2024-03-02, 16:19
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ryssland avancerar västerut från Avdiivka utan att möta något som helst motstånd. Kriget verkar avgjort.

Ukraina håller ryssarna sysselsatta i leran medan de slår ut stridsflyg, spaningsflyg och oljeraffinaderier.

När våren är kommen så slår AFU tillbaka de ryska styrkorna med nya vapensystem från väst. Jag är övertygad om att Ukraina tillämpar en mycket genomtänkt krigföring.
Citera
2024-03-02, 16:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det börjar sippra ner i ryssarnas medvetande att Ukraina har övertaget nu, i luften och på slagfältet är de överlägsna i vapensystem och mental förmåga. Ryssarnas låga perceptionsförmåga visar sig på alla fronter nu, gräsligt att beskåda en så usel krigföring av "världens andra största armé".
Ryssland avancerar, det är ett faktum.
Ja med ofattbara förluster, det är sant.
Men nu är det ruskis vi talar om, dom strider som dom alltid har stridit, med kvantitet.
Dom har dessvärre lärt sig av sina misstag och är betydligt mer effektiva nu än i början av kriget.
Detta går också hand i hand med Rysslands historia.
Det går alltid åt helvete första året och då kastar man kroppar på problemet och förbättrar det som inte funkar, vilket brukar innefatta allt.
Sen skärper dom sig och får snurr på logistiken.
Citera
2024-03-02, 16:23
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Men rysslands befolkning ökar ju hela tiden inte bara just nu..
Nej, den minskar. Att skicka in fler ryssar i köttkvarnen Ukraina gör det barra värre.
https://www.worldometers.info/world-population/russia-population/
Citera
2024-03-02, 16:25
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ryssland avancerar västerut från Avdiivka utan att möta något som helst motstånd. Kriget verkar avgjort.

De futtiga meter som ryssarna ser som framsteg i leran är tämligen lätt för AFU att återta när de så önskar. Nu ligger ukrainas fokus på att slå ut ryskt flyg och oljeraffinaderier vilket får sägas är extremt framgångsrikt. Ryssland har brist på bensin och har stoppat all export.
Citera
2024-03-02, 16:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Nej, den minskar. Att skicka in fler ryssar i köttkvarnen Ukraina gör det barra värre.
https://www.worldometers.info/world-population/russia-population/

Nog blir det en teoretisk ökning när de räknar in även befolkningen i de ockuperade delarna.

Var inte förvånad om snart det finns ca 360 000 fler ryssar i statistiken när Transvestitnistrien räknas som rysk område.
Citera
2024-03-02, 16:30
Avslutad
Citat:
Beror det på en multikulturell invandring från fd. Muslimska centralasiatiska Sovjetrepubliker? Och andra skräpländer? Jag hade för mig att ryssland hade födelse underskott.
Citera
2024-03-02, 16:32
Medlem
Citat:

Absolut din ryska fåntratt.

Är det info direkt från bajspedofilborgen Kreml?
Citera
2024-03-02, 16:34
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Är Rysslands befolkning någonting att ha?
Citera
2024-03-02, 16:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Kollade din länk, man undrar vad fan Österrike, Bulgarien, Grekland, Cypern och Ungern håller på med?
Och vad exporterar Slovenien till ryssland egentligen? Elektronik? Exporten från Slovenien har ökat med över 50% sedan krigsstarten.

Sedan står det att den totala importen har minskat med bara 5% från ryssland till EU sedan pissrysslands anfall. 5 ynka pissprocent. Så jävla dåligt av EU. Jag är ingen antiEU:re men något är ruttet i EU. Varför har man inte läst om detta innan? Vad gör journalister och public service, ska dom inte lyfta upp dessa missförhållanden inom Eu. Europeisk enighet, my ass!

Ja, jag misstänker även att förädlade petroleum-produkter ifrån ryssland kommer nog in utan större problem till Eu även, då med omvägar. Har nog reagerat i vinter att bensinpriset är lite lägre..

Får se om min teori stämmer på det, i.o.m att Putin har ju satt ett temporärt "stopp" på den exporten. Det borde märkas inom 1-2 månader.

Sist borde man ju även se på hur mycket exporten ifrån Eu har ökat till -stan länderna och Turkiet. Finns nog en viss korrelation om hur mycket exporten till Ryssland har minskat.., misstänker jag.

"Pengar luktar inte"
Senast redigerad av Snapcount 2024-03-02 kl. 16:40.
Citera
2024-03-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Beror det på en multikulturell invandring från fd. Muslimska centralasiatiska Sovjetrepubliker? Och andra skräpländer? Jag hade för mig att ryssland hade födelse underskott.

Det har du rätt i -0.34% 2024 och riktigt skruttig prognos. De som föder barn i Ryssland är nog dessutom inte ortodoxa slaver. Det blir annorlunda, vilket kanske är bra.
Citera
2024-03-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
De futtiga meter som ryssarna ser som framsteg i leran är tämligen lätt för AFU att återta när de så önskar. Nu ligger ukrainas fokus på att slå ut ryskt flyg och oljeraffinaderier vilket får sägas är extremt framgångsrikt. Ryssland har brist på bensin och har stoppat all export.

Sluta nu. Hade dom kunnat hålla positionerna så hade dom gjort det. Ukraina tappar mark och kommer få sluta lika mycket som ryssen för att få tbx det.
Citera
2024-03-02, 16:53
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Pengar luktar inte"

(insert Vince McMahon-meme here)

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sist borde man ju även se på hur mycket exporten ifrån Eu har ökat till -stan länderna och Turkiet. Finns nog en viss korrelation om hur mycket exporten till Ryssland har minskat.., misstänker jag.

Vi säljer kött i små mängder (det mesta genom slakteriet), men har på senare tid börjat få förfrågningar från konstiga håll genom WhatsApp om att köpa våra produkter. Även andra uppfödare som vi har kontakter med här har fått liknande förfrågningar gällande kött och även levande djur. Oftast med turkiska eller slaviska namn. Folk som vi vanligen inte har som kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in