2024-03-05, 03:20
Medlem
-GGs avatar
Som utböling startat man psykologiskt alltid på noll. Ingenting konstigt i sig. Utan förväntat och evolutionsbaserat.

Sedan har svenskar i allmänhet ingen plikt att få just HL att känna sig som någonting särskilt, utan svenskar har egna liv att leva och kan inte anpassa sitt känsloliv efter varje vänsterpolitisk nyck. Att invandrare känner att de måste lyckas och få respekt från svenskarna, eller "hämnas" genom framgång spär på rasblandning och multikulti som negativt för egentligen alla. Psyket tycks ju bygga en fientlighet i det oavsett hur mycket värdlandet ger och försöker.

HL har en annan ras i sig, så det är klart att han inte känner sig som svensk då. Svenskar, likt andra folk, behöver inte fundera mellan sig eller sätta upp regler, när alla är huvudsakligen samma och det inte diskuteras ständigt för att köra ner i halsen på en vad man måste känna eller svartmåla det man känner instinktivt.

I Sverige och i en mångkultur måste det enkla och förståeliga göras fult och bli politisk uppläxning just eftersom det som människor ser och känner mer direkt inte sammanfaller med "mångkulturen".
Citera
2024-03-05, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Har Henke först nu fattat hur det är att tillhöra ha könet? Har inget med färg att göra. Som man erkänns du bara om du är talangfull, lyckas eller har rikemans resurser. Så har det varit sen stenåldern, män jagade och fick skämmas om de inte kom hem med något byte.

Fan korkad intervju.
Senast redigerad av Saftxbulle 2024-03-05 kl. 03:28.
Citera
2024-03-05, 03:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Neger var helt okomplicerat när jag växte upp. Bara så du vet, häromåret dök det upp neger i ett korsord i en av våra dagstidningar. Naturligtvis stort rabalder. När man forskade i det fick man tag i den som gjorde korsordet, en professionell korsordskonstruktör. Han meddelade att korsordet var för DN eller SvD på 90-talet. Längre bort än så är det inte. När vi hade klassfester på låg/mellanstadiet så hade man med sig negerbollar. Det var helt oskyldigt, det fanns inga lärare, föräldrar, skolstyrelse eller tidningar som höjde på ögonbrynen för det. Att Pippis pappa var negerkung så var ordet neger bara ett spännande tankesteg. Överhuvudtaget inget nedlåtande. Tror du föräldrar på 60, 70 och 80-talet satt och körde rasistpropaganda som godnattsagor för sina barn?

Ett tips - läs 1984. Har nog aldrig varit mer aktuell än idag. Handlar bland annat om hur man ändrar ordens betydelse eller ordens värde. Så ja, jag jämför neger med indian, eskimå mm.

När Henke växte upp var neger således ett oladdat ord i Sverige. Negerjävel däremot blir ju laddat, ungefär som kinesjävel, tattarjävel, juggejävel, judejävel eller varför inte gubbjävel, kärringjävel, ungjävel osv. Ungefär som om vi skulle vara i Kina eller Afrika och de kallar oss svenskjävel, svennejävel, jävla viting osv. Man tar ett ord som "representerar" personen i fråga slänger på en svordom och vips har man ett glåpord.

Jag kollade på serien Skuggornas Hus häromdagen, den är från 1996. Ordet "neger" förekommer där flera gånger helt oproblematiskt, tills en karaktär kallar en annan för "niggerlover".
Citera
2024-03-05, 03:32
Medlem
Om Sverige haft Australiens lagar från 1886, då hade Henke Larsson avlägsnats från sin familj och från det svenska folket,

med syftet att skydda det svenska folket från raslig inblandning.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aboriginal_Protection_Act_1869

Citat:
In 1886, Victoria's parliament passed what became known as the Half-Caste Act, giving the board power to expel Aboriginal Victorians of mixed heritage ("half-castes") aged from eight to 34 from reserves. According to Broome: "In one move, the Board's costs would be reduced and the Aboriginal race would vanish as the 'full bloods' aged and died, and the 'half castes' were blended to whiteness."

Resultatet blev förstås en katastrof på alla fronter, eftersom det varken stoppade rasinblandning hos abiriginals, rasinblandning bland vita och aboriginals som folk går fortfarande mot förintelse på grund av situationen de lever i.

Henke precis som alla andra kan inte vara omedvetna om detta problem, både svenskar, negrer och mulatter vet precis vad det handlar om men lever hela livet i förtryck och rädsla att prata om den pågående förintelsen av unika folk och privatpersoners rotlöshet och splittring. En själlös ångest som förr eller senare bubblar upp till ytan till PK-medias förljugna förvåning.

Känner sig vita i Australien som Aboriginal-negrer?
Känner sig aboriginal-negrer i australien som vita?

Knappast, och oavsett vad påtvingad värdegrund kan förmå dem att låtsas tro på.

Henke skulle i Australien på 1800-talet varit en "Half-Cast" och det är precis vad han idag upplever sig vara i Sverige 2024.

Finns stora likheter med alla "tyskungar" i Norge som fått lida hela uppväxten och livet med ångest och identitetskris, helt i onödan.

I dagens Sverige pågår detta i stor omfattning och utan att någon vågar ifrågasätta eller diskutera problemet öppet.
Citera
2024-03-05, 03:36
Medlem
carminaburanas avatar
Jag är engelsk men född och uppvuxen i Sverige. Aldrig bott i england, men frågar någon mig vad jag är för nationalitet så är jag engelsk. Jag känner mig 100% engelsk (båda föräldrar) men jag känner mig också 100% hemma i sverige. Engelsk och svensk kultur är ganska snarlik.

