Citat:
Ursprungligen postat av
VEMDÅJAG
Nej men häftigt ställe att åka till. Jag tycker att en grupp som Laxton, som nu säger sig vilja bevisa något, borde försöka få dit riktiga forskare inom olika vetenskapliga discipliner. Det måste ju vara en guldgruva att äga husen som forskningsobjekt.
Men dels tror jag att Laxton bara är inriktade på "ande-teorin" som förklaring till fenomenen. Dels förlorar de pengar på att under några månader inte hyra ut husen till spöktroende folk, för att istället ha forskare och vetenskapsmän där.
Problemet med forskare och vetenskapsmän är att det är så låsta. Då generaliserar jag så klart. Men jag uppfattar det så. Ställ en utomjording (om de finns) framför dom ( dvs de finns) så kommer de ändå veta allt om hur hjärnan fungerar och finna svaren där. Det är ju inget vi andra vet, men vi litar på att dom vet för att dom studerat.
Men det jag vet är att ju längre tiden går vet jag att vetenskapen ändras hela tiden. Utvecklas. Det kommer ny kunskap.
Jorden var ju platt en gång i tiden även om vissa påstår att den är det fortfarande.
Det känns som att vi människor behöver bli ledda i sanningen för att tro. Oavsett om det handlar om exempelvis religion eller vetenskap med allt däremellan.
Jag är ju tillräckligt gammal för att komma ihåg tiden då det krävdes teknik för att mäta ändring i energin. Nu finns den och utvecklas. Då är det många som säger nej nej inte teknik, den kan manipuleras. Så jag tror att det är svårt att bevisa att tekniken fungerar eller inte fungerar av gemene man.
Litar någon på en vetenskapsman så gör en annan det inte osv.
Så det som finns kvar är ju vad jag själv tror/vet oavsett åt vilket håll.
Jag håller verkligen med i din tanke om att dom skulle kunna ta dit vetenskapsmän och forskare. Jag tror inte att dom skulle vara rädda för det så som jag tror många andra inom ämnet skulle vara.
Jag tror även att LaxTon, i vart fall Niklas är öppen för alien teorin också. Intressant.
Sen kan jag tycka att vi Svenskar till stor del är väldigt väldigt låsta för annat än oss själva.