2024-03-02, 22:34
Medlem
Det blir M&M som vinner hela tävlingen.

Annika ….. (har inte lärt mig efternamnet än) kan skrälla. Får lite Shirley Clamp-vibbar från 2004 när hon tog sig vidare till finalen också i via andra chansen och slutade tvåa i hela tävlingen. Annika kanske inte gör det exakt i år men topp 3 till 5 skulle inte förvåna mig - hon slog an något i den svenska folksjälen…. Kanske är det storleken på lungorna, tänker Shirley Clamp, Sarah Dawn Finer osv….

Bidrag i sista deltävlingen har alltid en fördel, kan inte bevisa detta statistiskt just nu det är mer en känsla.

Kul att Sanna Nielsen uppträdde, vet inte varför men jag blir alltid så glad när jag ser henne på tv.
Citera
2024-03-02, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Gunilla är nog extremt ointresserad av raggare.

Gunilla har inte i ett musikprogram att göra.. Hon kan inte sjunga.. Men idag tar dom in vilket löst folk som helst..
Citera
2024-03-02, 22:35
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Ja det här upplägget på semi/andra chansen lär inte användas igen. Givetvis orättvist när dom låtar som man hörde bara någon timme sen tävlar mot låtar man inte hört på många veckor. Ingen slump att båda låtarna som kvalade till finalen var från ikväll.

Fröken snusk och Scarlet borde lätt ha kvalat ikväll. Trist att finalfältet är väldigt slätstruket i år.

Och andra sidan om Fröken Snusk har funnits ett par veckor på Spotify och andra plattformar så innebär ju det en fördel mot kvällens låtar.
Citera
2024-03-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är ungefär lika konstig logik som att om en VM-final i fotboll slutar oavgjort så vinner båda.

Hade man dessutom låtit båda gå vidare så hade man ju helt plötsligt haft 13 låtar i finalen...

Är det mer logiskt om Fifa, likt svt, skulle ha ett dolt regelverk som ingen annan känner till och efter matchens slut hitta på att de som haft flest hörnor förklaras som vinnare?
Citera
2024-03-02, 22:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vinnaren i år:

https://www.youtube.com/watch?v=6iK7NAqgXaA
Citera
2024-03-02, 22:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
är redo att hålla med, Andra chansen är bättre än denna stress.

Nej, helt rätt att hafsa över andra chansen som inte var mycket att hänga i granen. Gillar tempot och blev bra nerv. Behåll konceptet.
Citera
2024-03-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Jag tycker hon är vacker och verkar sympatisk. En av de bästa låtarna!

Håller med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Medina är med för tredje gången, man vet vad man får, glädje och bra sång och fart

Nej, Medina är med för andra gången. Däremot har Sami Rekik varit med i Melodifestivalen själv en gång tidigare när han sjöng "90-talet" tillsammans med WAHL.
Citera
Medlem
flugornass avatar
Gunilla skulle vart en ekonomisk katastrof för SVT om hade vunnit, för då skulle vi få arrangera allt vad det kostar att genomföra. Men hon var bäst.
Citera
2024-03-02, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Vad hände med Gunilla P? Var hon inte med?

Hela hon blev utmätt och är i förvar tills auktionering.
Citera
2024-03-02, 22:40
Medlem
flugornass avatar
Men är det bara jag som tycker att Björns akt var urdålig?
Citera
2024-03-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Är det mer logiskt om Fifa, likt svt, skulle ha ett dolt regelverk som ingen annan känner till och efter matchens slut hitta på att de som haft flest hörnor förklaras som vinnare?

Reglerna har varit kända innan - jag själv har hört detta i olika poddar exempelvis. I övrigt håller jag med er andra om att konceptet med finalkval var skit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in