2024-03-04, 23:41
Medlem
Personligen tycker jag det är helt otroligt hur de kan vara så lugna under förhör och i rättegången, hade jag varit i deras situation och oskyldigt anklagad hade jag skrikigt, klättrat på väggarna, gjort allt i min makt att leta stöd för min version! Inte vägrar svara i förhör, inte vara själv loj , fasiken va jobbigt det är att lyssna på henne 😡
Jag hade gjort allt i min makt för att bevisa sanningen!
Senast redigerad av Pelleplum 2024-03-04 kl. 23:44.
Citera
2024-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Hur många 6 åringars föräldrar här kan intyga att deras barn äns skulle berätta/ljuga för sina föräldrar att deras 6 åring berätta hur de fått stearin bränt på deras underliv! Jag har svårt att en 6 åring äns skulle hitta på något sånt! Ingen 6 åring har denna fantasi! Om de inte varit utsatt för detta! Om en drake kommit och blåst eld hade jag hellre trott på det!
Det är så fult när D påstår att det inte är Zs prat. Att hon blivit instruerad av soc och sjukhuspersonal vad hon ska säga.
Vem skulle ha motiv att lägga timmar på att lära ett litet väldigt sjukt barn att berätta något som hon till slut kan utantill. Det skulle aldrig fungera i verkligheten. Att en 7 åring svarar precis rätt på alla frågor.

Och även Ds försvarsadvokat är inne på den linjen att Z tagit intryck av människor runt omkring sig.
Sedan verkar försvarsadvokaten vilja ha det till en ren sammansvärjning också. Det är ju väldigt skumt när så många nyckelpersoner runt Z på sjukhus råkar bo på samma ort.
Som att sammansvärjningen utgår från denna by i syfte att röva bort Z från föräldrarna. Eller vad är motivet?
Det verkar som försvaret greppar efter halmstrå.
Citera
2024-03-04, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är så fult när D påstår att det inte är Zs prat. Att hon blivit instruerad av soc och sjukhuspersonal vad hon ska säga.
Vem skulle ha motiv att lägga timmar på att lära ett litet väldigt sjukt barn att berätta något som hon till slut kan utantill. Det skulle aldrig fungera i verkligheten. Att en 7 åring svarar precis rätt på alla frågor.

Och även Ds försvarsadvokat är inne på den linjen att Z tagit intryck av människor runt omkring sig.
Sedan verkar försvarsadvokaten vilja ha det till en ren sammansvärjning också. Det är ju väldigt skumt när så många nyckelpersoner runt Z på sjukhus råkar bo på samma ort.
Som att sammansvärjningen utgår från denna by i syfte att röva bort Z från föräldrarna. Eller vad är motivet?
Det verkar som försvaret greppar efter halmstrå.

Förstår hur du tänker! Men det ger ju inte svar på hur hennes skador uppkommit
Citera
2024-03-04, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
Ja jag håller med dig det är så fruktansvärt hemskt vad denna lilla tös har fått utstå..!! 😔
Ja, lilla tösabiten! Var själv i trakterna augusti 2022 dvs att vi åkte genom Eslöv. Har tänkt på det många gånger om det var just då som lilla Z stod med söndergråtna ögon o grät, alldeles förskräckt av det läbbiga som hände runt omkring. Hon fick ju inte flytta sig för D från madrassen. Koncentrationsläger kommendanten D.
Citera
2024-03-05, 00:02
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker! Men det ger ju inte svar på hur hennes skador uppkommit
Nej. Men det beror på att ingen vet. Det blev ju struket ur åtalet pga att det inte går att bevisa Vem-Vad-Hur. Z vill inte tala om det. Bara en händelse för ca 2 år sedan (nu 3 år sedan ) som skedde på den lilla toaletten i Kungshult med mamman. De skadorna hon kom in med är från nov, dec -22. i Löberöd.
Som jag förstått det.
Citera
2024-03-05, 00:06
Medlem
Citat:
Nej. Men det beror på att ingen vet. Det blev ju struket ur åtalet pga att det inte går att bevisa Vem-Vad-Hur. Z vill inte tala om det. Bara en händelse för ca 2 år sedan (nu 3 år sedan ) som skedde på den lilla toaletten i Kungshult med mamman. De skadorna hon kom in med är från nov, dec -22. i Löberöd.
Som jag förstått det.

Vad menar du?
Skadorna i underlivet eller alla benbrott?
Citera
2024-03-05, 00:12
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Skadorna i underlivet eller alla benbrott?
Skadorna i underlivet. Du får läsa själv i FUP. Ligger på sid1 i början på tråden.
Citera
2024-03-05, 00:17
Medlem
Citat:
Skadorna i underlivet. Du får läsa själv i FUP. Ligger på sid1 i början på tråden.

Jag har läst och lyssnat så det det du syftar på är underlivet! Men vad har du för förklaring till alla benbrott?
Citera
2024-03-05, 00:22
Medlem
Citat:
Jag har läst och lyssnat så det det du syftar på är underlivet! Men vad har du för förklaring till alla benbrott?
Det finns med i åtalet har jag för mig. Som barnfridsbrott tror jag. Även skållningen.
Du kan antingen läsa FUP eller tråden. Det är tradigt att dra allt i repris som redan gått i repris flera ggr i tråden.
Citera
2024-03-05, 00:26
Medlem
Ottoplommon: Vad har du för förklaring till alla benbrott ? frågade jag
Senast redigerad av Pelleplum 2024-03-05 kl. 00:32.
Citera
2024-03-05, 00:35
Medlem
Citat:
Vad har du för förklaring till alla benbrott ? frågade jag
Det har Z själv berättat. Det står i barnförhöen i FUP bl.a Det är hennes mamma som dragit henne i armen så den bröts. Z vill minnas att det var på hennes 6 års dag. Hon fick inga presenter och inga gäster kom.
Armbågen har blivit bruten på liknande sätt av mamman. Mamma har sprungit efter Z och hällt kokande vatten över axel, bröst o rygg.
Hon har ett självläkt benbrott till i foten. Det finns det ännu inget svar på vad det beror på.
Nu får du forska själv i FUP eller i tråden. Man kan ju söka på sökord i tråden.
Citera
2024-03-05, 00:42
Medlem
Citat:
Det har Z själv berättat. Det står i barnförhöen i FUP bl.a Det är hennes mamma som dragit henne i armen så den bröts. Z vill minnas att det var på hennes 6 års dag. Hon fick inga presenter och inga gäster kom.
Armbågen har blivit bruten på liknande sätt av mamman. Mamma har sprungit efter Z och hällt kokande vatten över axel, bröst o rygg.
Hon har ett självläkt benbrott till i foten. Det finns det ännu inget svar på vad det beror på.
Nu får du forska själv i FUP eller i tråden. Man kan ju söka på sökord i tråden.

Missuppfattade dig!
Jag fick uppfattningen om att du inte tror på Zoey!
Senast redigerad av Pelleplum 2024-03-05 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in