2024-03-02, 23:08
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va? Det är Jocke som tror att han kan bestämma över andra människor, men det fungerar inte så.
Han påstår att dom anmält Linnéa för allt möjligt, men har inte uppvisat några bevis överhuvudtaget.
Det är ett brott att falskt anmäla någon.
Att dessutom offentligt hävda att någon begått brottsliga handlingar är brottsligt.
Dom som borde ta tag i sina egna liv istället för att försöka styra andras, är Jocke och Anjo.

Ska vi prata brott så gör sig Jocke skyldig till brott då han bryter sekretessen i Socialtjänstlagen när han läcker samtal som avhandlar ett barn han är kontaktperson för.
Folk verkar inte inse allvaret i detta. Men Soc lär göra det.
Det är riktigt, riktigt illa gjort.

Det är på så grundläggande nivå att man inte gör det så jag är uppriktigt nyfiken på hur det står till i det lundellska hjärnkontoret...
2024-03-02, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Ska vi prata brott så gör sig Jocke skyldig till brott då han bryter sekretessen i Socialtjänstlagen när han läcker samtal som avhandlar ett barn han är kontaktperson för.
Folk verkar inte inse allvaret i detta. Men Soc lär göra det.
Det är riktigt, riktigt illa gjort.

Det är på så grundläggande nivå att man inte gör det så jag är uppriktigt nyfiken på hur det står till i det lundellska hjärnkontoret...
Detta kan helt enkelt inte få lov att passera obemärkt, iom det är så stora "influencers" som helt öppet och ogenerat tar lagen i egna händer och vänder kappan efter vinden.
Ena dagen moralens väktare, nästa offerkofta på, sen ska det busas med mysig familjevlogg, för att under tiden förse Judas med silverpenningar för att slippa få blod på sina egna händer...

Det är helt sjukt, att Jocke o Jonna sitter på sin höga häst och dikterar, det är dom största hycklare jag skådat på youtube.
Det är generalfel i nätverket ninetone.

Linnéa har blivit utsatt för otroliga kränkningar och hot.
Detta kommer leva kvar.
Hon är den som försökt skydda Lillen, försökt lugna ner Chrippa.
Det som stör mig något så fruktansvärt är hur i helvete Jocke kunde utses som Lillens trygghetsperson!? Han är ju den som skadat mest av alla.
Hade han låtit bli att leka allsmäktig och låtit rättsväsendet ha sin gång, skulle Lillen ha fått slippa denna offentliga pajkastning.
Allt finns kvar på nätet.

Hur kunde han få info från Chrippas advokat som är hemligstämplat?
Hur kunde han få agera trygghetsperson?
Han är den sista att agera trygghetsperson i detta.

Fullkomligt vidrigt och man undrar vad som egentligen är sant, eftersom det kommer från Jockes mun...
Han som bara ser till barnets bästa🙄..eller iallafall till sitt egna varumärkes skull..
2024-03-02, 23:41
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Det som stör mig något så fruktansvärt är hur i helvete Jocke kunde utses som Lillens trygghetsperson!? Han är ju den som skadat mest av alla.
Hade han låtit bli att leka allsmäktig och låtit rättsväsendet ha sin gång, skulle Lillen ha fått slippa denna offentliga pajkastning.
Allt finns kvar på nätet.

Enkel förklaring. Det handlar om unga socionomer som är Jockes fangirls på fritiden och ser upp till honom. Dom små sockärringarna blir helt star struck av Jocke.
Nåt att skryta om på fikarasten.
"Ja prata mää jocke lundell idaaa... han va JÄTTETREVLIG"

Soc är totalt genomkorrupt. Att Jocke är trygghetsperson är ju som ett skämt. Han borde vara klient.
2024-03-03, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lena-BH
Karaktärsmord på sig själv inklusive häktning förlorad vårdnad av sitt barn som PR-trick?

Är Polisen och Soc med på tricket?
Såklart, dessa människor gör allt för lite fame
2024-03-03, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag pratar om riktiga bevis dvs pappersspår från häktningsförhandlingen etc. Är det någon som kunnat visa dessa?
Chrippa kan ju lika gärna legat i en solstol med det där ludret mellan benen, ist för, som han påstår - en cell på Södermalm (påstår han att han låg där i två veckor så vet man ju att det är lögn då Södermalm endast har arrest och inga långliggarplatser).
Fup gällande Chrippa finns på https://www.krimfup.se/search/tomas-christofer-berg
Det gäller dock narkotikabrott och något annat, hot mot tjänsteman eller liknande minns inte.
Men hur som helst, om vi inte ens har häktningsframställning så är det jääävligt konstigt minst sagt!
Men även om han nu är häktad, så misstänker jag att det hela rör sig om bullshit PR-Trick och inget mer. Nu är de ju tillsammans igen. Detta är ett spel från Jocke och Jonna, de är experter på att promota sig själva, och nu vinner även Chrippa på detta. Rekomenderar alla att bojkotta kanalen.
2024-03-03, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Länkar till två videos från tiktok live av Linnea Lundström igår 23/2.

https://www.youtube.com/watch?v=UnUOV5US2NU
https://www.youtube.com/watch?v=AJVqtDPafrQ

Hon säger bland annat att hon inte gillar sushi och att Kristianstad är hennes drömstad.
Hon säger även att hon inte är "köpt". Det kanske kan ses som ett nekande till påståendet om att hon skulle vara en hora?

