2024-03-04, 22:38
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
D Ligger lite över genomsnittlig intelligens. Genomsnitt är ju det vanligaste. Så så särskilt smart tycks han inte vara.
J inkompentensförklarar honom tio ggr om dagen. Han har en förmåga att utrycka sig klumpigt utan Js sufflerande dvs hon ger honom hans repliker. Som att han inte förstår riktigt vad som är lämpligt visa olämpligt att säga. Tydligen har han berättat för sina arbetskamrater att han behöver ett jobb för att Vabba. Klart olämpligt isåfall.

OK, då är det nog så. Jag har som sagt inte läst allt, materialet är ju för fan tusentals sidor långt.

Men att hon inkompetensförklarar honom i parti och minut betyder ju faktiskt ingenting, då hon är helt knäpp. De okvädingsord som kommer ur hennes slasktratt till trut kan man ju inte ta på allvar. Det är sådant som ska gå in genom ena örat och ut ur det andra. Jag har stött på ett par personer som påminner om henne.
Citera
2024-03-04, 22:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Jag har inte läst RPU: n (var hittar man den?) men jag har läst en rejäl bit av FUP: en, och där ser jag inget som tyder på att han skulle vara mer intelligent än vilken medelmåtta som helst. På vilket sätt gör han ett intelligent intryck? Psykopati och intelligens förekommer inte samtidigt alls så ofta som man skulle kunna tro. Det här att psykopater är som Hannibal Lecter eller Patrick Bateman är en Hollywoodmyt. De finns, men de är i minoritet. De flesta lever miserabla liv, då de är helt rotlösa som människor. En del beundrar ju psykopater och tycks tro att det är en fördel att vara psykopat, men det stämmer ju inte. Bara för att de inte lider själva av sina miserabla liv (avsaknaden av empati innebär också total avsaknad av självömkan och förmåga att känna ångest) innebär det inte att deras liv är bra.

Är det intelligent att stå och jucka på en kollega på jobbet, eller att skryta om hur mycket bidrag man får för barnen och hur lätt det är att vabba? Knappast. En intelligent person, psykopat eller inte, hade sett till att bli omtyckt på sitt jobb, oavsett hur ondskefull man är bakom masken.

Den här länken funkar fortfarande:
https://gofile.io/d/JxnfBs

Du har rätt i att psykopati och intelligens inte korrelerar (och det ska vi nog vara tacksamma för.) Somliga psykopater är intelligenta, andra är det inte. Det som framför allt kännetecknar dem är den extrema egoismen. empatilösheten och gränslösheten.
Psykopater blir ofta uttråkade och gör dumma saker (som att jucka mot en kollega) även om de egentligen vet att det är olämpligt.
D har inte förmågan att spela känslomässig teater, däremot är han (enligt RPU) mycket bra på att snabbt komma på lögner som stöder hans berättelser.
Han är också bekväm av sig och försöker smita undan.
J får be honom via sms att ta hand om barnen.
Citera
2024-03-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
OK, då är det nog så. Jag har som sagt inte läst allt, materialet är ju för fan tusentals sidor långt.

Men att hon inkompetensförklarar honom i parti och minut betyder ju faktiskt ingenting, då hon är helt knäpp. De okvädingsord som kommer ur hennes slasktratt till trut kan man ju inte ta på allvar. Det är sådant som ska gå in genom ena örat och ut ur det andra. Jag har stött på ett par personer som påminner om henne.
Det gör det också på D. Men eftersom J är mer verbalt begåvad än D så vill han faktiskt att hon hjälper honom att formulera vad han ska säga ofta.

Jag också. Humörsvängningar med orationell ilska. Kan vara borderline.
Citera
2024-03-04, 22:55
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Den här länken funkar fortfarande:
https://gofile.io/d/JxnfBs

Du har rätt i att psykopati och intelligens inte korrelerar (och det ska vi nog vara tacksamma för.) Somliga psykopater är intelligenta, andra är det inte. Det som framför allt kännetecknar dem är den extrema egoismen. empatilösheten och gränslösheten.
Psykopater blir ofta uttråkade och gör dumma saker (som att jucka mot en kollega) även om de egentligen vet att det är olämpligt.
D har inte förmågan att spela känslomässig teater, däremot är han (enligt RPU) mycket bra på att snabbt komma på lögner som stöder hans berättelser.
Han är också bekväm av sig och försöker smita undan.
J får be honom via sms att ta hand om barnen.

Han är en extrem slacker. Det kan delvis vara det som gör att han framstår som trög och ointelligent, att han är så loj och seg. Då tror man att han är seg i huvudet med.
Citera
2024-03-04, 22:56
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det gör det också på D. Men eftersom J är mer verbalt begåvad än D så vill han faktiskt att hon hjälper honom att formulera vad han ska säga ofta.

Jag också. Humörsvängningar med orationell ilska. Kan vara borderline.

En grej jag har tänkt på är hur ojämn hon är i sitt språk när hon kommunicerar med D.
Ibland kan hon skriva utmärkt svenska och ibland är det helt osammanhängande.
Är det hennes känsloläge eller är det missbruket som påverkar hur hon formulerar sig?
Hon verkar också lida av grava sömnstörningar.
Citera
2024-03-04, 23:01
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ja tolkade bokstavligt. Ursäkta.
Jag håller ju helt med dig om att vissa grova brott verkligen behöver skärpas.
Att hon såg ut så i underlivet (inte invärtes) men i grenen beror nog med all säkerhet på obytta blöjor.
Tänk att sitta i urin och avföring i timme in och ut hela natten och dagen ibland. Kanske längre.
Och så utan kläder i en kall tvättstuga. Det här har ju pågått i december iallafall, kanske längre.
Ja ingen vet med säkerhet vad hon varit med om.
Men de med blöjbiten har Z själv berättat. Både i Kungshult och tvättstugan i Löberöd.

