2024-03-06, 20:35
Medlem
Om man inte fattat det innan så är det dags att stämpla ut.
Citera
2024-03-06, 20:39
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag har aldrig varit för Ukrainakriget men svarar ändå.

Jaha, så kom en före detta ÖB på det nuuu...!!! Woow, liksom.

Ända från dag 1 har jag sagt det, inled fredssamtal, helt oavsett vilka invändningar man har. Det spelar ingen roll. Det här är logiskt om man kan tänka självständigt, vilket inte alla kan då de låter massmedia tala om för dem hur de skall tänka. Det blir som en masshypnos i dumhet, typ, bidra till Ukrainakriget helt oavsett priset för det (och innan det, akta dig för "viruset" helt oavsett priset vi måste betala för det ...etc.).

Det finns ingen vinst i att kriga med Ryssland, utan det enda som händer är att massor med vanliga människor dör i onödan och alla i västvärlden blir helt luspanka till sist, medans den globala eliten slutligen blir ägare av allting. Helt vansinnigt. INGET NATO-medlemskap i hela världen är värd denna idiot, inget.

Så därför borde Ukraina under den dåliga ledaren Zelensky lagt ner sina ambitioner på ett Nato-medlemskap för länge sedan, självklart, men Nato och USA ville annorlunda, de ville ha krig med Ryssland för de trodde att Ryssland gick att besegras via Ukraina som nu offrats cyniskt i deras elaka globala spel.

Napoleon, Tyskland och nu är det Natos tur att inse att ingen kan vinna militärt mot Ryssland på deras hemmaplan, eftersom de tillåter inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Alla som tycker att man ska vika sig för Ryssen är fienden. Så ja, han är desinformatör med sympatier för Ryssland. Är det svårt att förstå? De finns på alla nivåer.

Den var bra, du gav mig dagens skratt. Nu lever jag ett år längre tack vara det, så tack, men jag förstår om du skulle vilja att det vore tvärtom.
Citera
2024-03-06, 20:51
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Du vet alltså inte vad du pratar om, inte ett jävla skit. Det handlar inte om att ta över städer med flest invånare, utan att ta strategiska punkter, vilket kommer att ta tid då det är där militären och motståndet är.

Du är en av alla svagbegåvade individer jag syftade på tidigare.

eksakt advdiivkia är kanske i viktigast stad i hela ukraina för rysk och ukrain det var igenkligen döds stötarna i ukrainsk försvar tyvärr
Citera
2024-03-06, 20:54
Medlem
Melange5738s avatar
Så här var Nazi-tyskland 1942:

https://www.alamy.com/stock-photo-nazi-germany-third-reich-at-its-greatest-extent-in-1942-map-of-europe-104834088.html

Då sa givetvis alla att det inte var någon chans att Sovjet kunde vinna, alla visste ju att Tyskland skulle vinna. Faktum är att Hitler hade redan sagt till det tyska folket att Sovjetunionen redan kapitulerat och att de "bara skulle skriva på papprena".
Citera
2024-03-06, 20:55
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag har aldrig varit för Ukrainakriget men svarar ändå.

Jaha, så kom en före detta ÖB på det nuuu...!!! Woow, liksom.

Ända från dag 1 har jag sagt det, inled fredssamtal, helt oavsett vilka invändningar man har. Det spelar ingen roll. Det här är logiskt om man kan tänka självständigt, vilket inte alla kan då de låter massmedia tala om för dem hur de skall tänka. Det blir som en masshypnos i dumhet, typ, bidra till Ukrainakriget helt oavsett priset för det (och innan det, akta dig för "viruset" helt oavsett priset vi måste betala för det ...etc.).

Det finns ingen vinst i att kriga med Ryssland, utan det enda som händer är att massor med vanliga människor dör i onödan och alla i västvärlden blir helt luspanka till sist, medans den globala eliten slutligen blir ägare av allting. Helt vansinnigt. INGET NATO-medlemskap i hela världen är värd denna idiot, inget.

Så därför borde Ukraina under den dåliga ledaren Zelensky lagt ner sina ambitioner på ett Nato-medlemskap för länge sedan, självklart, men Nato och USA ville annorlunda, de ville ha krig med Ryssland för de trodde att Ryssland gick att besegras via Ukraina som nu offrats cyniskt i deras elaka globala spel.

Napoleon, Tyskland och nu är det Natos tur att inse att ingen kan vinna militärt mot Ryssland på deras hemmaplan, eftersom de tillåter inte det.

Den var bra, du gav mig dagens skratt. Nu lever jag ett år längre tack vara det, så tack, men jag förstår om du skulle vilja att det vore tvärtom.

Är det bara Ukraina som inte får gå med i Nato, eller får inte Litauen, Estland, Lettland, Finland och andra länder som gränsar mot Ryssland göra det heller? Att de går med i Nato har inte så mycket att göra med yttre påverkan som en försäkring. En försäkring som alla dessa länder hann skaffa innan branden kom. Ukraina hann tyvärr inte.
Citera
2024-03-06, 21:02
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Målet för Ryssland är att tömma Ukraina och väst helt på vapen och ammunition.

