behålla en stor del av Ukraina och kräver demilitärisering och krav på att de inte går med i Nato.

Ukraina och väst vill ha ut Ryssland ur Ukraina.

Dessa båda ligger långt ifrån varandra i dagsläget och tyvärr är inte Ryssland kända för att kunna kompromissa alls rent historiskt. Det är tragiskt.
https://twitter.com/trajaykay/status/1607039154298257408
Citera
2024-03-07, 08:55
Medlem
Citat:
Sist jag kollade så skrek nästan alla ledare inom EU mest om mer vapen och fortsatt krig! Vilka inom Eu pratar om fred egentligen?

Eftersom ryssen startat ett krig som han vägrar avsluta, ja. Åker ryssen hem är kriget slut, är det för svårt för dig att fatta?
Citera
2024-03-07, 08:58
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vem i väst ropar efter fred?

Vem i väst har invaderat Ukraina?
Citera
2024-03-07, 08:58
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vad jag vet har i princip samtliga ledare i väst sagt att ryssland omedelbart måste avsluta sitt krig i ukraina så det blir fred! Har du hört något annat?

Jag har upprepade gånger hört om Putins "imperialistiska dröm" och som måste krossas.
Betyder det att om Ryssland lämnar Krim så upphör den drömmen och det blir fred?
Nej, våra ledare vill krossa Putin och kommer så göra, det blir inte fred om Ryssland lämnar Ukraina.
Citera
2024-03-07, 09:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Den statistiken kommer oftast från amerikanska källor vilket innebär att den inte är speciellt trovärdig och används mest i propagandasyfte, USAs rättssystem t.e.x. är sjukt korrupt som de flesta ändå vet.
Vilket jävla bullshit. Hade det varit som du säger så hade inte USA legat på plats 24 på denna listan efter både Estland och Uruguay.
https://www.transparency.org/en/cpi/2023

Du faller så jävla lätt för den ryska propagandan så det är skrämmande.

"Ryssland är inte korrupt, väst är det. Lita inte på något från väst".

Du gapar och sväljer.
Citera
2024-03-07, 09:01
Medlem
attogs avatar
Citat:

Sista jag kollade vad som hände 2022-02-24, så var det Ryssland som gick över gränsen till Ukraina.
Du får ta hjälp av en vuxen som kan visa dig på en karta.
Du vet vad en karta är? Visar Ryssland på ena sidan av en gräns och Ukraina på den andra.
Gränsen emellan är en internationellt erkänd gränd, av Ryssland också förresten.
Kallas krig när man attackerar ett annat land.
Olagligt dessutom.

Men allt det där kan någon vuxen hjälpa dig med.
Citera
2024-03-07, 09:03
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag har upprepade gånger hört om Putins "imperialistiska dröm" och som måste krossas.
Betyder det att om Ryssland lämnar Krim så upphör den drömmen och det blir fred?
Nej, våra ledare vill krossa Putin och kommer så göra, det blir inte fred om Ryssland lämnar Ukraina.
Självklart kommer inte sanktionerna lätta innan Ryssland ändrar sina ambitioner. Det är inte helt säkert att de kommer släppa sina ambitioner vid en fred.

Det borde vara självklart?
Citera
2024-03-07, 09:03
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vem i väst ropar efter fred?

Jag. Hör du inte mig?
Och jag lyssnar på invånarna i Ukraina, som också vill ha fred.
Fler kanske borde lyssna på vad Ukraina vill? Det är i o f s en sensationell tanke! Ska erkännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in