Uppdatering: I en tiktok live för några dagar sedan så berättar Linnea Lundström att det var så många som tjatade om sushi (efter liven 23/2?) att hon tillslut en dag blev sugen på sushi. Så hon käkade sushi för några dagar sedan men verkar fortfarande inte gilla det. Hon säger "det är inte så gott alltså" och gör en grimas. Däremot gillar hon "Cherry" och säger att "Cherry på allt är jättegott tycker jag". Kanske hade hon gillat sushi om det fanns "Cherry"-sushi?
Någon har lagt upp hela tiktok liven på youtube för den som vill se:
https://www.youtube.com/watch?v=TIgM2zT5oDg

Man kan höra "Chrippa" gapa och tjoa en del i bakgrunden (trots att hon har stängt dörren om honom!)

Några höjdpunkter från tiktok liven från Marbella med Linnea Lundström

Hon berättar att hon är 23 år gammal, 164cm lång, från Malmö.
Hennes favoritartist är Miley Cyrus.

Linnea visar vid ett tillfälle att hon inte bara är beauty utan även brain.
Någon kommenterar "Färg på pennan?" på vilket Linnea svarar:
"Färg på pennan?" Eeeeeh... jag... "Ash brown"! tog jag.
Jag valde mellan den och "Espresso" men jag tog "Ash brown". Men anledning, för jag alltså jag orkade inte kolla på färgerna eller någonting sånt. Anledningen till att jag tog "Ash brown" var att det fanns minst av den. Så då tänkte jag "Om den här är så populär så att det bara finns en kvar så tar jag den."
Sen pekar Linnea på sitt huvud, ser listig ut och säger:
"Brain".
Egentligen gillar hon "matt" men nu gillar hon när det "glowar".

Hennes favoritämnen i skolan var samhällskunskap och psykologi. Hon hatade geografi, vilket är lite ironiskt med tanke på att hon säger sig ha bott i tre till fem länder. Men det är kanske därför hon inte vet eller bryr sig om exakt antal, för att hon hatar geografi så mycket?
Hon säger att hon är så dålig på geografi att det är "skrämmande".
Hon säger också att hon inte gillade idrott så jättemycket därför att det var "mycket såna konstiga saker man behöver göra typ som orientering". Det hänger säkert också ihop med ogillandet av geografi.
Något som förvånar mig är att hon säger att hon är "sämst" på dans, hon har ju gjort en del dansvideos på tiktok.

Hon säger att hon aldrig haft något bilintresse.

Hon talar även en hel del om sitt tidigare tennisintresse, t ex om att hon gick en tennisinriktning på sin utbildning i gymnasiet och har spelat flera SM-mästerskap . Jag kommer skriva ett separat inlägg om detta då det inte skrivits så mycket om hennes tidigare liv i tråden och det här borde vara högintressant för de som vill lära känna Linnea lite mer.
2024-03-03, 02:53
Medlem
Linneas tennisintresse (med video och bild från förr!)
Vi som är fans av Linnea känner såklart till det här sen tidigare. Det kanske alla egentligen gör som följer henne på Snapchat med tanke på hennes Snap-namn och eftersom hon själv nu talat så mycket om sitt tennisintresse på tiktok så får jag bjuda på lite nostalgimaterial från förr med vår favorit-Linnea.

Video från 2015 där Linnea visar upp att sina forehand skills:
https://www.facebook.com/H%C3%B6rby-...2855761846937/

Reportage från 2016 i en tennistidning om Linneas tennisintresse (med bild!)
I Karlskronas Tennisklubbs magasin "Fördel", nr 4 2016, medverkar bland annat Linnea Lundström i text och på bild. Det är mer än sju år sedan så hon var ännu inte fullvuxen, med annat hår och stil och inga fillers (mer än en naturligt fyllig kropp). Hon levde en mer träningsfokuserad livsstil helt enkelt så hon såg lite annorlunda ut mot nu, men man kan ändå se att det är hon på bilden.

Hon uppger att hon tränade 12+ timmar i veckan på den tiden men var beroende av snapchat! Inte undra på att det beroendet kom att utvecklades till en livsstil där hon lagt tennisskorna på hyllan och istället började köra tiktok live 12+ timmar i veckan.
Eller så kände hon att hon uppnått sitt tennismål och valde att skapa ett nytt mål?

