2024-03-06, 19:03
Medlem
DonaldBidens avatar
Henrik Larsson är det kanske svenskaste vi har!
Hans uttalande måste ses som ett bevis på att det svenska egentligen inte existerar, det är en förtryckande tankekonstruktion som måste förintas från alla våra medborgares sinnen!
Citera
2024-03-06, 19:06
Medlem
Nu har Simon Bank skrivit nån bögsnyftare i Aftonbladet också!
”Vi kanske borde börja med att få alla barn att känna sig som svenskar”

”Jag förstår, ärligt talat, inte hur någon stolt svensk kan läsa de där raderna utan att få en klump i halsen”

”Jag förstår inte hur vi kan prata om något annat än det här inom svensk fotboll, eller i ett svenskt samhälle”

Ja du Simon idioten Bank, kanske för att vi inte kan påverka vilka utlänningar Larssons morsa väljer att skaffa barn med?? Om herr halvsvensk halvneger inte känner sig som en riktig svensk är det väl hans problem att ta upp med sin morsa!! Om herr helnegers morsa tar hela familjen från hemlandet Somalia till Sverige och ungarna inte känner sig som svenskar, inte fan kan svenskarna lastas för det! Hahaha, det är ju så jävla dumt så man häpnar! Lille Simon får nog klura vidare en stund, förslagsvis efter att han dragit huvudet ur sin egen röv och zoomat ut lite.
Citera
2024-03-06, 19:15
Medlem
Om det är någon tröst för alla negerlusingar, araber och halvfabrikat i landet som inte känner sig som riktiga svenskar så kan jag meddela att väldigt få riktiga svenskar tycker att Sverige känns som det riktiga Sverige. Åk tillbaka dit ni känner er hemma så blir det ju bra för alla. En idé bara.
Citera
2024-03-06, 19:16
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad röstar Henke på?
Citera
2024-03-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Henrik Larsson är det kanske svenskaste vi har!
Hans uttalande måste ses som ett bevis på att det svenska egentligen inte existerar, det är en förtryckande tankekonstruktion som måste förintas från alla våra medborgares sinnen!

Vad är "det svenska" för något? En mesig tolerans utan något innehåll tillsammans med floskler om demokrati och yttrandefrihet? Att ens mening i livet är att köpa sig prylar eller skaffa sig många sexuella upplevelser?

Varför skulle någon människa vija identifiera sig som svensk om han hade något annat att välja på?
Citera
2024-03-06, 19:23
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Nu har Simon Bank skrivit nån bögsnyftare i Aftonbladet också!
”Vi kanske borde börja med att få alla barn att känna sig som svenskar”

”Jag förstår, ärligt talat, inte hur någon stolt svensk kan läsa de där raderna utan att få en klump i halsen”

”Jag förstår inte hur vi kan prata om något annat än det här inom svensk fotboll, eller i ett svenskt samhälle”

Ja du Simon idioten Bank, kanske för att vi inte kan påverka vilka utlänningar Larssons morsa väljer att skaffa barn med?? Om herr halvsvensk halvneger inte känner sig som en riktig svensk är det väl hans problem att ta upp med sin morsa!! Om herr helnegers morsa tar hela familjen från hemlandet Somalia till Sverige och ungarna inte känner sig som svenskar, inte fan kan svenskarna lastas för det! Hahaha, det är ju så jävla dumt så man häpnar! Lille Simon får nog klura vidare en stund, förslagsvis efter att han dragit huvudet ur sin egen röv och zoomat ut lite.
Är ju så lätt att skriva ihop en. som du säger, "bögsnyftare" vid sitt skrivbord och vara en god människa och sen få lite trevlig lön för mödan. Vad gör han själv mer än sitter och försöker få svenskar att lösa alla världens problem?
Citera
2024-03-06, 19:34
Medlem
Läste igenom artikeln det handlar om. Tycker inte det var mycket om detta i den och det är säkert uppförstorat ifrån en direkt fråga. Vem har förresten gått igenom barndom och arbetsliv utan någon typ av mobbing? Många gånger handlar det om att vara annorlunda, att sticka ut på något sätt och andra gånger är det ren avundsjuka. I fotboll används vad som för att förgöra motståndarna. Att ha dreadlocks här gör verkligen att man sticker ut och det var extremt ovanligt på 70-talet. Det kan ju dock varit honom till nytta lika ofta då när han gjorde avtryck på fotbollsplanen att han inte förväxlades med någon annan. Sen flyttade han ju hem igen till Helsingborg nu senast, blev inte kvar i Spanien eller flyttade till Holland eller Skottland.
Senast redigerad av KamratBlue 2024-03-06 kl. 19:38.
Citera
2024-03-06, 19:44
Medlem
outback4s avatar
Att Simona Bank är dum i huvudet visste man.
Henke har inget att göra och pratar ut i brittisk tabloid om att han inte känner sig svensk utanför fotbollsplanen. Och?
Seriöst blir det larvigt nu.
Slår vad om att Henke ska prata ut hos Tilde på tv4 inom några dagar..
Är det något i vattnet här som gör att just svenskar ska piskas till att känna kollektiv skam för alla utsatta folkslag utom vårt eget?
Den där hemska nationalistiska ådran som Simona Bank refererar till finns betydligt mer i alla andra länder. Så ett moment 22 för Simona Bank.
Citera
2024-03-06, 20:16
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Läste igenom artikeln det handlar om. Tycker inte det var mycket om detta i den och det är säkert uppförstorat ifrån en direkt fråga.

