2024-03-02, 15:30
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du tror de kommer genom tullen med sina vapen?

Det är Serbien vi talar om. Mygel, mutor, ryssdyrkande och lite "diplomatpost".
Citera
2024-03-02, 15:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Måste vara omöjligt att nå Transnistrien för Ryssland.
Hur skulle det gå till?

Vet ej. Inte utan omväg. I vilket fall verkar det svårt att genomföra några större mobiliseringar av rysk trupp där
Citera
2024-03-02, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Varför skulle Ukraina ha ansvar för barn som ryssarna haft ihjäl? Eller vad tusan menar du?
Det blev ett syftningsfel. Det borde du förstått.
Läs igen.

Jag menade hur många barn har ryssarna haft ihjäl (typ dagis, sjukhus, bb-bombningar) i Ukraina och därmed ansvariga för deras död.

Frågan var retorisk till den jag citerade och jag vill inte veta egentligen, det är för deprimerande.
Förstår du nu? Jag kan inte skriva enklare.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-03-02 kl. 15:45. Anledning: Blev galet fick redigera.
Citera
2024-03-02, 15:41
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det blev ett syftningsfel. Det borde du förstått.
Läs igen.

Jag menade hur många barn har barn har ryssarna haft ihjäl (typ dagis, sjukhus, bb-bombningar) i Ukraina och därmed ansvariga för deras död.

Frågan var retorisk till den jag citerade och jag vill inte veta egentligen, det är för deprimerande.
Förstår du nu, kan inte skriva enklare.

Jag förstod faktiskt inte, fick känslan du frågade tvärtom, men tack för svar. I sak håller jag helt med, ryssarnas agerande är för jävligt.
Citera
2024-03-02, 15:42
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det är Serbien vi talar om. Mygel, mutor, ryssdyrkande och lite "diplomatpost".

Men Transnistrien har ingen landyta och kontakt till något annat land, än Moldavien och Ukraina.
Så hur ska det gå till?
Citera
2024-03-02, 15:52
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Men Transnistrien har ingen landyta och kontakt till något annat land, än Moldavien och Ukraina.
Så hur ska det gå till?

Min gissning: Flyg från ryssland till Turkiet, omlasta till den där nya turkiska flygbolaget vars besättning kommer konstigt nog från ryssland. Därifrån till Serbien och efter det från Belgrad till flygplatsen i Tiraspol.

En rejäl omväg, både sträcka och tidsmässigt, men det skulle vara en möjlig sätt att transportera både trupp och material. Gissar att serbiska tjänstemän (m.h.a lite stålar och sympatier) vänder på huvudet när det kommer mysko ryskt gods som ska bara vidare.
Citera
2024-03-02, 15:56
Medlem
Alla Måste förstå att ryZzar är ett lägre folk.Vi Svenskar borde bästa över detta låginte folk
Citera
2024-03-02, 16:06
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Det börjar sippra ner i ryssarnas medvetande att Ukraina har övertaget nu, i luften och på slagfältet är de överlägsna i vapensystem och mental förmåga. Ryssarnas låga perceptionsförmåga visar sig på alla fronter nu, gräsligt att beskåda en så usel krigföring av "världens andra största armé".
Citera
2024-03-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det börjar sippra ner i ryssarnas medvetande att Ukraina har övertaget nu, i luften och på slagfältet är de överlägsna i vapensystem och mental förmåga. Ryssarnas låga perceptionsförmåga visar sig på alla fronter nu, gräsligt att beskåda en så usel krigföring av "världens andra största armé".

Ryssland avancerar västerut från Avdiivka utan att möta något som helst motstånd. Kriget verkar avgjort.
Citera
2024-03-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Mmm. Mycket möjligt, men dessa skrevtroll är inte stridsmogna förrän om ca 10-15 år. Kanske tidigare i och med krigsutbildning i russki-sjkola för barn och ungdomar.

Edit. Men med alla snubbar på fronten, vem gör barnen med ryska kvinnor? kinesiska män?
Men rysslands befolkning ökar ju hela tiden inte bara just nu..
Citera
2024-03-02, 16:16
Avslutad
Citat:
Jag googlade på import från Ryssland.
Minskat med 90%. bäst i Europa hävdar man.
https://www.kommerskollegium.se/handelsstatistik/varuhandel/analys-handeln-med-ryssland/

Listan på det som inte är tillåtet att handla med är komplicerad.
Borde vara tvärtom.
Liten kort lista på vad som är tillåtet.
Kollade din länk, man undrar vad fan Österrike, Bulgarien, Grekland, Cypern och Ungern håller på med?
Och vad exporterar Slovenien till ryssland egentligen? Elektronik? Exporten från Slovenien har ökat med över 50% sedan krigsstarten.

Sedan står det att den totala importen har minskat med bara 5% från ryssland till EU sedan pissrysslands anfall. 5 ynka pissprocent. Så jävla dåligt av EU. Jag är ingen antiEU:re men något är ruttet i EU. Varför har man inte läst om detta innan? Vad gör journalister och public service, ska dom inte lyfta upp dessa missförhållanden inom Eu. Europeisk enighet, my ass!
Citera
2024-03-02, 16:17
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Men rysslands befolkning ökar ju hela tiden inte bara just nu..

Ja, stjäl man barn från andra länder, adopterar bort dem, byter namn och födelseort/datum så nog växer befolkningen.

För att inte tala om alla tvångsförflyttade Ukrainare till Sibirien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in