2024-03-02, 22:25
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jösses vilket idiotiskt upplägg med kvalet. Mer eller mindre automatisk vinst för de två akterna från dagens deltävling som ligger färskt i minnet och har publiken med sig. Tur att jag gillade dödsknarkaren Jay Smith, annars hade jag varit fly förbannad.
Av dramaturgiska skäl hade SVT lagt bättre låtar i den här delfinalen. Förra två delfinalerna var katastrof med bara skit. Så det är inte så konstigt egentligen.
Citera
2024-03-02, 22:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
De andra ländernas jurygrupper är det enda som kan stoppa M&M från vinsten.

Hoppas att folk är såpass vakna så de hör att låten är ett totalt plagiat från Faithless.

https://youtu.be/9fTFqymxmM4?si=Whx0wlyWZgqFQXBi

Trodde det fanns gränser på hur mycket man fick plagiera andras låtar.
Citera
2024-03-02, 22:27
Medlem
Rokushikis avatar
Ja det här upplägget på semi/andra chansen lär inte användas igen. Givetvis orättvist när dom låtar som man hörde bara någon timme sen tävlar mot låtar man inte hört på många veckor. Ingen slump att båda låtarna som kvalade till finalen var från ikväll.

Fröken snusk och Scarlet borde lätt ha kvalat ikväll. Trist att finalfältet är väldigt slätstruket i år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Vad hände med Gunilla P? Var hon inte med?
Nej, hon kunde tyvärr inte medverka eftersom kvällens deltävling krockade med en raggarträff på den lokala Statoilmacken.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
235p vs 235p.

Återkom när din klubb vunnit sm-guld. Ser int vad du skriv då guldmedaljerna hänger framför mina ögon.
I praktiken var det säkert 234,9 vs 235,1 eller nåt sånt, är ju ganska rimligt att den med flest röster vinner ändå.

Men riktigt uselt "sammanträffande" att just kvällens bidrag kom vidare. Det kommer det att skrivas skandalartiklar om.
Citera
2024-03-02, 22:28
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jämförde, det är kopia rakt av.
Ca 1.38 in.
https://youtu.be/9fTFqymxmM4?si=uZqzQ3445orEiucH

Citat:
Ursprungligen postat av inspiron
Tyckte det påminde en del om Faithless - Salva mea.

Tänkte också på att det är som en kopia av Faithless. Får de ens ha med en låt i eurovision som är så lik en annan?
Citera
2024-03-02, 22:29
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Nej, hon kunde tyvärr inte medverka eftersom kvällens deltävling krockade med en raggarträff på den lokala Statoilmacken.

Gunilla är nog extremt ointresserad av raggare.
Citera
2024-03-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Helt jävla skandal. Om två hamnar på samma poäng så borde väl rimligen båda få gå till final. Att ändra reglerna i efterhand är ju helt jävla rubbat.

Det är ungefär lika konstig logik som att om en VM-final i fotboll slutar oavgjort så vinner båda.

Hade man dessutom låtit båda gå vidare så hade man ju helt plötsligt haft 13 låtar i finalen...
Citera
2024-03-02, 22:30
Medlem
flugornass avatar
Björn hånade ju sin avlidne morfar och kärringen sitter och applåderar och tycker det är roligt.
Missade jag poängen i uppträdandet eller?
Citera
2024-03-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Detta är en av mina absoluta favoriter genom tiderna men tyckte ändå inte om M och Ms usla version. De kan vare sig technorave dansa eller lyfta upp låten på något nytt sätt.
Maxi Jazz och Faithless är husgudar här, håller med dig helt. Helgerån.
Citera
2024-03-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Hoppas du är ironisk. Fläskpaddan var inte rolig att titta på.

Jag tycker hon är vacker och verkar sympatisk. En av de bästa låtarna!
Citera
2024-03-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Av dramaturgiska skäl hade SVT lagt bättre låtar i den här delfinalen. Förra två delfinalerna var katastrof med bara skit. Så det är inte så konstigt egentligen.
Håller verkligen inte med. Tycker att de två senaste delfinalerna hade starkare startfält än denna.

Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Gunilla är nog extremt ointresserad av raggare.
Läser du inte tidningen?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/har-dansar-gunilla-med-epa-ganget-i-natt-jatteunderbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in