2024-03-05, 23:40
Medlem
löls avatar
Om Henke nu inte känner sig som svensk.

Vad känner han om han hade flyttat till Rinkeby eller liknande? 😂😂

Jävla mupp uttalande. Nästa blir väl att han är en kvinna.

Hade han bott i usa och sagt att han inte känner sig som en Amerikan.
Då vet vi alla vad som hade hänt.

Bara i Sverige tar sig en människa dessa ord i mun. Pinsamt av Henke!!!!
Citera
2024-03-05, 23:41
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Han är svensk som i afrosvensk och Sverige är lika mycket hans land som etniska svenskarnas land.

Vad är en "afrosvensk"? Vad finns det mer, "tuttifruttisvensk"?

Antingen är du svensk eller så är du inte det. Det är inte krångligare än så.

Endast de flesta européer kan någonsin "bli" svenskar om de verkligen vill det.
Citera
2024-03-05, 23:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Han är svensk som i afrosvensk och Sverige är lika mycket hans land som etniska svenskarnas land.
Så därför bor han i UK? För att han är 'afro-svensk'? Känner han sig brittisk? Engelsk? Eller bara jävla dum i huvudet?
Citera
2024-03-05, 23:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej jag vet inte vad det handlade om en liten fågel berättade det för mig och mina fåglar är trovärdiga.

OK, folk kanske förändras? Han ger sken av att vara en rejäl man.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
I ena meningen säger du att du inte tycker att ordet har någon inneboende mening och i nästa börjar du spy galla över alla du anser falla under begreppet.

Bestäm dig för vad du tycker innan du börjar diskutera.

Jag tycker henke sätter fingret på någonting centralt här, och då har han ändå liksom inte anklagat nån.

What?

Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Stämmer ej. Barn blev ledsna och sårade då också att bli kallade för det.

Varför skulle de bli det? Normala människor använde ordet som om man sa sockerkaka, ekollon, husbil. Det var inget laddat. Om ordet inte var laddat i samhället och om den som sa ordet inte hade onda intentioner varför skulle barn bli ledsna och sårade? Det är ju fullständigt nonsens du kommer med. Min gissning är att du inte var med på den tiden. Jag var.
Citera
2024-03-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så därför bor han i UK? För att han är 'afro-svensk'? Känner han sig brittisk? Engelsk? Eller bara jävla dum i huvudet?

Han är folkbokförd på en adress i Helsingborg.
Citera
2024-03-05, 23:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Han är folkbokförd på en adress i Helsingborg.
Även med en proffslön vill man inte missa fri sjukvård?
Citera
2024-03-05, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football/2024/mar/03/henrik-larsson-i-have-106-caps-for-sweden-but-i-see-myself-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.
Men varför först acceptera en neger för att sedan inte acceptera att negern en dag säger ifrån?
Då har man väl ändå accepterat negern för att hålla honom som just en neger?
Citera
2024-03-06, 00:05
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Varför är någon knappt känd persons avsaknad av en känsla värd att ta upp till diskussion?
Citera
2024-03-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Även om henke levt som en svenne hela sitt liv, spelat i landslaget etc så finns det folk som känner sig tvugna att definiera honom utifrån hans hudfärg
Bra skrivet. Så känner nog de flesta personer med annan hudfärg eller annat utseende.
Att alltid bli bedömd genom sina yttre attribut. Men det går inte att direkt klandra den andra personen heller är väl naturligt att utseendet är det första man observeras hos en obekant människa.
Det är nog jobbigt att alltid uppfattas som avvikande vid möte, "inte svensk".
Samma sak skulle nog en svenska uppleva om han flyttar till ett land där ursprungsbefolkningen ser annorlunda ut, Japan t.ex., att ständigt uppfattas som "inte som oss" är nog rätt enerverande i längden.
Citera
2024-03-06, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football/2024/mar/03/henrik-larsson-i-have-106-caps-for-sweden-but-i-see-myself-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.

"Stå upp för Sverige" menar alltså du är att peka ut någon med annan hudfärg?
2024 i Sverige skall vi i Sverige alltså hushålla oss med negrer?
Det enda finger sådana som du orkar lyfta är att peka finger åt.
Sverige har definitivt gått under från det "Folkhem" vi hade och som "Sossarna" byggde upp till de 87% av den svenska befolkningen som 2006 valde att importera en massa husnegrer.
Nu skall vi peka på dem, vi skall peka ut dem, vi skall peka åt?
Orkar man inte jobba åt sig själv så håller man sig med en husneger och den som håller sig med en husneger är enligt mig det allra lägsta av low- life; då får man själv finna sig i att "integrera" sig i det egna landet.
Lycka till.
Senast redigerad av hee4r 2024-03-06 kl. 00:52.
Citera
2024-03-06, 00:56
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
1. Det får stå för dig. När jag växte upp var det inte det och ordet användes i normalt språkbruk inte nedsättande.

2. Hur vet du att jag inte redan vet det?

Du kanske kan ta och fundera på om Sverige och alla europeiska länder är så rasistiska - varför i helvete har då miljontals araber och negrer oombett åkt hit under 30-40 års tid?

Det var ju det jag skrev innan om glåpord. Man tar något som kännetecknar personen ifråga; tjock, lång, ful, svart, sneda ögon, glasögon, etnicitet, ursprungsland osv. Är negerjävel att man hatar negrer? Är din långe fan att man hatar långa? Är danskjävel att man hatar danskar?

Om någon känner sig kränkt så säger det kanske mer om personen i fråga än om den som säger något? När jag växte upp var det INGEN som var kränkt för någonting. Fritzl kränkte sin dotters och sina inavlade barnbarns rättigheter. Det är att använda ordet rätt. att någon känner sig kränkt över att koranen eldas upp eller får höra jävla afghan är ju bara trams. Folk som är så lättstötta borde sova i ett bomullsrum med hjälm på. Hade vår generation varit en bråkdel så lättstött som dagens som behöver triggervarningar på filmer som innehåller neger hade man sagt åt dem på skarpen att skärpa till sig.

Jag gissar att det är alldeles för sent i livet för dig, men om funderar på hur du får andra att känna - istället för att fokusera på just dina åsikter, vanor och rättigheter - så ska du se att du både blir mer älskad och lycklig. Kasta inte bort den lilla tid du har kvar på att vara en osympatisk skitstövel, utan gör något nytt - tänk på andra!
Citera
2024-03-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Om Henke nu inte känner sig som svensk.

Vad känner han om han hade flyttat till Rinkeby eller liknande? 😂😂

Jävla mupp uttalande. Nästa blir väl att han är en kvinna.

Hade han bott i usa och sagt att han inte känner sig som en Amerikan.
Då vet vi alla vad som hade hänt.

Bara i Sverige tar sig en människa dessa ord i mun. Pinsamt av Henke!!!!

Tänk att yttrandefrihet gäller vissa och inte alla, hyckleri nivå 10 måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in