Larsson säger dock samma saker i var och varannan intervju. Här är exvis en intervju från 2005.

Citat:
Henrik Larsson växte upp på 70- och 80-talen i Helsingborg.
– På den tiden var man ovanlig. Det fanns invandrare men inte många som såg ut som jag. Jag var annorlunda. Å andra sidan var det inget problem. Klart att jag blev retad men då fick man stå upp och slåss. Slåss, det gjorde jag ofta*. Och jag vann fajterna, så efter ett tag var det ingen som vågade säga något.
Han dröjer en stund och säger:
– Det är märkligt att när man blir bra på något, då glömmer folk ens bakgrund.

https://www.svd.se/a/e2be9a37-7d86-3efe-b9a9-b0b5e33dfc19/klart-jag-blev-retad-slass-det-gjorde-jag-ofta

Så alla svenskar var rasister som Henrik måste ge stryk, och enda anledningen till att svenskar gillar honom är för att han är bra på fotboll. Hade han kört buss eller jobbat inom vården hade vi alla spottat på honom och kallat honom neger.

*Jag hade mängder av invandrare i min skola som inte slogs, och de blev inte retade för det. Men hey, Henrik är ju "annorlunda"...
Senast redigerad av fluff995 2024-03-06 kl. 20:19.
Citera
2024-03-06, 20:44
Medlem
BuckshotBills avatar
Henke ger de som är emot multikulti rätt: tydligen blir man inte svensk av att åka tunnelbana i Sverige ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Jag har svaret

1inse att det är normalt med multikulti i ett globalt samhälle, och att avvikande aldrig startar med samma förutsättningar att bli accepterade. Det beror på evolution och mänsklig psykologi. Det är bara att gilla läget.
2När du insett det, så kör på. Du behöver inte klaga och skapa dålig stämning. Att klaga löser ingenting, annat än att göra folk obekväma, eller skapa kognitiv dissonans.
3 man lever en gång, så försök gör det bästa
av situationen och tänk positivt

Så tänker jag som en väl integrerad invandrare

Däremot så kan jag förstå att många välintegrerade invandrare ser bittert på den ökade segregationen från 2008 till 2023, men se det som en lärdom att världen är föränderlig, och utmana dig själv att blomstra i den nya eran

Zlatan behöver inte klaga. Han är en snygg svensk fru, är miljardär, och trivs i Milano. Bitterhet är oftast en projektion av ens egna misslyckande. Så försök va lyckad spirituellt eller på det sätt du kan va på. Däremot så är inte alla människor så här storsinta, utan många är känsliga. Som svensk hade jag inte dömt ut dom, utan låtit dom klaga lite och sen gett dom en kram
Bra skrivet.
Citera
2024-03-06, 20:54
Medlem
Intressant att ingen journalist (Simon Bank) tar upp faktumet att det i förorten idag är en majoritet barn som INTE vill kalla sig eller se sig som svenskar. Kurder, Somalier m.m vägrar klassa sig som svenskar. Men det talas det inget om. Bättre ge svenskarna all skuld för problemen istället för att komplicera en fråga.
Citera
2024-03-06, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
När henke växte upp, så tillhörde Sverige fortfarande ett av de mest etnisk homogena länder, så han hade garanterat inte lätt i Helsingborg på den tiden. Sedan i intervjun tycker jag inte att han i sig smutskastar Sverige utan bara ger ett krasst konstaterande om hur hans uppväxt var på gott och ont, samt vad som format och drivit honom. Hade han inte haft den bakgrunden, så hade han förmodligen inte heller haft det drivit inom fotbollen. Han har i vilket fall säkert fått ett långt bättre liv än många av oss oavsett.

Det tror jag visst han hade det. Jag är i samma ålder så jag upplevde det där Sverige. Det var pk redan då. Tänk tex uppståndelsen när NRP demonstrerade i Växjö 1985. Man talade om händelsen i skolorna. 1985 var Henke Larsson 14 år och svenskarna var fortfarande ett tolerant folk, iallafall på ytan. Det var så mycket lättare då fortfarande att hyckla men saker som att mobba adopterade slogs hårt ned på. Svenska barn och ungdomar tänkte inte ens tanken och gör det fortfarande inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in