Genom att låta sig genomskjutas och sänkas? Ja jävlar vilken taktik. Undrar vad årets segerparad på Röda Torget ska bjuda på när ryska arméns stridsfordon sprängs på löpande band på åkrarna i Ukraina. Uralvagonzavods senaste kollektion av traktorer? Vladimir Putin ridandes i paraduniform?
Citera
2024-03-06, 21:03
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Är det bara Ukraina som inte får gå med i Nato, eller får inte Litauen, Estland, Lettland, Finland och andra länder som gränsar mot Ryssland göra det heller? Att de går med i Nato har inte så mycket att göra med yttre påverkan som en försäkring. En försäkring som alla dessa länder hann skaffa innan branden kom. Ukraina hann tyvärr inte.
De andra länderna är med i NATO, men Ukraina har en "gränskonflikt" och får därför inte bli medlem enligt NATOs egna stadgar.
Citera
2024-03-06, 21:03
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Jag vet inte, jag tycker att det hela är så absurt, att så många människor saknar allt vad sunt förnuft heter och bara likt drönare går statens och medias ärenden. De är stolta över att vara "rationella" och "ateister" när dessa individer om de levde under häxprocessen hade jagat häxor.

Håller helt med. Om de levde i 1930-talets Tyskland gått runt med konstant träningsvärk i högerarmen...
Citera
2024-03-06, 21:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De andra länderna är med i NATO, men Ukraina har en "gränskonflikt" och får därför inte bli medlem enligt NATOs egna stadgar.
Yes, det är jag medveten om.
Citera
2024-03-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag hatar inte ryssar, vad fick du det ifrån? De ryssar jag kommit i kontakt med har varit intelligenta och hjälpsamma.
Okay, du personligen kanske inte hatar ryssar. Point taken. Men väldigt många av NATO-supportrarna här på forumet gör det, och det är en viktig drivkraft för dem. Jag menar i alla fall att din beskrivning av "ett /helt/ folk som hatar ryssar" är överdriven. Ukraina var redan före 2020 ett kulturellt, politiskt och mentalt splittrat land, och den här klyschan om att hela folket från 2014 står enade i sitt heroiska motstånd mot och hat mot ryssar (folk och land) är en del av Kiev-regimens propaganda. Det är kriget och propagandan i media som håller bilden på plats, och när kriget väl är över - rimligen med landavträdelser till Ryssland och utan några stora krigsskadestånd eller någon krigsskuldparagraf undertecknad av Moskva - så kommer den känslan att tona bort efter hand.

De här båda länderna är historiskt lika närstående som Sverige och Danmark i modern tid, och e flesta danskar går inte omkring och hatar svenskar.
Citera
2024-03-06, 21:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Precis. Jag har inte sedan detta startade förstått hur någon kan tro att Ukraina skulle kunna vinna mot Ryssland i ett fysiskt klassiskt krig. Det må hända att deras förhållningssätt till världen osv. vinner över Rysslands i längden och att Ryssland förändras med tiden. Men detta är inget som har direkt att göra med det nuvarande kriget. Just nu är det bara som att slänga bensin på elden när väst skickar vapen etc. DET kommer inte leda till att Ukraina vinner det här kriget, det är jag övertygad om. För Ukraina är för litet i förhållande till Ryssland. Och säg att Ryssland av outgrundlig anledning plötsligt skulle ge upp ja då är det ju fortsatt samma läge… bara en tidsfråga innan det händer något liknande igen. Ukraina ligger där det ligger. Men varför skulle Ryssland ge upp? De anser sig nog inte ha något att vinna på att retirera.

För övrigt är det ju massa unga män även från Ryssland som dött i detta. Det är inte som att vare sig unga ukrainare eller ryssar har något val angående om de vill kriga eller ej. De är förlorare allihop, riskerar bara att skadas allvarligt eller dö.

Nej jag tror inte Paasikivi kommer göra någon vändning här. Jag tror heller inte att vi någonsin kommer få se honom i något annat än samma uniform (han har ju alltid samma kläder i alla intervjuer, har väntat på att han ska ha mer civila kläder någon gång men icke).

Målet för Ukraina är att göra det outhärdligt och ohållbart för ryssen att hålla Krim och Donbass. Ryssland har redan förlorat kriget hur mycket du än hoppas på motsatsen. Det är ryssen själv som bestämmer hur stort nederlaget kommer att bli.

Johan Hederstedt presenterar sin analys, vilket är bra. Sannolikt kommer analysen att vara inaktuell och bortglömd redan nästa år.
Citera
2024-03-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Kriget som vi ser nu kommer ganska snart att vara avgjord nu när Ryssland kör över Ukraina totalt, men däremot konflikten kommer att fortsätta väldigt länge.

Enligt en artikel av rysskännaren Malcolm Dixelius i Expressen i söndags ser han en möjlig fred i Ukraina genom att ha den åländska självstyrelsen som förebild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in