Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Aha, tack för hänvisningen.
Ja, det står vart fall klart att särbehandlingen började redan vid födseln.
Det råder delade meningar om skadorna kan kopplas till ett sexuellt motiv.
Jag vågar faktiskt inte spekulera länge. I början trodde jag det, men nu är jag inte lika säker.
Det kan också vara en tortyr riktad mot underlivet men utan sexuellt syfte.
Givetvis är den ändå en grov kränkning av Zs integritet.
Det har diskuterats ingående i tråden längre bak.
Att J inte skulle vara biologisk mamma är nog uteslutet.
Det fetade. Ja det är väl en trovärdig spekulation vi är eniga om.
Det går inte i nuläget att bevisa att skadorna har ett sexuellt motiv.
Men skadorna finns där och Z kan omöjligen ha grovt misshandlat sig själv.
Jag tror att Zas första 4 år ändå var någorlunda normala dvs att hon var en del av syskonskaran.
Hon satt med vid matbordet och "Zoiepojken" gick på dagis och fick håromvårdnad av J som övriga barn i familjen. Hon var ej undangömd för släkt och samhälle.
Sedan hände det något i 4-årsåldern. Z blev i perioder instängd på sitt rum i Kungshult.
En skiva spikades för fönstret. Z tror själv att hon ibland inte fick mat på flera dagar.
Detta varade under perioder. Vanvården blev värre. Hon hade inte täcke och kudde. Ingen toalett och bara iklädd i blöja. Ensam hemma, inlåst, rädd när det åskade och blixtrade.
Pappan låste om henne och gömde nyckeln så hennes syskon inte kunde hitta den.
Vad var det som föranledde att Z plötsligt blev utsatt för detta? Jag tror ju inte att föräldrarna planerade ett ekonomiskt motiv redan för 3 år sedan. De tankarna har nog kommit smygande allt eftersom de byggt upp Zas identitet som hjärnskadat med självskadebeteende. Den identiteten har de ju byggt upp för att dölja vadå?
Att en eller båda föräldrarna utsatte Z för sexuella övergrepp? Det är en spekulation som allt annat.
Men att allt var för att kontrollera situationen o Z så att ingen skulle få veta.
Att bestraffa Z och skrämma henne med polisen. -Om du berättar tar polisen dig o dina syskon.
Det var kanske därför Z var tyst och uppfattades som blyg. Hon var rädd för att prata och råka säga ngt förbjudet så att polisen skulle ta henne.
Kanske hela skådespelet med Z tjänade ett syfte att i själva verket kontrollera ett tänkande barn.
Att ingen skulle ha förtroende för vad Z sa.
Det måste ha varit en stor hemlighet föräldrarna dolde utåt iallafall och för familj o släkt.
Samt samhället som svek henne.