2023-12-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Har tittat på några av deras klipp... Funderar på ifall de på riktigt tror på detta själva? Eller? Det kan de väl rimligtvis inte göra. De verkar ju vara normalbegåvade. Isf kan jag känna att det är en rätt obehaglig scam.
'Sköra individer söker sig till o betalar för dylikt.. samma som med "Medium".

Oavsett om de tror på det eller inte, så tjänar de stora pengar och börjar bli kända internationellt. Många av prylarna de uppfinner används av andra spökjägare. När de var i USA fick de skriva autografer på prylarna de uppfunnits och som köpts av spökjägare där. Eloge för det.
Citera
2023-12-27, 13:29
Medlem
Det här handlar ju om en tro. Laxton försöker inte få folk att VETA. De försöker inte få bevis för en andevärld. De har noll kontakt med etablerad vetenskap och forskare. De hus som de äger har aldrig genomgått en vetenskaplig undersökning. De försöker alltså inte vinna kunskap.
Citera
2023-12-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Oavsett om de tror på det eller inte, så tjänar de stora pengar och börjar bli kända internationellt. Många av prylarna de uppfinner används av andra spökjägare. När de var i USA fick de skriva autografer på prylarna de uppfunnits och som köpts av spökjägare där. Eloge för det.

De har knappast uppfunnit några prylar, och de prylar de använder är felk eller i alla fall inte tänkta för det de gör med dem
Citera
2024-02-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt

De har kommit på en affärsidé där de tjänar stora pengar på lättlurade folk. Varken mer eller mindre.
Citera
2024-02-27, 17:41
Medlem
Brukar kolla på JLC och i senaste avsnittet var Laxton med vilka tidigare varit helt okända för mig. Jag har alltid varit skeptisk till hela spökjägargrejen men tänkte det kan vara kul o se vad det handlar om. Blev lite besviken över alla apparater som ska vara nått slags "bevis" för att spöken existerar.
Ta t.ex. den där spiritboxen, som kanske gett upphov till de mest spektakulära "spökträffarna", som egentligen bara är en avancerad radioapparat som scannar snabbt genom FM/AM-bandet. Är det inte då ganska självklart att man fångar upp korta ord från olika radiostationer och sen tolkar det som svar från "andra sidan"? Vidare användes ett IR-instrument som löpte amok emellanåt men hur känsligt inställd är den t.ex. och varför skulle en sådan inte kunna reagera på damm, insekter eller svagt fladder i något tygstycke?
Citera
2024-02-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det här handlar ju om en tro. Laxton försöker inte få folk att VETA. De försöker inte få bevis för en andevärld. De har noll kontakt med etablerad vetenskap och forskare. De hus som de äger har aldrig genomgått en vetenskaplig undersökning. De försöker alltså inte vinna kunskap.

Du är ju väldigt dåligt insatt. Det är just bevisen de letar efter. Det hade du förstått om du hade bemödat dig vara påläst.
Citera
2024-02-28, 00:19
Medlem
På samma sätt som man kan se en rörlig bild i tex mobil eller lyssna på låt säga en radio ska det gå att via frekvenser även höra det vi inte med vårt öra kan höra.
Bara för att vi inte kan höra ett ljud med vårt öra betyder det inte att det inte existerar.
Självklart finns det instrument som kan plocka upp frekvenser vi inre kan höra. Om det tex ideligen kommer relevanta svar kan man ju utgå från att det är en kontakt. Men frågar man vad entiteten heter och man varje gång får svar på ryska, eller en nyhetsuppläsming kan man anta att det är frekvenser som inte är relevanta.

Jag trodde människan hade kommit längre nu med all teknisk omkring oss för att förstå att det är möjligt att vi kan höra sånt som inte enbart heter ex P4.
Citera
2024-02-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du är ju väldigt dåligt insatt. Det är just bevisen de letar efter. Det hade du förstått om du hade bemödat dig vara påläst.

Så du menar att de har kontakt med etablerad vetenskap och forskare.? Du som är så påläst kan berätta om vilka forskare de har kontakt med.
Citera
2024-02-29, 17:12
Medlem
Citat:
Så du menar att de har kontakt med etablerad vetenskap och forskare.? Du som är så påläst kan berätta om vilka forskare de har kontakt med.

Jag tänker att om du är intresserad i ämnet kan du ju gå in och få information om vad de använder för utrustning. Hur de fungerar och vilka som utvecklar dom.

Etablerad vetenskap är högst involverad. Namn på dessa människor får du fråga om själv.
Citera
2024-03-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tänker att om du är intresserad i ämnet kan du ju gå in och få information om vad de använder för utrustning. Hur de fungerar och vilka som utvecklar dom.

Etablerad vetenskap är högst involverad. Namn på dessa människor får du fråga om själv.

Jo, jag har övernattat i Borgvattnet ett antal gånger och även haft EMF-mätare där. Jag har också noga tittat på försäljningssidan om "spökutrustning". Jag uppskattar också att Laxton skriver att utrustningen inte bevisar "spöken".
Citera
2024-03-01, 20:26
Medlem
Spökar det i Borgvattnet? Det kan man ju tro om man vill. För många är det nog en trygghet att säga ja på den frågan. Några hållbara bevis har aldrig levererats tyvärr. Kommer det i framtiden? Njä, vore den största upptäckten någonsin, men tyvärr är oddsen emot oss.
Citera
2024-03-01, 23:19
Medlem
Citat:
Jo, jag har övernattat i Borgvattnet ett antal gånger och även haft EMF-mätare där. Jag har också noga tittat på försäljningssidan om "spökutrustning". Jag uppskattar också att Laxton skriver att utrustningen inte bevisar "spöken".

Har du upplevt något när du har övernattat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in