2024-03-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Intressant slutledning du gör, fantiserar du ofta på det här sättet? Kanske om barn också?

Man får göra vad man vill, men det blir partiskt beskrivet om man är starkt engagerad.
Så om man tycker det är fördjävligt att vuxna våldtar barn så ska man enligt ditt tycke skriva till förövarens fördel, annars är man inte en riktig journalist??
Citera
2024-03-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja just när om de öppnar en bildörr, hindrar någon att lämna (följa efter och ställa frågor går bra det gör journalister ofta) eller går in på någons tomt när denne sagt ifrån så kan det bli fråga om brott, de borde vara mer försiktiga med sånt. att filma på allmän plats, vad gäddan än säger, är däremot knappast ofredande om inte Dumpen mer objektivt kränker dem och filmar vilket knappast är fallet i någon av konfrontationerna jag sett. Vet då betydligt fler TikTokare, utan utgivningsbevis, som borde åkt dit ordentligt för sina "parks" vd dt här laget.
Dumpen hindrar inte någon att lämna.
Citera
2024-03-03, 21:03
Medlem
Edit
Citera
2024-03-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Dumpen hindrar inte någon att lämna.
Nej men det har tolkats så i vissa fall (minns rektorn som inte kunde backa ut med bilen till exempel).
Citera
2024-03-03, 21:07
Medlem
Är det bara för mig som Dumpens sortering ser ut att vara gjord av en blind person?
Sida 1 innehåller #386-377
Sida 2 börjar på #349-340
Sida 3 har #350-342 (samma som sida 2)
Sida 4 har #323-313, där saknas 314.
Sida 5 har #312-302
Sida 6 kör #319-309 (igen!)
Osv
376-361 ser i vart fall inte jag på någon sida.
https://dumpen.se/category/videos-fran-gaddfiske/

Borde väl ändå gå att få till en fungerande nummerordning?
Citera
2024-03-03, 21:23
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Så om man tycker det är fördjävligt att vuxna våldtar barn så ska man enligt ditt tycke skriva till förövarens fördel, annars är man inte en riktig journalist??

Nej nu fantiserar du ihop saker igen. Man kan skriva till Dumpens för- eller nackdel, man kanske tycker att de är för mesiga t.ex., vad vet jag.
Citera
2024-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Nej men det har tolkats så i vissa fall (minns rektorn som inte kunde backa ut med bilen till exempel).
Framkomlighet i trafik, vilken otur.
Gäddan hade fortfarande ett val att inte medverka.
Citera
2024-03-03, 21:26
Medlem
Citat:
Nej. Din ex nakenbilder har nämligen inte allmänintresse som berättigar det. Dumpe hävdar att deras publiceringar har allmänintresse, vilket många inte håller med om, eftersom det är viktigt att exponera inte bara individerna utan även fenomenet för våra barns skull.

Kinky Brians nakenbilder oblurrade har inte mer allmänintresse. Man kan belysa fenomenet utan den förnedringen.

Oavsett så var poängen att utgivningsbevis inte ger immunitet mot förtal gällande oförsvarliga publiceringar.

Citat:
Högernissarna har länge haft utgivningsbevis, deras fall har oftast varit att de velat suga åt sig så mycket statsbidrag som möjligt samtidigt och därmed varit med i den pressetiska

Jag pratar om sajter som heter som deras egna namn.
Citera
2024-03-03, 21:28
Medlem
Citat:
Nej nu fantiserar du ihop saker igen. Man kan skriva till Dumpens för- eller nackdel, man kanske tycker att de är för mesiga t.ex., vad vet jag.
Så vad är din poäng i journalistikens vara eller icke vara rörande Dumpen?
Citera
2024-03-03, 21:29
Medlem
Citat:
Så vad är din poäng i journalistikens vara eller icke vara rörande Dumpen?

Att de är aktivister mer än journalister.
Citera
2024-03-03, 21:39
Medlem
Citat:
Att de är aktivister mer än journalister.
Så kan du naturligtvis få tycka men jag ser det annorlunda. Dumpen sätter press på svensk lagstiftning tack vare sin journalistik som visar vad barn drabbas av. De visar också tack vare sin journalistik att vuxna som har en oönskad dragning till barn behöver hjälp.
De visar också tack vare deras verksamhet att förövarens familjer behöver hjälp och stöd.
Visst är de aktivister men det förtar inte att de är journalister.
Citera
2024-03-03, 21:44
Medlem
Citat:
Så kan du naturligtvis få tycka men jag ser det annorlunda. Dumpen sätter press på svensk lagstiftning tack vare sin journalistik som visar vad barn drabbas av. De visar också tack vare sin journalistik att vuxna som har ett oönskat dragning till barn behöver hjälp.
De visar också tack vare deras verksamhet att förövarens familjer behöver hjälp och stöd.
Visst är de aktivister men det förtar inte att de är journalister.

De är inte journalister, de publicerar bara ensidiga partsinlagor för sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in