2024-03-03, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Finns det något som indikerar att ryzzfan inte har ambitioner att starta fler erövringskrig. (Ni kanske ser Transnistrien som del av Ukraina kriget).
Propagandan som sänds av ryzka statstelevisionen går stick i stäv med det du påstår.
Antingen ljuger du eller statstelevisionen, troligen båda.

Det bli "russel's teapot"..Bevisbördan ligger på dig..om du påstår att ryssen vill anfalla Sverige för att de krigar i Ukraina. Med liknande logik som att påstå att Israel har en ambition att anfalla Syrien, Saudi eller Libanon efter Gaza.. då får du f-n hitta nåt mer belågg att ta på än att de krigar I Ukraina och är "onda", om du vill påstå att du har belägg för att de vill erövra eu-länder. Själv har jag inte sett något som indikerar detta på något sätt.. då blir det ju bara vilda fantasier.
Senast redigerad av slipperyslope 2024-03-03 kl. 04:36.
Citera
2024-03-03, 04:44
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ukraina slår ut ryska stridsflyg i en rasande fart nu, undrar om de redan fått ett gäng F16?

15 plan på två veckor + ett antal oljedepåer och raffinaderier visar väl på att Ukraina har luftherravälde?

Sen tycker jag mig se en ökad aktivitet bland ryska trollkonton senaste dygnen som går forumbärsärk med inlägg som hyllar ryska vapen "som de inte ännu har satt in". Det, misstänker jag, tyder på det rakt motsatta - nämligen att det är ganska tomt i den ryska tunnan.

Ryssarna har varit sjukt intensiva med sina attacker senaste veckorna så det är inte så konstigt, bara i avdevka släppte dom 100+ fabs per dag under lång tid så dom är nära fronten och nosar på luftvärnet.

En av dom massivare attackerna jag sett på senare tid

https://t.me/remylind21/15413

Ryskt stridsflyg vid frontlinjen

https://t.me/remylind21/15538

Ukrainsk soldat står och pratar luftherravälde

https://t.me/Novichok_Rossiya_2/1750
Citera
2024-03-03, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det bli "russel's teapot"..Bevisbördan ligger på dig..om du påstår att ryssen vill anfalla Sverige för att de krigar i Ukraina. Med liknande logik som att påstå att Israel har en ambition att anfalla Syrien, Saudi eller Libanon efter Gaza.. då får du f-n hitta nåt mer belågg att ta på än att de krigar I Ukraina och är "onda", om du vill påstå att du har belägg för att de vill erövra eu-länder. Själv har jag inte sett något som indikerar detta på något sätt.. då blir det ju bara vilda fantasier.

Är du medveten om hur narrativet ser ut i Ryzk statstelevision.
Tänker inte länka till den cirkusen men du är ju fullt medveten om vad som dryftas där.

Påstår du motsatsen så visar det på din totala okunskap.
Citera
2024-03-03, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sådan där rysspropaganda är så sjukt genomskinlig. Det är absolut ingen som går p att Ryssland går försiktigt fram, har överlägsen teknologi etc.

Ska du sitta och ljuga får du göra det smartare.
Enligt FN har ca 10 0000 civila dött i ukraina.
Jmf med antalet döda ukrainska soldater.
Citera
2024-03-03, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Enligt FN har ca 10 0000 civila dött i ukraina.
Jmf med antalet döda ukrainska soldater.
100 000 civila som dött i Ukraina?
Ja det stämmer säkert, Putin utför massmord av Ukrainas invånare, vuxna som barn!
Citera
2024-03-03, 07:48
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Börjar bli lite tjatigt nu. Jag pratade tidigt om att 3D skrivare och datoriserade fräsar skulle användas i Ryssland för att motverka sanktioner t.e.x. för att producera nödvändiga reservdelar och även annat ryssarna ionte längre lätt kunde importera. Det fick jag rätt om. Jag pratade även om att Ukrainarna skulle få svårt att ta tillbaka mark från ryssarna, vilket jag också fick rätt om. Så du har fel som vanligt.
Ha ha du har inte haft ett en rätt! De kan inte tillverka de reservdelar so är sanktionerade med några 3D skrivare. En mindre del hittar de på den svarta marknaden men problem är uppenbara.
Dina fantasier har inte blivit verkligthet.
Citera
2024-03-03, 07:58
Medlem
Token menar säkert att eftersom Putin använder 50 år gamla stridsvagnar att dessa är fulla med 3D-delar...
Citera
2024-03-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Ni ukrainadårar har fortfarande inte förstått hur många män som Ukraina förlorar varje dag i strid mot ryssen.

Det är en tragedi, och ni är sjuka människor.

Och Ryssland då? Alla män de förlorar för... ja, för vad då? Vad slåss gemene soldat för utomlands? Ukrainarna slåss och offrar sig för sitt land och landets framtid. Men vad slåss ryssarna för? För att de fått order? Och detta dör man för utomlands.... Är det några soldater som borde opponera sig mot kriget är det de ryska.
Citera
2024-03-03, 08:11
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men det ryktas om att Svarta Havsflottans amiral Sokolov har entledigats eller omplacerats. Men det kan bero på att flottan helt misslyckats. Shoigu vill kanske inte röra om för mycket vad gäller flygvapnet.
Den verkligt försummlige klarar sig alltid!
Glöm inte att den skyldige gör allt för att skaffa en syndabock längre ned i hierakin.
Citera
2024-03-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
De kan inte tillverka de reservdelar so är sanktionerade med några 3D skrivare.
Hur vet du det?
Citera
2024-03-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag och de flesta andra gör en annan tolkning av läget. Nämligen att Ukraina tillämpar en strategi som går ut på att hålla fienden sysselsatt med små och tämligen obetydliga "framgångar" i lervällingen medan AFU fokuserar på att bekämpa ryskt flyg, slå ut flygbaser och känsliga anläggningar såsom olje/ gasdepåer, raffinaderier etc.

När detta "grundarbete" är gjort så går en massiv motoffensiv av stapeln. Med fler och mer avancerade vapen från väst, vi har ju hört flera västledare markant höja tonläget senaste tiden.
Det du skriver må låta bra om man är obotlig ukrainaoptimist. Men ett stort problem som talar emot är att kapaciteten för att framställa ammunition är begränsad och ekonomin i att försörja Ukraina med vapen är i längden usel för EU och USAs invånare..
Citera
2024-03-03, 08:22
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope

Nu bortser du från det faktum att ryssjävlarna alltid ljuger. De förnekade in i det sista att de tänkte invadera Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in