2024-03-03, 13:53
Medlem
Nu har jag använt K sedan i somras, känner att det har hjälpt mot nervsmärtor och hög stress. Illamående och snarstuckenhet är tecken som för mig innebär att det är dags för lite paus. Använder väldigt lite kanske 3-7 g men mestadels närmare 3. Ett tag använde jag rispapper för att svälja, men tyckte att jag fick mer illamående, vattenextraction med kokhett vatten där jag låter växtdelarna sjunka och sedan häller av supernatanten är ett bättre sätt att ta tillvara växten utan biverkningar, även om effekten är mildare, detta är ändå så billigt så det skadar inte att tänka lite på hälsan.

Brukade röka en del ganja back in the days, men nuförtiden har man ju jobb och familj och vill inte hamna i problem med staten, önskar dock att det fanns lite lagliga alternativ som kanske var ännu lite mer party. Har funderat på att beställa lite purple haze från amsterdam, men vill inte göra mig till en måltavla, det verkar som fler och fler åker dit via posten idag.

Säg till om detta är för OT, men vad finns det som är lätt att tillgå i sverige som är likt kratom?
Citera
2024-03-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unrevised9340
Nu har jag använt K sedan i somras, känner att det har hjälpt mot nervsmärtor och hög stress. Illamående och snarstuckenhet är tecken som för mig innebär att det är dags för lite paus. Använder väldigt lite kanske 3-7 g men mestadels närmare 3. Ett tag använde jag rispapper för att svälja, men tyckte att jag fick mer illamående, vattenextraction med kokhett vatten där jag låter växtdelarna sjunka och sedan häller av supernatanten är ett bättre sätt att ta tillvara växten utan biverkningar, även om effekten är mildare, detta är ändå så billigt så det skadar inte att tänka lite på hälsan.

Brukade röka en del ganja back in the days, men nuförtiden har man ju jobb och familj och vill inte hamna i problem med staten, önskar dock att det fanns lite lagliga alternativ som kanske var ännu lite mer party. Har funderat på att beställa lite purple haze från amsterdam, men vill inte göra mig till en måltavla, det verkar som fler och fler åker dit via posten idag.

Säg till om detta är för OT, men vad finns det som är lätt att tillgå i sverige som är likt kratom?

Vet inte vad jag läste precis? Purple haze från amsterdam är du säker att du är inne i rätt delforum? Vill du ha weed eller kratom? Det är helt jävla omöjligt att torska med kratom om du inte informerar polisen att du brukar kratom. Hur menar du att du skulle åka dit via posten?

Om du nu ska ha "lagligt" weed så finns det altnoider du kan köpa. Ytterst potenta vapes med thch och andra noider som ingen riktigt vet långsiktiga risker med. Dock ger dessa utslag på thc så skulle jobbet testa eller polisen tycka du ser lite bäng ut så åker du dit ändå vid testning. I posten kommer det inte fastna i alla fall
Senast redigerad av bongx 2024-03-03 kl. 16:28.
Citera
2024-03-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Om man jmf GMD, som jag tycker är likvärdiga mellan alla shoppar, så är priserna likvärdiga. 199kr för 100 gram. Med min lojalitetsrabatt på 15% hamnar jag runt 1000lappen på KE för ett kilo. 100gram får jag för under 170 kr. Som jag nämde innan så är det endast KS som sticker ut med 1899 kr/kilo för GMD.

Och nej all kratom är inte vild. Det finns stora odlingar. Pga åldern på träden och naturligt alltid är bättre än konstgjorda miljöer får man bättre kratom av vildvuxna träd. Där vilda träd i flera hundra år fått växa i lung och ro, odlad kratom framstressat. Vet att KE och KS är de enda som har kratom från vilda träd i sitt sortiment.

Testa KEs Wild green Borneo eller KS GMD och jmf med resten av skiten från SS tex. Det är som att käka Napolitansk Pizza och käka en nysvensk pizza. Båda kan vara gott men det är kvalitetsskillnad va.

Ja med de andra shopparna hamnar man ungefär på liknande priser med deras lojalitets program.
KS är dyra dom också det stämmer, en av anledningarna jag inte testat dom sen har man inte hört så mycket hype om dom här som SS, SSP och KE.

