2024-03-03, 01:21
Medlem
https://www.etc.se/story/patienterna...ngera-foer-oss

Det här hittade jag i dag när jag googlade. Jag märker också att den inte fungerar, därav googladet.
Jag undrar varför Takeda inte vill ställa upp på en intervju?
Citera
2024-03-03, 18:57
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
https://www.etc.se/story/patienterna...ngera-foer-oss

Det här hittade jag i dag när jag googlade. Jag märker också att den inte fungerar, därav googladet.
Jag undrar varför Takeda inte vill ställa upp på en intervju?

Det borde väl vara en uppgift vilket avancerat labb som helst kunde ta på sig, att analysera innehållet och koncentrationen i X antall piller, både gamla och nya. Det behöver inte ens vara tillverkaren som gör det.

Jag själv tror dock fortfarande på att det här mestadels är en noja som svept fram, buren av vissa plattformar på internet. Och att det inte kommer att gå att finna någon förändring. Folk kanske inte fattar att effekten av CS dagligen inte är jämn och perfekt år efter år?

Fast vad vet jag. Mestadelen av tiden jag tagit elvanse har ju varit under den period som folk tycker den blivit sämre. (2022>)Jag kanske är in for a treat om det visar sig att den vart dålig för och plötsligt blir kanonbra
Senast redigerad av swimp78 2024-03-03 kl. 19:02.
Citera
2024-03-03, 19:53
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalishas
Det funkar ändå inte på samma sätt. Det finns gott om rent tjack i Sverige som dessutom inte är svårt att få tag på. Ett piller aduanze koster opp till 80kr styck om du ska ha de starkaste på gatan och i tillägg inte så lätt att få tag på medans ett gram tjack kostar 400. Är du narkoman som går lisdex så är det nog för att du prövar trappa ned utan att bli sjuk.

Skitsnack. Elvanse kan definitivt missbrukas, gjort det själv under ett års tid. Inte längre dock som tur är.
Citera
2024-03-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Käkat 8st elvanse. Kan ju säga att less is more med den här substansen, då 4st kändes mkt bättre. Mår mest skumt just nu, bör jag inte må bra på dessa doser? Är det möjligt att ta en lyrica och senare ikv ett par stillisar för att somna?

Såg nu att maxdosen för elvanse är 70mg 😄 Äre farligt att ta 8st? Det var alltså 70x8 jag tog, utan tolerans. Allt är ju lugnt och jag mår bra, men man blir ju lite orolig för hjärtat:P Upplevde lite hjärtklappning. Tänker att dom som drar tjack lär väl ligga på bra mkt högre doser än sådär? Eller är det något annat i elvanse som kan vara farligt?
Citera
2024-03-04, 23:05
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Såg nu att maxdosen för elvanse är 70mg 😄 Äre farligt att ta 8st? Det var alltså 70x8 jag tog, utan tolerans. Allt är ju lugnt och jag mår bra, men man blir ju lite orolig för hjärtat:P Upplevde lite hjärtklappning. Tänker att dom som drar tjack lär väl ligga på bra mkt högre doser än sådär? Eller är det något annat i elvanse som kan vara farligt?
Nu har det väl gått 2 dagar ? så det är ingen fara.

Det är lite slöseri bara, jag tycker det blir som. Ett tak när man tar Elvanse. Det känns inte som direkt roligare att ta
3 st 70 som 8 st. Det är nåt med depoteffekten
Citera
2024-03-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nu har det väl gått 2 dagar ? så det är ingen fara.

Det är lite slöseri bara, jag tycker det blir som. Ett tak när man tar Elvanse. Det känns inte som direkt roligare att ta
3 st 70 som 8 st. Det är nåt med depoteffekten

Nä precis, märkte det. Ändå praktisk substans av den anledningen.
Citera
2024-03-05, 12:41
Medlem
organismens avatar
För dig som inte plockat ut Elvanse på Apotek förut och är intresserad av pris.
50 mg burk (30 kapslar) för 864 kronor häromdagen för mig.
Det blir mer rabatterat ju mer du konsumerar i det så kallad högkostnadsskyddet.
Jag påbörjade precis en ny högkostnadsperiod.
Citera
2024-03-06, 10:02
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av organismen
För dig som inte plockat ut Elvanse på Apotek förut och är intresserad av pris.
50 mg burk (30 kapslar) för 864 kronor häromdagen för mig.
Det blir mer rabatterat ju mer du konsumerar i det så kallad högkostnadsskyddet.
Jag påbörjade precis en ny högkostnadsperiod.
Och ganska snart kostar de 0kr för dig !

Visst känns det konstigt då när man plockar kanske 4 burkar i månaden för 0 kr (jag har 40+20 morgon 40+20 lunch) att se hur man på darknet säljer Elvanse 60mg för typ 120kr st!

Jag fattar inte isåfall varför man inte tar vanligt illegalt gatutjack istället . Det är inget partypiller direkt Elvanse
Citera
2024-03-06, 13:26
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Jag har elvanse på recept (70mg), vanligtvis har jag från Takeda, jag märker ingen skillnad. Hämtade ut generiska förra veckan från Teva, märker ingen skillnad där heller. Har samma goda effekt.
Citera
2024-03-06, 14:56
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Jag upplever verkligen inte att Elvanse har effekt 10-14 timmar utan snarar 6-8 timmar 🤪
Citera
2024-03-07, 00:28
Medlem
Fick elvanse nyligen. Har ADD och Asperger. Hatar medicinen so far. Det lilla sociala jag som autist har försvinner helt. De flesta utåtriktade personlighetsdrag försvinner, jag blir mute. Men samtidigt väldigt fysiskt aktiverad. Disk, städning, ärenden, -im on it som en raket. Men helt död inombords. Är arbetslös och inser att det skulle vara en mardröm att gå på anställningsintervju på Elvanse. Är singel och dejter skulle också bli svårt. Själsligt dödande. Ett tomt skal. Kan tänka mig att elvanse skulle vara gynnsamt för nord-koreanska befolkning att äta.

Vill ha attentin, men psykiatrin påstår att det inte ny-förskrivs längre. Har kontaktat en privat psykiatriker idag, hoppas det löser sig med attentin hos denne.
Citera
2024-03-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Jag har elvanse på recept (70mg), vanligtvis har jag från Takeda, jag märker ingen skillnad. Hämtade ut generiska förra veckan från Teva, märker ingen skillnad där heller. Har samma goda effekt.

Visste inte att det fanns generiska i Sverige?! Bara kollat med 2 apotek iofs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in