2024-03-06, 00:52
Medlem
Hej alla livsnjutare som älskar root beer, vart i Sverige kan man köpa denna underbara läsk till ett rimligt pris? När jag är I USA brukar jag dricka åtminstone 1 liter om dagen, skulle jag göra det i Sverige skulle det gå på runt 90 spänn för alla näthandlare verkar sälja 355ml för 29.... Ockerpriser enligt mig.
Citera
2024-03-06, 01:39
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Hej alla livsnjutare som älskar root beer, vart i Sverige kan man köpa denna underbara läsk till ett rimligt pris? När jag är I USA brukar jag dricka åtminstone 1 liter om dagen, skulle jag göra det i Sverige skulle det gå på runt 90 spänn för alla näthandlare verkar sälja 355ml för 29.... Ockerpriser enligt mig.
Kan man inte bara trycka i en tandkrämstub i en vanlig Coca cola?

Edit:
Själv har jag inte hittat billig root beer någonstans i Sverige. Tror det finns en överhängande risk att du får nöja dig med de dyra små burkarna.
Citera
2024-03-06, 02:37
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Inte till någon hjälp för dig men förr (20+ år sedan) fanns det i vanliga livsmedelsaffärer som mitt lokala konsum, men av anledning jag aldrig lyckats förstå så stod inte burkarna vid läsken utan fanns istället gömt i hyllan med bakgrejer.

Så du kan ju kolla där runt år 2002
Citera
2024-03-06, 05:42
Medlem
NyaHenriksss avatar
Prata med din lokala handlare så beställer dom hem till dig.
Rootbeer finns antagligen i sortimentet men säljs dåligt, därför står det inte i hyllorna i det vanliga sortimentet.
Citera
2024-03-07, 12:34
Medlem
Adelaides avatar
Vissa Ica Supermarkets brukar ha såna ibland. Gissar att även vissa turkkiosker har dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in