2024-03-05, 09:33
Medlem
Framgångsrik o allt men låter ändå herrarna betala. Svensk feminism i sitt esse som någon skrev.
Citera
2024-03-05, 09:43
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Din givmildhet imponerar inte.

Det var inte menat att imponera heller.

Tycker det är tramsigt att gå in på Rolls-Roys och sen beklaga sig över att det är dyrt.
Själv tycker jag det är roligare att fynda på auktioner och second-hand, försöka hitta skatter.
Att bara kasta pengar på något är ju ingen konst.

Det är viktigt att komma ihåg att det som är billigt för någon kan vara oöverkomligt dyrt för någon annan men det är lika viktigt att komma ihåg att det som är ofattbart dyrt för någon kanske är att anse som, i princip gratis för någon annan.
Senast redigerad av Nico77 2024-03-05 kl. 09:49.
Citera
2024-03-05, 10:16
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Framgångsrik o allt men låter ändå herrarna betala. Svensk feminism i sitt esse som någon skrev.
Den där typen av killar vill betala, annars ingår inget sex vid slutet av kvällen. Men visst är det så , jämställdhet tills notan ska betalas.
Citera
2024-03-05, 10:40
Medlem
Barentss avatar
Det är bra att den ångestframkallande världen med människor och företag som snyltar på stendumma stenrika personer som fått sina pengar gratis i den globala ekonomin skymtar fram ibland. Jag använder samma koncept i min nätbutik, de rika betalar 10 gånger mer och de är så nöjda kunder.
Citera
2024-03-05, 10:41
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad hette restaurangen ?
Ska du åka dit och bjuda frugan på ett festligt glas kranvatten?
Citera
2024-03-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kommunalt vatten kostar pengar, så att det skulle vara olagligt att ta betalt för det låter konstigt.

Och som sagt, så länge jag inte fått se notan, så tror jag det handlar om en kuvertavgift (820/17=knappt en femtioapp per person), där kan det ingå vatten, bröd och liknande.

Problemet är att vissa Turkpizzerior skriver inte på menyn att kranvatten ingår. Var en idiot som försökte kräva 20 kr för att jag sa kranvatten och frågade var i menyn det står 20 kr annars räknas det som bedrägeri och falsk marknadsföring. Det blev sura och hoppas de lärde sig något.
Citera
2024-03-05, 11:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tror det är olagligt att sälja kranvatten som är gratis för svenska befolkningen.
Det är inte alls ovanligt att man får betala några kronor för kranvatten så visa gärna en källa på att det skulle vara olagligt. Sedan gäller inte svensk lag i Schweiz ändå.
Citera
2024-03-05, 11:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Evian är defenetivt inte nån stolthet i Schweitz eftersom det är franskt.
Fine, ursprungligen franskt. Fortfarande en stolthet även i Schweiz då de finaste hotellen har speciella Evian vattenkaraffer på borden.
Evian ligger preciiiis på gränsen mellan Frankrike och Schweiz med fin utsikt mot Genevesjön, som ju ligger i Schweiz.
Citera
2024-03-05, 12:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tror det är olagligt att sälja kranvatten som är gratis för svenska befolkningen.

Nej, det stämmer inte alls. Det råder fri prissättning.
Citera
2024-03-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, det stämmer inte alls. Det råder fri prissättning.

Ja ok men då skall det fan i mig står på menyn tydligt. Var det jag blev lacka på en restaurang att de ville ha 20 kr för "måltidsdryck" och protesterade.

Alla priser skall stå tydligt på menyn!
Citera
2024-03-05, 13:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Har också blivit lurad på det där sättet, i Sverige.

Handlade inte om 800 kr. Men ca 120kr för en liter framdukat kranvatten, som man antog var gratis.

Det är ett lurendrejeri/bedrägligt sätt många restauranger sysslar med och man bör ha för vana att ge dom ett uselt/dräpande betyg på google varje gång det sker. Dåliga recensioner skadar restauranger väldigt mycket så om folk står upp för sig och ger dåliga recensioner kommer det upphöra.
Senast redigerad av Kosmos. 2024-03-05 kl. 13:48.
Citera
2024-03-05, 13:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Har också blivit lurad på det där sättet, i Sverige.

Handlade inte om 800 kr. Men ca 120kr för en liter framdukat kranvatten, som man antog var gratis.

Det är ett lurendrejeri/bedrägligt sätt många restauranger sysslar med och man bör ha för vana att ge dom ett uselt/dräpande betyg på google varje gång det sker. Dåliga recensioner skadar restauranger väldigt mycket.
Jo det är mycket dåligt att ställa fram vattenkaraffer på bordet och inte vara öppna med att det kostar att dricka från dem. Då förtjänar den restaurangen dåliga recensioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in