Citat:
Det måste skapas mer enklare jobb för helvete, inte rimligt arbetsgivare idag kräver akademiska studier för ett receptionsjobb och liknande, det är inte hållbart när man läser om människor som skickat flera hundra ansökningar genom åren och knappt nån har svarat personligt mer än det vad man brukar få som standard, "vi valde gå vidare med någon annan" Värdelöst system i sverige som fram tills nu alla år gjorde att folk hellre gick på a-kassa för det är inte värt besväret söka enkla skitjobb och man får inte ens en personlig återkoppling tillbaka
Nu med detta förslag så kommer man sparka på dom som ligger redan.
Jag ser inte hur det kommer bli fler jobb för man sänker ersättningen efter x antal dagar och johan pehrson ända han kan säga är man ska flytta eller utbilda sig,, jaha för man är så intressant för arbetsgivare en utibildning man gått och alla kräver erfarenhet..
rusta och matcha håller jag med om är slöseri bara inget annat, gå på satans möte nån gång i veckan leder inte oftast till nånting än frustration.... vi måste ha världens krångligaste byråkratiska system för att anställa folk.. inte klokt
lägg till en enorm bostadsbrist och inflation som jag inte ser hur regeringen tänkt lösa på sikt ? det blir många ungdomar som kommer gå ut gymnasiet framöver och tvingas leva hemma hos sina föräldrar
fy skäms alla ni idioter på rosenbad
Nu med detta förslag så kommer man sparka på dom som ligger redan.Jag ser inte hur det kommer bli fler jobb för man sänker ersättningen efter x antal dagar och johan pehrson ända han kan säga är man ska flytta eller utbilda sig,, jaha för man är så intressant för arbetsgivare en utibildning man gått och alla kräver erfarenhet..
rusta och matcha håller jag med om är slöseri bara inget annat, gå på satans möte nån gång i veckan leder inte oftast till nånting än frustration.... vi måste ha världens krångligaste byråkratiska system för att anställa folk.. inte klokt
lägg till en enorm bostadsbrist och inflation som jag inte ser hur regeringen tänkt lösa på sikt ? det blir många ungdomar som kommer gå ut gymnasiet framöver och tvingas leva hemma hos sina föräldrar
fy skäms alla ni idioter på rosenbad
Det har sannerligen gått en enorm inflation i utbildning i detta land (i stora delar av väst för övrigt också) vilket som är negativt för alla inblandade. Ovanpå det så är även många arbetsgivare även bortskämda. Precis som du säger är svensk arbetsmarknad trög, väldigt trög vilket skapar problem i rörligheten. Enkla jobb behövs men inte politiskt skapade enkla jobb som ingen efterfrågar dessa kommer bara skapa stora problem och kosta långt mycket mer än vad dom ger vilket alltid är resultatet när politiker ska detaljstyra.
Håller även med bostadsmarknaden är även den halvt förstörd och enormt trög/dyr vilket skapar stora problem för rörligheten och att komma igång med livet. Ännu en gång en konsekvens av politiska beslut.
Jag kan absolut bli lite fundersam varför man väljer att börja med detta a-kassa förslaget med tanke på hur mycket som finns att göra men något måste göras för ännu en gång vem i helvete är villig att betala för detta system???