2024-03-02, 22:54
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag tar risken att åka på en avstängning, vad var Björns budskap?
Hans mormor sitter och applåderar när han hånar hennes avlidne man, hans morfar det är ju sjukt.
https://www.youtube.com/watch?v=iBExcsRFNOA

Svensk humor. 🥺
Citera
2024-03-02, 22:57
Medlem
Darkzis avatar
Fattar inte riktigt varför kvällens röster var viktigare än rösterna dom fått i deltävlingarna?

Att båda fick 235 poäng men att Jay fick mer i snabbröstningen gjorde att han gick vidare, men han hade mindre poäng än Snusk inför slutpoängen. Borde ju vara att rösterna är lika värda. Dom skulle kanske gått på den artist som fick mest 12or, 10or osv från sin deltävling eller liknande.
Citera
2024-03-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Det är du som verkar hänga upp dig på fett. Hon får vara smal eller tjock för min del. Fin är hon ändå.

Hade lätt pressat henne. Hon verkar gilla hårda tag också, sjunger om strypsex och pisk m.m
Citera
2024-03-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hela hon blev utmätt och är i förvar tills auktionering.

Du vet inte möjligtvis var hon magasineras fram till auktionen?
Citera
2024-03-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkzi
Fattar inte riktigt varför kvällens röster var viktigare än rösterna dom fått i deltävlingarna?

Att båda fick 235 poäng men att Jay fick mer i snabbröstningen gjorde att han gick vidare, men han hade mindre poäng än Snusk inför slutpoängen. Borde ju vara att rösterna är lika värda. Dom skulle kanske gått på den artist som fick mest 12or, 10or osv från sin deltävling eller liknande.
Inse att den bättre låten/artisten gick vidare och nöj dig med det.
Citera
2024-03-02, 23:00
Medlem
Sunimods avatar
Rätt låt vann.

Oops, var det inte final än.....

Ok, inget som man missat.
SVT levererar som vanligt, totalt kass.
Vi såg de första 30 minuterna sedan gick proppen och som tur var kunde fortsätta med någon av andra kanaler, strömningstjänster mm.
Citera
2024-03-02, 23:02
Medlem
Citat:
Björn hånade ju sin avlidne morfar och kärringen sitter och applåderar och tycker det är roligt.
Missade jag poängen i uppträdandet eller?

Citat:
Men är det bara jag som tycker att Björns akt var urdålig?

Citat:
Jag tar risken att åka på en avstängning, vad var Björns budskap?
Hans mormor sitter och applåderar när han hånar hennes avlidne man, hans morfar det är ju sjukt.
https://www.youtube.com/watch?v=iBExcsRFNOA

När han var med 2008 och sjöng till Carina Berg var han ca 20 år. Då lyfte det som ung charmig ungdomskärlek.

Att göra samma roll och tonläge som 40-åring är inte kul längre. Hade han gjort det som bitter incel hade det kunnat lyfta - men då inte lika älskvärd (som jag tror han/svt vill vara). Nu blir det mest en blek kopia om den tid som flytt.
Citera
2024-03-02, 23:03
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limen2
Det var den verkligen. Alltid gillat Björn men är tveksam nu efter detta år. Carina har jag aldrig förstått mig på.
Kan även tänka mig att humorn på programledarna har varit för svår och tråkig för yngre tittare.

Det har pratats om stress, barnafödande, pms, stress, blöjbyte, trötthet, konstiga frågor tagna ur dokusåpor och även vikt, osv osv. Skandal och torrare än torraste ämnena.
Och så avslutar de med gruppterapisamtal i dagens mellanakter.
Jisses 🫣🫣

Men måste det verkligen vara massa krystade jävla skämt o sketcher hela tiden. Blir bara jobbigt och pinsamt. Jag minns inte att Belfrage, Karin Falck, Kronér, Ulf Elwing och Bengt Bedrup höll på och fjanta sig halva sändningen när de höll i det.
Citera
2024-03-02, 23:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det blir M&M som vinner hela tävlingen.

Annika ….. (har inte lärt mig efternamnet än) kan skrälla. Får lite Shirley Clamp-vibbar från 2004 när hon tog sig vidare till finalen också i via andra chansen och slutade tvåa i hela tävlingen. Annika kanske inte gör det exakt i år men topp 3 till 5 skulle inte förvåna mig - hon slog an något i den svenska folksjälen…. Kanske är det storleken på lungorna, tänker Shirley Clamp, Sarah Dawn Finer osv….

Bidrag i sista deltävlingen har alltid en fördel, kan inte bevisa detta statistiskt just nu det är mer en känsla.

Kul att Sanna Nielsen uppträdde, vet inte varför men jag blir alltid så glad när jag ser henne på tv.

Tror också M&M vinner trots att jag inte tyckte låten var speciellt bra men vissa verkar gilla den. Det har också fördelen av att köra i sista delfinalen så den är mest aktuell för tittarna och kanske går hem hos den internationella juryn då det var ett bra framträdande.

Gunilla, fröken snusk och Lia Larsson är nog rätt nöjda ändå som ligger högt på strömningstjänster.
Citera
2024-03-02, 23:05
Medlem
Perkabalos avatar
Svt vänster fusk som alltid. Så sjukt tråkigt att liveband/orkester inte är ett krav längre. RÖSTA PÅ SD
Citera
2024-03-02, 23:05
Medlem
Snubchurps avatar
Ni får säga vad ni vill men det är ett rätt starkt finalfält rakt igenom i år och ganska svårt att hitta en given vinnare.
Citera
2024-03-02, 23:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Brukar det förresten vara så få som röstar? Ca 500 000 idag och har för mig att det var samma förra veckan. Har en känsla av att det var runt en miljon för flera år sen men jag kanske blandar ihop det med finalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in