Ja det stämmer har också läst likande sen också att olika batcher har olika styrkor beroende på vädret dessutom när det är regn period är kratom bladen inte lika potenta. Dumt av shoppar o köpa fram stressad kratom då folket vill ha produkter med kvalité, de förlorar på det liksom.

Tror inte de bara är KS och KE som har kratom från vilda och mogna träd SSP måste ha det, har handlat hos båda då jag läst om KE här på tråden och fick rekommendationer, läste man om dom och fick rekommendationer också, och måste använda sig också utav vilda och mogna träd och inte bara för de skrivit om det, självklart kan man kan ljuga om de, men för att deras produkt var väldigt potent.

Jag tyckte inte heller SS var så dåligt som du beskriver första gången jag handlade där däremot var det väldigt bra och de gångerna jag köpt efter har det inte varit lika bra men de håller måttet.

Vi har olika åsikter och tror att kratom påverkar alla olika från person till person, men vilken sort är KEs mest potenta skulle du säga?
Citera
2024-03-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Kör green kali, tog någons råd här i tråden och kan säga att jag inte ångrar mig. Nog det mest potenta jag testat. Har testat Super Green för ett par månader sen och den är helt grym den med.

Har mestadels kört på GMD fick en väldigt bra respons och den känslan man är ute efter. Sugen på super green och säger du kali då måste den testas också! Tack för rekommendationen jag hoppas de är bättre vad man förväntar sig såg att ett par här skrivit om just den.
Citera
2024-03-04, 12:59
Medlem
Hur ser eventuell viktnedgång ut för er som brukar kratom?
Citera
2024-03-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonjab

Man tappar definitivt aptiten utav det iallafall.
Citera
2024-03-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poweroffashion
Jag köpte Kratom för lite mer än ett år sedan, ligger ännu oöppnade. Kan det bli gammalt?

Är lite skraj för att testa, borde jag vara det eller är det lugnt?!
Ska trappa ut en mycket låg dos, men lång användning av Oxynorm.
Min läkare tycker att jag kan stå kvar på det, men dennes chef tycker det motsatta tyvärr.
Har långvarig endometrios med mycket sammanväxningar.

Hur mycket Kratom motsvarar 2,5-5 mg oxynorm? Eller går det inte att jämföra på det sättet?

Tack!

Jag har fortfarande inte vågat testa…🥹 Något tar emot, har väl läst för många inlägg här plus att jag väl kanske har en liten släng av dödsångest. Nu har jag lidit och stått ut för länge och känner att jag måste testa för att se om det hjälper mig.

Dock kommer jag iaf att köpa nytt, jag har massor hemma, grönt, vitt och rött, men som jag skrev tidigare så köpte jag det för över ett år sedan.

Kan någon snälla hjälpa mig med råd.
Jag är bara en vanlig mamma med svår endometrios, har noll koll på sånt här.

Är det farligt för levern, har läst många som skriver om det samt att det är föroreningar i kratomet?!
Om jag ska köpa nytt nu, vartifrån ska jag köpa och vilken sort? Smärtlindring och lite upplyftande effekt önskas tack.

Sorgligt att det ska vara så svårt att få klok hjälp från sjukvården, mina val är i princip att ha ont eller att operera mig och få en stomipåse.

Så jag är väldigt tacksam för hjälp och råd. 🌸
Citera
2024-03-04, 22:26
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande inte vågat testa…🥹 Något tar emot, har väl läst för många inlägg här plus att jag väl kanske har en liten släng av dödsångest. Nu har jag lidit och stått ut för länge och känner att jag måste testa för att se om det hjälper mig.

Dock kommer jag iaf att köpa nytt, jag har massor hemma, grönt, vitt och rött, men som jag skrev tidigare så köpte jag det för över ett år sedan.

Är det farligt för levern, har läst många som skriver om det samt att det är föroreningar i kratomet?!
Om jag ska köpa nytt nu, vartifrån ska jag köpa och vilken sort? Smärtlindring och lite upplyftande effekt önskas tack.

