2024-03-05, 20:29
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det normalt att benen känns som gelé? Som att nån står på ens bröstkorg. Att det känns som att man tappar kontrollen över kroppen. Att händerna gör vad dom vill. Och domningar i armar och ben.

Alprazolam ska helst trappas ur med hjälp av Diazepam (Stesolid). Du har ingen möjlighet att få tag i det? Eller Klonazepam (Iktorivil, Rivotril) som andrahandsval.
Citera
2024-03-06, 13:28
Medlem
mr.demons avatar
Ni som har slutat med Alpa/Xanor. Är det inte konstigt att må så fucked up nu. Jag gick av helt i Januari. Och är helt slut nu. Mina ögon svider och pulserar. Mina ben är som gelé. Helt otroligt svag är jag. Känns som att nån stampat in bröstkorgen. Min nacke är stel som fan, och jag kan knappt andas. Känns som att mina armar lever ett eget liv också. Dom domnar, och gör vad dom vill, Det brinner i magen och bröstkorgen. Och fryser som fan också.

Jag hata ätit den i låg dos: utskriven. Aldrig tagit över rekomderad dos.
Senast redigerad av mr.demon 2024-03-06 kl. 13:46.
Citera
2024-03-06, 14:59
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ni som har slutat med Alpa/Xanor. Är det inte konstigt att må så fucked up nu. Jag gick av helt i Januari. Och är helt slut nu. Mina ögon svider och pulserar. Mina ben är som gelé. Helt otroligt svag är jag. Känns som att nån stampat in bröstkorgen. Min nacke är stel som fan, och jag kan knappt andas. Känns som att mina armar lever ett eget liv också. Dom domnar, och gör vad dom vill, Det brinner i magen och bröstkorgen. Och fryser som fan också.

Jag hata ätit den i låg dos: utskriven. Aldrig tagit över rekomderad dos.

Vad hade du för dygnsdos och hur länge har du ätit Alprazolam? Den är ökänd för sin avtändning. Även vid så låga doser som 0,5 mg per dag kan man få utsättningssymptom
Citera
2024-03-06, 15:26
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Vad hade du för dygnsdos och hur länge har du ätit Alprazolam? Den är ökänd för sin avtändning. Även vid så låga doser som 0,5 mg per dag kan man få utsättningssymptom

Som mest tror jag det var 3-4 milligram per dygn. Cirka 20 år sen. Efter det, nu sist assistent. Som bröt jag en 0.5 i två delar. I Januari tog jag bort den helt. Och nu befinner jag mig i helvetet. Sen två veckor. Konstigt va
Citera
2024-03-06, 17:15
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Som mest tror jag det var 3-4 milligram per dygn. Cirka 20 år sen. Efter det, nu sist assistent. Som bröt jag en 0.5 i två delar. I Januari tog jag bort den helt. Och nu befinner jag mig i helvetet. Sen två veckor. Konstigt va

Har du ätit det i 20 år?
Citera
2024-03-06, 17:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Har du ätit det i 20 år?

Typ 25 år. Ätit dem i alla fall. Sen jag var ung
Senast redigerad av mr.demon 2024-03-06 kl. 17:27.
Citera
2024-03-06, 17:55
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Typ 25 år. Ätit dem i alla fall. Sen jag var ung

Det är inte konstigt att du får utsättningssymptom om du har ätit det i 25 år 😅
Citera
2024-03-06, 18:15
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Nej det är inte konstigt. Dom är sådana. För många många år sedan kunde jag i princip snaska hur mycket som helst. Fick huvudvärk någon vecka sedan var det över. Testade sedan ta kanske 10mg några år senare och fick alla möjliga konstiga och obehagliga fenomen. Tog ungefär 2-3 veckor innan det värsta la sig. I ditt fall tippar jag på du börja fungera normalt efter något halvår.
Citera
2024-03-06, 22:36
Medlem
EastCoastWays avatar
Att Omeprazol kan förlänga effekten av Alprazolam finns dokumenterat.

Men jag hittar inget om Esomeprazol och interaktion med Alprazolam

Någon som vet?
Nån tweakning i esomeprazol som gör det?
Citera
2024-03-07, 18:12
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Att Omeprazol kan förlänga effekten av Alprazolam finns dokumenterat.

Men jag hittar inget om Esomeprazol och interaktion med Alprazolam

Någon som vet?
Nån tweakning i esomeprazol som gör det?

Det som gäller för Omeprazol gäller även Esomeprazol; förlängd halveringstid för Alprazolam
Citera
2024-03-10, 10:15
Medlem
Hjälp behöver råd!!
Har enbart lyckats sova 3 timmar inatt och tänkte testa att ta alprazolam inför läggdags ikväll pga upp tidigt imorgon.

Har nyligen testat en tablett zopiklon (imovane) 7,5, sov ganska okej, testade någon dag efter en halv zopiklon men sov inte så bra på enbart en halv.

Därför tänkte jag idag ta en zopiklon 7,5 tillsammans med alprazolam. Har dock aldrig tagit alprazolam förut. Kan jag testa ta en tablett alprazolam (0,25) och om det inte hjälper ta ytterligare en till? Eller vad är en lagom dos att ta?

Om det är av relevans så fick jag 10 mg stesolid på sjukhuset en gång och somnade som en stock…
Citera
2024-03-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackohei
Hjälp behöver råd!!
Har enbart lyckats sova 3 timmar inatt och tänkte testa att ta alprazolam inför läggdags ikväll pga upp tidigt imorgon.

Har nyligen testat en tablett zopiklon (imovane) 7,5, sov ganska okej, testade någon dag efter en halv zopiklon men sov inte så bra på enbart en halv.

Därför tänkte jag idag ta en zopiklon 7,5 tillsammans med alprazolam. Har dock aldrig tagit alprazolam förut. Kan jag testa ta en tablett alprazolam (0,25) och om det inte hjälper ta ytterligare en till? Eller vad är en lagom dos att ta?

Om det är av relevans så fick jag 10 mg stesolid på sjukhuset en gång och somnade som en stock…

1mg aprazolam är typ 10mg diazepam (stesolid).
Tar du ihop med zoplikon prova 0.25 annars 0.5.

Du kan även börja med att ta 0.25mg ytterligare 0.25mg 20-40min senare om det inte var tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in