2024-03-03, 21:23
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så om man tycker det är fördjävligt att vuxna våldtar barn så ska man enligt ditt tycke skriva till förövarens fördel, annars är man inte en riktig journalist??

Nej nu fantiserar du ihop saker igen. Man kan skriva till Dumpens för- eller nackdel, man kanske tycker att de är för mesiga t.ex., vad vet jag.
Citera
2024-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej men det har tolkats så i vissa fall (minns rektorn som inte kunde backa ut med bilen till exempel).
Framkomlighet i trafik, vilken otur.
Gäddan hade fortfarande ett val att inte medverka.
Citera
2024-03-03, 21:26
Medlem
Citat:
Nej. Din ex nakenbilder har nämligen inte allmänintresse som berättigar det. Dumpe hävdar att deras publiceringar har allmänintresse, vilket många inte håller med om, eftersom det är viktigt att exponera inte bara individerna utan även fenomenet för våra barns skull.

Kinky Brians nakenbilder oblurrade har inte mer allmänintresse. Man kan belysa fenomenet utan den förnedringen.

Oavsett så var poängen att utgivningsbevis inte ger immunitet mot förtal gällande oförsvarliga publiceringar.

Citat:
Högernissarna har länge haft utgivningsbevis, deras fall har oftast varit att de velat suga åt sig så mycket statsbidrag som möjligt samtidigt och därmed varit med i den pressetiska

Jag pratar om sajter som heter som deras egna namn.
Citera
2024-03-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Nej nu fantiserar du ihop saker igen. Man kan skriva till Dumpens för- eller nackdel, man kanske tycker att de är för mesiga t.ex., vad vet jag.
Så vad är din poäng i journalistikens vara eller icke vara rörande Dumpen?
Citera
2024-03-03, 21:29
Medlem
Citat:
Så vad är din poäng i journalistikens vara eller icke vara rörande Dumpen?

Att de är aktivister mer än journalister.
Citera
2024-03-03, 21:39
Medlem
Citat:
Så kan du naturligtvis få tycka men jag ser det annorlunda. Dumpen sätter press på svensk lagstiftning tack vare sin journalistik som visar vad barn drabbas av. De visar också tack vare sin journalistik att vuxna som har en oönskad dragning till barn behöver hjälp.
De visar också tack vare deras verksamhet att förövarens familjer behöver hjälp och stöd.
Visst är de aktivister men det förtar inte att de är journalister.
Citera
2024-03-03, 21:44
Medlem
Citat:
Så kan du naturligtvis få tycka men jag ser det annorlunda. Dumpen sätter press på svensk lagstiftning tack vare sin journalistik som visar vad barn drabbas av. De visar också tack vare sin journalistik att vuxna som har ett oönskat dragning till barn behöver hjälp.
De visar också tack vare deras verksamhet att förövarens familjer behöver hjälp och stöd.
Visst är de aktivister men det förtar inte att de är journalister.

De är inte journalister, de publicerar bara ensidiga partsinlagor för sin sak.
Citera
2024-03-03, 21:46
Medlem
Citat:
De är inte journalister, de publicerar bara ensidiga partsinlagor för sin sak.
Och ”deras sak” är vad?
Vill du göra gällande att vuxna som har ett skevt tändningsmönster mot barn inte skulle vara ett samhällsproblem?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-03 kl. 21:49.
Citera
2024-03-03, 21:53
Medlem
Citat:
Kinky Brians nakenbilder oblurrade har inte mer allmänintresse. Man kan belysa fenomenet utan den förnedringen.

Oavsett så var poängen att utgivningsbevis inte ger immunitet mot förtal gällande oförsvarliga publiceringar.

Jag pratar om sajter som heter som deras egna namn.
Så jag ska bortse från vad du skrev, borde gissat vad du menar och sen upprepar du vad jag skrev i andra ord. Åååkej. Jisses.

Jag förtydligar:
- Dumpen har räknat med det här och de har aldrig trott de har immunitet. Läs själv på deras sajt.
- ditt exs bilder kan inte försvaras med allmänintresse men gäddornas kan det, enligt Dumpen som menar att de exponerar en omfattande övergreppskultur.
- bloggarna med personnamn är en bra jämförelse, de har inte stämts än men om de tar emot presstöd kan de ändå komma att bötfällas för att ha brutit mot de (frivilliga) etiska avtal anslutningen till det pressetiska systemet medför.
Citera
2024-03-03, 21:56
Medlem
Citat:
Men släpp det där nu. Journalism är till stor del aktivism, har du missat det? Det är därför journalister fänglas över hela världen. Finns få politiskt eller intressestyrt oberoende journalistiska verksamheter och ingen objektiv nyhetsrapportering existerar eftersom det, även om målet är objektivitet på riktigt, allt är någon som väljer och väljer bort vad som rapporteras, hur sakligt det än görs.
Citera
2024-03-03, 21:57
Medlem
Citat:
Framkomlighet i trafik, vilken otur.
Gäddan hade fortfarande ett val att inte medverka.
Onödigt att riskera verksamheten för att man stäms för någon liten detalj tänker jag.
Citera
2024-03-03, 22:02
Medlem
Citat:
Så jag ska bortse från vad du skrev, borde gissat vad du menar och sen upprepar du vad jag skrev i andra ord. Åååkej. Jisses.

Jag förtydligar:
- Dumpen har räknat med det här och de har aldrig trott de har immunitet. Läs själv på deras sajt.

Läste just på deras sajt, de har fortfarande kvar blogginlägget "Därför är det som vi publicerar på Dumpen lagligt". =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in