Hade jag varit förr i afrika så hade det varit ännu starkare att jag hade känt mig engelsk, och antagligen hade jag kännt att jag inte passade in där, och jag hade knutit mig ännu hårdare till min engelska identitet. Kulturerna är så olika.
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-05 kl. 03:38.
Citera
2024-03-05, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag är halvfinsk och jag känner mig inte helt svensk.
Det är skillnad på folks genetik. Henrik Larsson är inte genetiskt svensk så inte så konstigt att han inte känner sig svensk.
Precis.

En katt som föds i ett stall blir inte en häst.

En schimpans blir inte människa även om den adopteras av människor och får delta i SFI och inkvoteras på universitetsutbildningar.

Övertro på "miljöfaktorer" ändrar inte den saken.
Citera
2024-03-05, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Helt korrekt om Sverige och svenskar. De värdesätter bara resultat. Åtminstone medelklassen, kanske växte han upp i en sådan miljö?

Jag är förövrigt svensk, men känner mig ändå inte som svensk. Tycker det är något stört över modern svensk kultur. Den är uteslutande, elitistisk, falsk, kvinnlig.
Vad ska man annars mäta? Resultatet är det som räknas allt annat är onödigt skit. Det du beskriver som falskhet är inte svenskt, utan mänskligt. Svensken är väldigt förstående, tolerant så länge du låter denne leva som den är. "Gör du plikt, kräv din rätt" borde vara ett svenskt motto, fuck lagom.
Citera
2024-03-05, 03:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Genetiskt så är han precis som Obama lika mycket vit som neger. Om Henke inte känner sig som svensk så är det nog helt riktigt, han är ju inte helsvensk. Att han skulle blivit utsatt för rasism (bortsett från något glåpord) har jag mycket svårt att tro. När han växte upp sågs snarare invandrare som ett spännande inslag i den annars helvita samhällsbilden. Man var nyfiken på folk från andra kulturer och länder. Våldtäkter, misshandel, rån, gängkriminalitet, trakasserier osv från invandrare riktade mot etniska svenskar var fortfarande långt borta tidsmässigt. Folk från olika länder bekänner över tid färg när de vistas här. De flesta svenskar avskyr numera somalier, irakier, syrier, afghaner, marockaner, chilenare, turkar, iranier osv men man känner inte alls så med japaner eller argentinare. Ska man se nyktert på det så de fördomar svenskar/européer har om invandrare har invandrarna själva som grupp skapat om sig själva.

Fetade: Medhåll.

Citat:
Instämmer. Svenskar överlag skiter i hudfärg och dömer efter beteende.

Håller dock inte med dig om att hur det var när han växte upp. Sverige var mycket mer välkomnande då än nu. Då kunde folk vara genuint nyfikna på främlingar. Om någon blekfet skåning kallade honom negerjävel i grundskolan borde han väl ha tillräcklig IQ, mognad och självförtroende att begripa att det var någon som hade egna mindervärdeskomplex?

Ett konstigt uttalande, för att komma från dig.

Jag tror att alla människor dömer efter hudfärg och bryr sig om hudfärg, efter en viss tid och grad. Att skriva som du skriver, är för att svenskar ska leva under politiskt korrekthet och inte "få" bry sig om hudfärg i och med att en person inte kan hjälpa det när den föds och lever. Så vill man överanpassa svensken till den snällaste ingången i frågan och med tron att miljöfaktorer kan ändra om allting.
Jag tror inte alls att det är så "rakt" som du framlägger det. Och jag tror inte att många svenskar skulle vilja bo i ett demografiskt neger-område även om det området inte var socialt förfallet eller beteendemässigt störande.
Det ligger mycket djupa saker i att kunna vistas och bo i en miljö där alla har en liknande fenotyp. Det gör något med gemenskapen, lugnet, tryggheten och det som man inte alltid behöver säga rakt ut.

Det finns likväl många undersökning som visar att svenskar visst det anser att hudfärg och rasligt ursprung är viktigt och rentav avgörande för om man är svensk eller ej.

Sedan fortsätter du med "blekfet skåning", återigen för att ta ner svensken och höja invandraren, HL i detta fall och vara "extra snäll emot honom annars kanske han blir ledsen som invandrare".
Men invandrare lever inte i ett vakuum där de ska vara skyddade från vad folk säger för mindre smickrande ord om en oavsett anledning. I stället visar det på konflikten som direkt existerar och som nu är milsvid större och allvarligare.
Senast redigerad av -GG 2024-03-05 kl. 04:12.
Citera
2024-03-05, 03:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vad ska man annars mäta? Resultatet är det som räknas allt annat är onödigt skit. Det du beskriver som falskhet är inte svenskt, utan mänskligt. Svensken är väldigt förstående, tolerant så länge du låter denne leva som den är. "Gör du plikt, kräv din rätt" borde vara ett svenskt motto, fuck lagom.

Ja. Egentligen.

Resultat är resultatet av att Sverige är ett annat land än ett afrikanskt och arabiskt land.
Med tanke på bidragsfaktorn och de sociala förmåner som finns här, tror jag att invandrarna till och med är glada över det.
Citera
2024-03-05, 03:57
Medlem
Har inte heller känt mig svensk dom senaste 20 åren. Bara att se sig omkring
Citera
2024-03-05, 03:57
Medlem
Jag har aldrig sett honom som svensk heller, en invandrare som varit bra på fotboll i bästa fall, ingen jag bjuder hem på sill o potatis
Citera
2024-03-05, 04:00
Medlem
HomoDeuss avatar
Vänd på frågan. Vem fan vill känna sig som svensk, om man blir utsatt av svenskar? Själv har jag aldrig blivit utsatt, och har också tjänat miljoner här, men känner mig inte som svensk till 100% heller. Troligen för att jag inte vill förknippas med den sorts skitfolk som oftast har flaggan på fasaden idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in