2024-03-05, 18:50
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Min gissning är 12 år, men även det är för lite.

Ja 14 hade varit mer logiskt med tanke på att paret i Västmanland fick 12 och i Zoeys fall har hon haft det tio ggr jävligare..!!
Citera
2024-03-05, 18:56
Medlem
Asså bilderna på Z skador Kan inte förstå att delar av akutvårdspersonalen motsatte sig en orosanmälan. Hur kan de inte sett det jouren såg???

Inte undra på att så många barn forsätter att fara illa år efter år när det finns så inkompetenta personer i skolan och i vården.
Citera
2024-03-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Ja 14 hade varit mer logiskt med tanke på att paret i Västmanland fick 12 och i Zoeys fall har hon haft det tio ggr jävligare..!!

Jag hoppas att det blir dömda för sexuella övergrepp också trots att Z inte velat prata om det.
Citera
2024-03-05, 19:00
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetstuff84
Jag hoppas att det blir dömda för sexuella övergrepp också trots att Z inte velat prata om det.

Ja vi får se vad som kommer på torsdag när domen faller..!!
Citera
2024-03-05, 19:26
Medlem
Citat:
Tror inte att ni är helt fel ute. Med tanke på att de är så drivande att få diagnoser på barnen för att försöka fiska ut försäkringspengar så är det mycket möjligt att hon fejkar ett Ep-anfall också. Läste i nått protokoll att de varken kunnat sätta någon diagnos på hennes ledsmärtor inte heller en EP-diagnos.

Vanezza tex. klarar sig utan sin andningsmaskin där hon bor i dag. Fan, J kanske har Münchhausen med tanke hur hon håller på med sina barn.
Klarar sig vanezza utan andningsmaskin? Var har du läst det? Varit skeptisk till hennes sjukdom redan från början.
Citera
2024-03-05, 19:38
Medlem
Finns det någon bild på Z?
Citera
2024-03-05, 19:48
Medlem
Citat:
Asså bilderna på Z skador Kan inte förstå att delar av akutvårdspersonalen motsatte sig en orosanmälan. Hur kan de inte sett det jouren såg???

Inte undra på att så många barn forsätter att fara illa år efter år när det finns så inkompetenta personer i skolan och i vården.
Det tror jag du fått om bakfoten. Vårdpersonalen talade om det redan på julafton. Att göra polisanmälan.
Men de jobbar i olika arbetsskift överlappande. Det var stressigt och alla kämpade med att rädda livet på Z.
Och även sjukhuspersonal har familj och det var julafton.
Så pga av stress så föll väl anmälan mellan stolarna. Dvs att de som gick av sitt pass trodde att andra skulle göra det.
Det viktigaste just då var ju att upprätthålla livet på Z.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-05 kl. 19:53.
Citera
2024-03-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det tror jag du fått om bakfoten. Vårdpersonalen talade om det redan på julafton. Att göra polisanmälan.
Men de jobbar i olika arbetsskift överlappande. Det var stressigt och alla kämpade med att rädda livet på Z.
Och även sjukhuspersonal har familj och det var julafton.
Så pga av stress så föll väl anmälan mellan stolarna. Dvs att de som gick av sitt pass trodde att andra skulle göra det.
Det viktigaste just då var ju att upprätthålla livet på Z.

Nej jag har inte fått det om bakfoten. Narkosjouren eller vad hon nu kallas berättade det när åklagaren höll förhör med henne under rättegången, det var vårdpersonal som inte höll med henne om att det var medvetet gjort och om Zs skador och att det behövdes göra en orosanmälan.
Senast redigerad av Sweetstuff84 2024-03-05 kl. 20:06.
Citera
2024-03-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyllTomten
Klarar sig vanezza utan andningsmaskin? Var har du läst det? Varit skeptisk till hennes sjukdom redan från början.

Asså jag har minne som en guldfisk men det kan varit i släktprotokollet. Ev i förhör med en av mostrarna.
Citera
2024-03-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Finns det någon bild på Z?

Ja det finns en bild på dotterns S fb. Kortklippt och ser ut som en liten pojk men bilden har nog några år på nacken. Fanns också en bild på en av mostrarnas fb. Det är rätt så gamla bilder med dålig upplösning så man ser inte så bra.
Citera
2024-03-05, 20:26
Medlem
Citat:
Nej jag har inte fått det om bakfoten. Narkosjouren eller vad hon nu kallas berättade det när åklagaren höll förhör med henne under rättegången, det var vårdpersonal som inte höll med henne om att det var medvetet gjort och om Zs skador och att det behövdes göra en orosanmälan.
Det har jag helt missat. Det var personal som ville ringa polisen redan på julafton iallafall.
Och personalen tycks rörande överens om att detta var vanvård samt misstänkt misshandel.
Ingenting en 6-åring kan ha orsakat själv.
Citera
2024-03-05, 20:44
Medlem
Domen mot föräldrarna från Eslöv faller på torsdag klockan 11.00.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgG75G/attikskadade-flickan-i-dag-hon-har-en-stark-livsgnista

– Hon är en bestämd tjej med glimten i ögat. Hon har mycket humor och även en stark integritet. Det är väl så hon lyckats ta sig igenom det här, eftersom hon har den starka livsgnistan hon har, säger Malin Raihle.

– Hon mår väldigt bra. Det är svårt att säga hur det hade varit om inte allt detta hänt men jag upplever henne som väldigt frisk.

– Familjehemsföräldrarnas ambition är att hon ska växa upp där hos dem. Hon kunde inte ha haft det bättre än i nuvarande familjehem och lever ett sådant liv som ett barn i hennes ålder borde få göra, säger Malin Raihle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in