2024-03-04, 09:36
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Har du verkligen missat att väldigt många andra länder inklusive de flesta NATO länder ger Ukraina både militär och taktisk hjälp och utbildning?

Och? Ukraina har bett om den hjälpen. De har däremot inte bett om att Ryssland ska komma och bomba och förstöra.
Citera
2024-03-04, 09:40
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte Ryssarnas mål. De verkar nöjda med lite till förutom den del de redan har.

Du vet ingenting om det. Putin är en narcissistisk lögnare som förestår en lögnarregim, så vad han säger eller inte säger spelar ingen roll öht. Däremot kan man notera att vad målen än är (om det i dagsläget ens finns några, känns mest som ryssen krigar för det inte riktigt finns något alternativ, åtminstone inte för Putin personligen) så verkar de vara värda att ta väldigt stora förluster för.
Citera
2024-03-04, 09:46
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Är Samnytt ett ryskt propagandaorgan i Sverige?

Apropå de vettlösa inläggen om det nazistiska Ukraina och den ”knarkande juden” Zelenskyj så hittar man exakt samma tugg i kommentarsfälten till Samnytt.

Alla där är emot Ukraina, liksom även emot Sverige, men de är för Rysslands krig mot Ukraina.

Det får mig att undra om Samnytt helt enkelt är ett ryskt propagandamedium som går Putinregimens ärenden i Sverige. Har det framkommit några sådana bevis och om inte, varför granskas/avslöjas inte Samnytt? Kan man ju fråga sig.

Jag håller med. Tror tyvärr det kryllar av rysshoror på Samnytt och Fria tider. Hoppas Säpo har motsvarande propagandakanaler under uppsikt.
Citera
2024-03-04, 09:47
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Inte alls.

Om du ville hävda att jag hade fel och visste att jag hade fel, hade du enkelt kopierat in det.
Men nej, bara rundsnack av dig.

Ska jag kopiera in något jag aldrig skrivit? Det är du som påstår att jag hånat 13 000 döda i Donbas.
Citera
2024-03-04, 09:48
Avstängd
Citat:
Fast det är ju inte Ryssarnas mål. De verkar nöjda med lite till förutom den del de redan har.

Vad är ryssjävlarnas mål enligt dig?
Citera
2024-03-04, 09:50
Avstängd
Citat:
Jo men att påstå att endast Ukraina och Ryssland är aktörer i detta krig är fel.

Hur menar du nu? Mig veterligen är Ryssland det enda land som invaderat Ukraina. Inget land har invaderat Ryssland.
Citera
2024-03-04, 09:54
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Suck! Har du verkligen missat att väldigt många andra länder inklusive de flesta NATO länder ger Ukraina både militär och taktisk hjälp och utbildning?
Allt enligt folkrätten, någonting som man inte kan säga om Rysslands erövringskrig.
Citera
2024-03-04, 09:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Klart de kan för det är inte fantasivapen.Men förhoppningsvis slipper Ryssland använda dom.
Förhoppningsvis? Du mrnar att du hoppas rysslamd vinner kriget?

Jag hoppas du är medveten om att det finns en hel del soldater och vapen i väst som skulle kunna sättas in. Vissa länder talar ju redan om möjligheten att skicka soldater (och därmed relevant utrustning) till ukraina. Dina ryska fantasivapen kommer behövas.
Citera
2024-03-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är ryssjävlarnas mål enligt dig?
S-jälvklart att ta de främst ryskspråkiga delar av Ukraina de redan har plus några procent till.
Citera
2024-03-04, 10:19
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag håller med. Tror tyvärr det kryllar av rysshoror på Samnytt och Fria tider. Hoppas Säpo har motsvarande propagandakanaler under uppsikt.

Ja det vore ju konstigt om inte SÄPO har full koll på Samnytt. Det är ju faktiskt ett forum för landsförrädare som hatar Sverige och väst men hyllar Putinregimen och det ryska anfallskriget mot Ukraina.
Citera
2024-03-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Förhoppningsvis? Du mrnar att du hoppas rysslamd vinner kriget?
.
Jag hoppas mest att kriget tar slut snart. Bäst för alla förutom kanske en del nazister och högerextrema i och utanför Ukraina.. Att Ukraina skulle vinna är i princip helt osannolikt.
Citera
2024-03-04, 10:23
Avstängd
Citat:
S-jälvklart att ta de främst ryskspråkiga delar av Ukraina de redan har plus några procent till.

Jaha, en invasion som strider mot folkrätten med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in