Sorgligt att det ska vara så svårt att få klok hjälp från sjukvården, mina val är i princip att ha ont eller att operera mig och få en stomipåse.

Ett år är inga problem om du förvarat pulvret torrt i oöppnade påsar.
Citera
2024-03-04, 23:55
Medlem
Citat:

Äh släng i dig 2-3 gram av något av de du har och se vad som händer. Hade jag haft endometrios hade biverkningarna och eventuella risker med levern varit små bekymmer. Det kan bli lite småjobbigt att kliva av det är den avvägningen du borde göra. Livet kan suga i en månad om du blir beroende och vissa klarar det sämre än andra. Avtändningen ska inte underskattas om man har ett skakigt psyke och är ovan avtändningar

Ska du köpa nytt kratom ändå vilket nog inte behövs rekommenderar jag Supremespeciosa. Green maeng da är den många testar först, säkert kort.
Senast redigerad av bongx 2024-03-05 kl. 00:00.
Citera
2024-03-05, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonjab

Har personligen inte noterat någon viktnedgång eller förändring av aptiten.

Citat:

Om du ska testa det tycker jag du ska kasta de gamla påsarna och köpa nytt. Det håller säkert ett år utan problem, men man vet aldrig med mögelsporer om det varit fukt i en förpackning. Du kan ju lätt få tag i 100g för växelpengar i princip. Tänker inte uppmana dig att våga testa det då det är något du borde ta beslut om själv utan uppmaningar så att säga. Vad jag däremot kan tipsa om är att ta det försiktigt speciellt i början tills du vet ungefär hur du reagerar på det. Med försiktigt menar jag 1-2 tsk i en kopp te, du kan gärna börja med att sätta det i en tesil eller tekula, då kommer det bli mindre potent än om du dricker växtdelarna. Sedan är det ungefär som med alkohol, vänta och ha tålamod, ta inte dumdristigt mer för att du inte får en önskvärd effekt efter typ 30 min. Det kan ta 2-4h tills du plötsligt får svårare med balans etc, dvs. det kan verka väldigt långsamt och den lugnande/sövande effekten kan sitta i ett helt dygn så du ska absolut inte ut i biltrafiken.

Håller med om sjukvården lite grann. Tycker personligen kratom ger mig bättre effekt och gör mig bättre fungerande i vardagen än när jag knaprade utskriven medicin mot depression. Får inte alls samma negativa effekt på kroppen och behöver inte vara på kratomet hela tiden, går bra för mig att göra ganska långa uppehåll.
Senast redigerad av LoketeGo 2024-03-05 kl. 05:38.
Citera
2024-03-05, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
Man tappar definitivt aptiten utav det iallafall.
Är det bara jag som äter mer av Kratom???
Citera
2024-03-05, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan82
Ja med de andra shopparna hamnar man ungefär på liknande priser med deras lojalitets program.
KS är dyra dom också det stämmer, en av anledningarna jag inte testat dom sen har man inte hört så mycket hype om dom här som SS, SSP och KE.

Ja det stämmer har också läst likande sen också att olika batcher har olika styrkor beroende på vädret dessutom när det är regn period är kratom bladen inte lika potenta. Dumt av shoppar o köpa fram stressad kratom då folket vill ha produkter med kvalité, de förlorar på det liksom.

Tror inte de bara är KS och KE som har kratom från vilda och mogna träd SSP måste ha det, har handlat hos båda då jag läst om KE här på tråden och fick rekommendationer, läste man om dom och fick rekommendationer också, och måste använda sig också utav vilda och mogna träd och inte bara för de skrivit om det, självklart kan man kan ljuga om de, men för att deras produkt var väldigt potent.

Jag tyckte inte heller SS var så dåligt som du beskriver första gången jag handlade där däremot var det väldigt bra och de gångerna jag köpt efter har det inte varit lika bra men de håller måttet.

Vi har olika åsikter och tror att kratom påverkar alla olika från person till person, men vilken sort är KEs mest potenta skulle du säga?

Wild green Borneo och Wild red bali. Testat dem? Jag har vänner som tycker WGB är för "starkt". Men jag har hög tolerans och gillar att den tar på mig varje gång. Jag brukar bryta av med röd ibland. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in