Jag har enligt Flashbacks regler bara citerat delar av texten:

Citat:
LINNEA LUNDSTRÖM, Malmö, 16 år och pluggar Samhällsbeteende där favoritämnet är tennis.

Citat:
Linnea valde NIU Karlskrona därför att hon vill kombinera skola och tennis och det roligaste med programmet är helt klart att man får spela tennis! Hon tycker att allt är roligt med tennis och målet är att bli bäst. Linnea tränar ca tolv timmar per vecka, plus lite extra fys ibland på helgerna.

Citat:
Det bästa med KTK tycker hon är banorna och människorna. I nuläget saknar hon ingeting i klubben utan njuter av fritiden då hon gymmar, snapar, är med kompisar och sover. Det hon gissar att kompisarna inte vet om henne är att hon är beroende av snapchat!

http://karlskronatk.com/wp-content/u...%C3%B6rdel.pdf
2024-03-03, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
L har livesändning varje kväll, men vad tillför hon på live?
Sitter och drar sig i håret/ rör håret var tredje sekund, sitter tyst, förutom svara på någon fråga då och då...sedan tyst igen och igen håller på med sitt hår.

Hur orkar folk kolla på henne?

Om du läser summeringen av ett av hennes tiktok live för några dagar sedan, tycker du då inte att det faktiskt framkommer en del intressant information i hennes lives?
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Uppdatering: I en tiktok live för några dagar sedan så berättar Linnea Lundström att det var så många som tjatade om sushi (efter liven 23/2?) att hon tillslut en dag blev sugen på sushi. Så hon käkade sushi för några dagar sedan men verkar fortfarande inte gilla det. Hon säger "det är inte så gott alltså" och gör en grimas. Däremot gillar hon "Cherry" och säger att "Cherry på allt är jättegott tycker jag". Kanske hade hon gillat sushi om det fanns "Cherry"-sushi?
Någon har lagt upp hela tiktok liven på youtube för den som vill se:
https://www.youtube.com/watch?v=TIgM2zT5oDg

Man kan höra "Chrippa" gapa och tjoa en del i bakgrunden (trots att hon har stängt dörren om honom!)

Några höjdpunkter från tiktok liven från Marbella med Linnea Lundström

Hon berättar att hon är 23 år gammal, 164cm lång, från Malmö.
Hennes favoritartist är Miley Cyrus.

Linnea visar vid ett tillfälle att hon inte bara är beauty utan även brain.
Någon kommenterar "Färg på pennan?" på vilket Linnea svarar:
"Färg på pennan?" Eeeeeh... jag... "Ash brown"! tog jag.
Jag valde mellan den och "Espresso" men jag tog "Ash brown". Men anledning, för jag alltså jag orkade inte kolla på färgerna eller någonting sånt. Anledningen till att jag tog "Ash brown" var att det fanns minst av den. Så då tänkte jag "Om den här är så populär så att det bara finns en kvar så tar jag den."
Sen pekar Linnea på sitt huvud, ser listig ut och säger:
"Brain".
Egentligen gillar hon "matt" men nu gillar hon när det "glowar".

Hennes favoritämnen i skolan var samhällskunskap och psykologi. Hon hatade geografi, vilket är lite ironiskt med tanke på att hon säger sig ha bott i tre till fem länder. Men det är kanske därför hon inte vet eller bryr sig om exakt antal, för att hon hatar geografi så mycket?
Hon säger att hon är så dålig på geografi att det är "skrämmande".
Hon säger också att hon inte gillade idrott så jättemycket därför att det var "mycket såna konstiga saker man behöver göra typ som orientering". Det hänger säkert också ihop med ogillandet av geografi.
Något som förvånar mig är att hon säger att hon är "sämst" på dans, hon har ju gjort en del dansvideos på tiktok.

Hon säger att hon aldrig haft något bilintresse.

Hon talar även en hel del om sitt tidigare tennisintresse, t ex om att hon gick en tennisinriktning på sin utbildning i gymnasiet och har spelat flera SM-mästerskap.
2024-03-03, 17:51
Medlem
Äntligen stämmer rubriken på tråden igen.
2024-03-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Äntligen stämmer rubriken på tråden igen.
Dem blir nog tillsammans igen om en vecka ska du se.
2024-03-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastrit
Dem blir nog tillsammans igen om en vecka ska du se.
Inte omöjligt, en fängelseromans är ju aldrig fel.
2024-03-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Inte omöjligt, en fängelseromans är ju aldrig fel.

Hon kanske börja fatta vilken sits han e i och därför hon försöker rädda sig själv och sin ''influenser'' karriär innan de är alldeles för sent. Haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in