Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Dock skall det sägas.., att det nog i grunden är nog att Natos`s Eu-medlemmar (speciellt västra) som har nog mycket sig själv att skylla. Har nog i några årtionden gnällts på ifrån Usa att "Eu inte bidrar, det de borde". Då med 2 %. "Om" västeuropa hade hållit sig till detta, så skulle nog "ladorna vart mer fulla". Samt att hjälpen kunde ha vart större..
Man kan säga att västeuropa har nog lämnat ett öppet mål för Trump, och samma naivitet har hjälpt Putin.
Jag har redan skrivit om Europas slapphet och på den punkten finns inget att diskutera.
Med rätt ska vi vara efterkloka och använda den kunskapen/erfarenheten till att rusta till tänderna härefter.
Det var inte DET jag skrev om utan att det fortfarande sitter folk och tror att Trump är mer pålitlig än Biden när det gäller Ukraina!
När det är han och hans jävla svans som hela tiden motarbetat denna fråga och istället för att säga:
-kom igen nu Biden och USA-vi står ENADE i kampen för Ukrainas försvar..
så använder han detta ämne som ett vapen i sin egen kampanj!
Under tiden förlorar Ukraina folk, mark och liv!
DET är vad jag skrev om. Att sluta onanera till en sådan skitstövel!
(P.S är inte alls arg på dig, bara upprörd över situationen och att andra inte kan se klart vad som händer i verkligheten.)