2024-03-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Du har ju inte haft ett rätt
Börjar bli lite tjatigt nu. Jag pratade tidigt om att 3D skrivare och datoriserade fräsar skulle användas i Ryssland för att motverka sanktioner t.e.x. för att producera nödvändiga reservdelar och även annat ryssarna ionte längre lätt kunde importera. Det fick jag rätt om. Jag pratade även om att Ukrainarna skulle få svårt att ta tillbaka mark från ryssarna, vilket jag också fick rätt om. Så du har fel som vanligt.
Citera
2024-03-02, 22:23
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Kan inte minnas jag någonsin nämnt 13 000 döda i Donbas. Du har tagit fel på person.

Inte alls.

Om du ville hävda att jag hade fel och visste att jag hade fel, hade du enkelt kopierat in det.
Men nej, bara rundsnack av dig.
Citera
2024-03-02, 22:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
S vill ge Ukraina mer stöd genom kryphål i lagarna
Den svenska regeringen bör driva på för att EU ska skicka avkastningen från frysta ryska tillgångar till Ukrainas militär, säger S-ledaren Magdalena Andersson till TT.

Hundratals miljarder euro från den ryska centralbanken har frysts i EU och G7-länderna och enligt nyhetsbyrån beräknas avkastningen landa på mellan 2 och 4 miljarder euro årligen.

– Läget i Ukraina blir allvarligare och allvarligare. Det behövs jättemycket pengar för återuppbyggnad men läget är akut när det gäller behovet av ammunition, säger Andersson.

EU:s jurister menar att det inte finns rättsliga möjligheter att skicka de frysta tillgångarna direkt till Ukraina. Via ett kryphål är det däremot möjligt att skicka avkastningen.

Andersson säger i princip samma sak som mig, att läget är akut när det gäller behovet av ammunition.

Jack Elam, är Andersson rysstroll hon med?

Det lustiga är att hon anklagas i en annan tråd, om henne, för att springa utländska ärenden.
4 september 1989 säger hon att hon var på en demonstration i Östtyskland, när hon tydligen inte kunde vara där.

Ett sammanträffande att hon kommer upp i tråden.
Citera
2024-03-02, 22:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna vill köra pansarbil på landsbygden nära Avdiivka. Men Ukraina skjuter på dem med automatkanon och attackdrönare. Alla dör.

Obs varning känsliga tittare videon innehåller död och förintelse!
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1763977160543334870
Citera
2024-03-02, 22:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det är en sinnessjuk fobi! Vad gäller kultur och levnadsstandard så finns det så klart gott om bra sådan i Ryssland. Sen handlar det väl inte om lebensraum utan mer om fredade gränser. De5 4ä NATO som gått mot Ryssland inte tvärtom!
Den enklaste lögnen av dem alla att avslöja.

1. Nato är försvarsallians, dvs länder som stödjer varandra i händelse av angrepp. Det är inte en anti-rysk allians så ditt skitprat faller redan där.

2. Vilket Nato-land planerade att invadera Ryssland? Eftersom de behöver fredade gränser??

3. Om det inte handlar om Lebensraum, varför ockuperar man och annekterar områden som man sedan förklarar som evigt ryska?

Inga rubel till dig idag Niburo ditt lilla ärke-troll.
Citera
2024-03-02, 22:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Klart det är en sinnessjuk fobi! Vad gäller kultur och levnadsstandard så finns det så klart gott om bra sådan i Ryssland. Sen handlar det väl inte om lebensraum utan mer om fredade gränser. De5 4ä NATO som gått mot Ryssland inte tvärtom!

Nej men detta är ju bortom sjukt. Du accepterar en rysk ockupation av Sverige för de har gott om god rysk levnadsstandard? Jämför du med Syrien eller? Vet du hur vi har det o Sverige över huvudet taget?

(Nato skrivs så här i Sverige.)

Nato är ju inte direkt inblandat i detta, så det sista du skriver är uppåt väggarna. Vad menade du med ”De5 4”?
Citera
2024-03-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Den enklaste lögnen av dem alla att avslöja.

1. Nato är försvarsallians, dvs länder som stödjer varandra i händelse av angrepp. Det är inte en anti-rysk allians så ditt skitprat faller redan där.

2. Vilket Nato-land planerade att invadera Ryssland? Eftersom de behöver fredade gränser??

3. Om det inte handlar om Lebensraum, varför ockuperar man och annekterar områden som man sedan förklarar som evigt ryska?

1. Nato har använts i ett flertal aggressiva operationer!
2. Nato har på ett aggressivt sätt brett ut sig och närmat sig RYssland på ett väldigt osmidigt vsätt!
3. Vädigy många ryssar som bor i dessa områden varav vissa behandlats illa av ukrainarna.
Citera
2024-03-02, 22:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna vill köra pansarbil på landsbygden nära Avdiivka. Men Ukraina skjuter på dem med automatkanon och attackdrönare. Alla dör.

Obs varning känsliga tittare videon innehåller död och förintelse!
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1763977160543334870
Tackar för den. Ja det verkar ju inte vara någon lätt framryckning för ryssen efter Avdiivka precis. På filmen är det både medeltung eldgivning gissningsvis från 25-30 mm samt drönare som bekämpar ryssen. Kom upp en karta nyss som ska visa var fronten går just nu.

https://x.com/astraiaintel/status/1764039531823514012
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
1. Nato har använts i ett flertal aggressiva operationer!
2. Nato har på ett aggressivt sätt brett ut sig och närmat sig RYssland på ett väldigt osmidigt vsätt!
3. Vädigy många ryssar som bor i dessa områden varav vissa behandlats illa av.
1. Så du tror att Putin på allvar var rädd över att Nato hade någon ränksmideri för att förgöra Ryssland?
Ni är så löjeväckande paranoida att ni borde låsas in hela bunten.
2. Pinsamt för Ryssland att man inte lyckas attrahera f d Warzawapaktens medlemmar till sig. Istället flydde alla från Ryssland precis som en kidnappad gör när tillfällighet ges.
3. Tveksam sanningshalt i ditt påstående men from 2022 kommer ryssar att ses som och behandlas som paria i Europa, och alla tycker det är rätt åt er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men detta är ju bortom sjukt. Du accepterar en rysk ockupation av Sverige för de har gott om god rysk levnadsstandard?
Nu blandar du ihop saker. Jag accepterar verkligen ingen rysk invsion av Sverige och jag är övertygad om att en sådan inte kommer inträffa. Otroligt korkat av Sverige att gå med i Nato dock. Att panikartat lämna 200 års alliansfrihet är chockerande dumt!
Senast redigerad av Nibiru2011 2024-03-02 kl. 22:48.
Citera
2024-03-02, 22:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu blandar du ihop saker. Jag avvepterar cverkligen ingen rysk invsion av Sverige och jag är övertygad om att en sådan inte kommer inträffa. Otroligt korkat av Sverige att gå med i Nato dock. Att panikartat lämna 200 års alliansfrihet är chockerande dumt!

Vi var plötsligt granne med en blodtörstig stat som ljög om sitt förestående brutala angrepp på en fattig granne. En granne vars gränser de erkänt.

Sen har de hotar hela Europa och Alaska.

Borde vi chansa på att de bara skojar?
Citera
2024-03-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Macron har precis nyligen nämnt något i den riktningen.
Kanada pratar om icke stridande personal.

Så, varför dra upp något som inte efterfrågas av Ukraina och Zelensky.

För att försöka bilda opinion FÖR det?

Om Frankrike och Kanada kan så kan väl vi med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in