Det här med livstids straff är ju också en ekonomisk fråga. Fängelseplats kostar pengar.

I förhör har Z själv berättat att mamma hällt stearin på snippan och fört in fingrar/finger i hennes underliv. De omfattande skadorna Z hade i underlivet beror inte på endast obytta blöjor. Vill också minnas att någon läkare uttalade sig om detta att något har kommit in där som inte ska vara där och det var något med mödomshinnan också som jag ej minns i detalj. Helt klart så har någon varit och ”rotat” skadat henne i underlivet förutom blöjsåren med kiss och bajs då…!!
Citera
2024-03-04, 23:09
Medlem
Fullfjädrade psykopater!!!! Så vansinnigt äckligt, så vansinnigt äckligt mor! Så sjuk människa, vill bara gråta hur hon pratar med sin ynkliga röst höra hur hon inte vet någonting ! Ock åklagaren vill ha 10 år! Livstid 10* om
Citera
2024-03-04, 23:15
Medlem
Jag reagerar på läkare funnit hennes slida öppen lika mycket som när man fött barn! Senare någon dag senare skriver en sköterska att den är ” stängd” det finner jag extremt
Citera
2024-03-04, 23:16
Medlem
Citat:
En grej jag har tänkt på är hur ojämn hon är i sitt språk när hon kommunicerar med D.
Ibland kan hon skriva utmärkt svenska och ibland är det helt osammanhängande.
Är det hennes känsloläge eller är det missbruket som påverkar hur hon formulerar sig?
Hon verkar också lida av grava sömnstörningar.
Något jag lagt märke till med J och även flickorna är att de är dåliga på stavning. De lägger till ändelser eller uttalar ord helt fel. Även i förhören med J.
D är ju kass på stavning helt. Var det även i skolan. Genomgående skriver han Daj och Maj istället för dig o mig.
Jag tycker att deras mess är väldigt röriga. Främst Js. Men det beror kanske på att D är lugn o sävlig dvs flegmatisk och att J är kolerisk.
Det sprutar ju mess ur henne i sådan takt att D inte jiter svara på mer än ett av sju.
Det var väl det J syster menade. Som Yin & Yang. De kompletterar varandra så fint. Öhhh...?
Citera
2024-03-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukislaban
I förhör har Z själv berättat att mamma hällt stearin på snippan och fört in fingrar/finger i hennes underliv. De omfattande skadorna Z hade i underlivet beror inte på endast obytta blöjor. Vill också minnas att någon läkare uttalade sig om detta att något har kommit in där som inte ska vara där och det var något med mödomshinnan också som jag ej minns i detalj. Helt klart så har någon varit och ”rotat” skadat henne i underlivet förutom blöjsåren med kiss och bajs då…!!
Nej. Det har jag inte påstått heller. Hon har invärtes skador som ej har med det att göra. Samt avflått på ena blygdläppen som kan vara misshandelsskada.
Men urin o avföring fräter något hemskt. Tänk då när man skiter i att byta blöja så Z får urinera flera gånger i samma blöja samt sköta magen i den samma pga fastspänning i bilbarnsstol .
Citera
2024-03-04, 23:24
Medlem
Citat:
Det är en mycket intressant fråga. Känns som en ”nyckelscen” i hela historien.
Systerns sambo berättade att det var väldigt viktigt för D att följa med J i ambulansen. Han lämnade över barnen till dem utan några betänkligheter.
Sambon menade att D hade ett mycket större behov av att kontrollera situationen än vad han visade utåt.

Varför behövde han följa med ambulansen?
Var det för att hjälpa J att spela teater gentemot sjukvården?
Eller litade han inte på vad J skulle säga eller göra om hon fick vara själv?
J har mestadels varit isolerad i hemmet.

a, jag känner så med. En nyckelscen som visar precis det du säger, att han är rädd att J ska säga ngt. Samt utfrågningen dagen efter hos grannparet då han frågade tre(?) gånger var exakt han sett Z. Det absolut mest naturliga hade ju varit att stanna hos barnen medan J åkte in för att ordna barnvakt för att sedan kunna åka in till J ev.

Sms:et fr J till D att han hade förstört julen fick man väl heller aldrig ngn klarhet i vad som menades heller. Och med detta vill jag understryka att det inte tar bort ngt från att J är hemsk och totalt cray cray. Men D smiter undan radarn på ngt sätt känner jag som i övrigt också går väldigt bra ihop med hans personlighet att undvika ansvar så mycket som möjligt.
Citera
2024-03-04, 23:31
Medlem
Hur många 6 åringars föräldrar här kan intyga att deras barn äns skulle berätta/ljuga för sina föräldrar att deras 6 åring berätta hur de fått stearin bränt på deras underliv! Jag har svårt att en 6 åring äns skulle hitta på något sånt! Ingen 6 åring har denna fantasi! Om de inte varit utsatt för detta! Om en drake kommit och blåst eld hade jag dragit åt mig öronen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in