2024-02-22, 22:32
Medlem
Vad sker med trådar där någon skriver något i en gammal tråd, tråden dyker upp på förstasidan i det delforumet, men inlägget raderas av moderator. Vad händer sedan?

Försvinner dem till den "plats den kom ifrån?" Alltså till den äldre ordningen?

Eller stannar tråden på förstasidan för det delforumet.

Alltså "Användare X" skriver något i tråd 2 och inlägget raderas finns tråden kvar på förstasidan eller faller den bakåt?
Citera
2024-02-22, 22:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Vad sker med trådar där någon skriver något i en gammal tråd, tråden dyker upp på förstasidan i det delforumet, men inlägget raderas av moderator. Vad händer sedan?

Försvinner dem till den "plats den kom ifrån?" Alltså till den äldre ordningen?

Eller stannar tråden på förstasidan för det delforumet.

Alltså "Användare X" skriver något i tråd 2 och inlägget raderas finns tråden kvar på förstasidan eller faller den bakåt?

Dom faller tillbaka enligt datumet för sista inlägget.
Citera
2024-02-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Dom faller tillbaka enligt datumet för sista inlägget.

okej.
Citera
2024-03-04, 18:48
Avslutad
En fråga. Om man ställer en fråga till en moderator via Pm om vilken mod som raderar inlägg där hen modererar, behöver då inte tillfrågad mod svara på vilken mod som raderar?

Jag vill ha kontakt med moderatorn som raderar mina inlägg men låter svaren vara till dom vara kvar. Hur gör man? Moderatorn som jag ställde frågan till är inloggad och borde ha uppmärksammats av hen.

Om frågan är felplacerad var vänlig flytta den till rätt avd.
Citera
2024-03-04, 19:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
En fråga. Om man ställer en fråga till en moderator via Pm om vilken mod som raderar inlägg där hen modererar, behöver då inte tillfrågad mod svara på vilken mod som raderar?

Jag vill ha kontakt med moderatorn som raderar mina inlägg men låter svaren vara till dom vara kvar. Hur gör man? Moderatorn som jag ställde frågan till är inloggad och borde ha uppmärksammats av hen.

Du har inlägg raderade av flera moderatorer, några krav på att svara finns inte vad jag känner till men det är ju lämpligt däremot kan det ta lite tid, inte alltid man noterar att det kommit in pm till ex: eller upptagen med annat så det får vänta.
Denna typen av frågor måste inte tas med mods i det aktuella forumet utan du kan fråga även andra.
Citera
2024-03-04, 19:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Jo, du kan förvänta dig svar, men räkna med att det kan ta lite tid (dygn). Bara för att en mod är inloggad så betyder inte det att denne slänger sig över just ditt PM direkt. Det kan handla om att det ska modereras först, att det kan vara 100 tidigare PM att behandla (du ska ju inte tro att inkorgen är sopren innan just ditt PM trillade in) eller att denne surfar som vanlig användare och inte alls moddar just nu.

Förutsätter att du hade ett adekvat språkbruk i PM:et och inte skrev typ "vem i helvete är det som raderar mina inlägg" för då lär du inte få något svar alls.
Citera
2024-03-04, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du har inlägg raderade av flera moderatorer, några krav på att svara finns inte vad jag känner till men det är ju lämpligt däremot kan det ta lite tid, inte alltid man noterar att det kommit in pm till ex: eller upptagen med annat så det får vänta.
Denna typen av frågor måste inte tas med mods i det aktuella forumet utan du kan fråga även andra.
Ok, vilka andra ska jag fråga? Menar du användare? och vilket/vilka delforum? Man blir ju bara varnad om inte postar i rätt tråd eller delforum. Ja jag har fått en massa inlägg raderade sedan jag registrerade mitt konto 2012.

Det är idag mina inlägg blev raderade i en specifik tråd.
Men tack för att du svarade men jag blev inte väldigt mycket klokare.

Edit: jag fattar nu att du menar andra mods. Ok.
Edit 2: mod pm:ade och skrev att hen skulle ta det internt. Fick inte veta mer. Lämnas utan åtgärd med andra ord med 99% säkerhet. Tråkigt att det inte går att kontakta mod.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-03-04 kl. 20:20.
Citera
2024-03-04, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, du kan förvänta dig svar, men räkna med att det kan ta lite tid (dygn). Bara för att en mod är inloggad så betyder inte det att denne slänger sig över just ditt PM direkt. Det kan handla om att det ska modereras först, att det kan vara 100 tidigare PM att behandla (du ska ju inte tro att inkorgen är sopren innan just ditt PM trillade in) eller att denne surfar som vanlig användare och inte alls moddar just nu.

Förutsätter att du hade ett adekvat språkbruk i PM:et och inte skrev typ "vem i helvete är det som raderar mina inlägg" för då lär du inte få något svar alls.
Din sista mening ordningsmannen: det är ju självklart att jag inte skriver "vem i helvete raderar mina inlägg" och förväntar mig svar, så korkad är jag inte oavsett vad du tror!
Citera
2024-03-04, 20:46
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Edit 2: mod pm:ade och skrev att hen skulle ta det internt. Fick inte veta mer. Lämnas utan åtgärd med andra ord med 99% säkerhet. Tråkigt att det inte går att kontakta mod.
Antar att det är i tråden om Kina som hittar olja du avser.

Fyra raderade inlägg gjorda av moderator #Ancistrus samt #oilslick

Lämpligen kontaktar du någon av dem.
Citera
2024-03-04, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Antar att det är i tråden om Kina som hittar olja du avser.

Fyra raderade inlägg gjorda av moderator #Ancistrus samt #oilslick

Lämpligen kontaktar du någon av dem.
Jag tackar och bockar.
Citera
2024-03-25, 17:13
Avslutad
Är "fråga mig vad som helst" trådar tillåtna eller inte? Känns som att vissa får finnas kvar men att andra tas bort...
Citera
2024-03-25, 17:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Är "fråga mig vad som helst" trådar tillåtna eller inte? Känns som att vissa får finnas kvar men att andra tas bort...

Det beror ju på om det finns någon substans i dem. En del är uppenbara tramstrådar till skillnad från t.ex. sådana här: (FB) Polis till er tjänst, ställ frågor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in