2024-03-02, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Hoppas verkligen inte du relativiserar och ja, svaret vore förstås intressant. Har inte heller några svar, ska se om jag hittar något konkret.
Jag vill nog inte veta hur många tusen ungar pizzryzzarna haft ihjäl i Ukraina egentligen. Jag blir bara deprimerad då.
Citera
2024-03-02, 14:09
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Delvis Sverige tydligen

Nej det gör vi inte Du trollar dåligt och sprider trams som är debunkat sedan mer än ett år tillbaka ! Jag besvarade påståendet även tidigare i veckan . Sluta vänligen med att återupprepa gamla lögner .

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-03-02, 14:13
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag vill nog inte veta hur många tusen ungar pizzryzzarna haft ihjäl i Ukraina egentligen. Jag blir bara deprimerad då.

"kul" övning dock. Personligen så skulle jag börja med Bard, se vad den AI'n säger och sedan börja undersöka saken vidare från det.

Med det sagt, 545 barn enligt Unicef och Bard.
Citera
2024-03-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Efter en snabb googling så ser jag att hemsidan uppdateras var femte minut, att dom tar sina data från en Finsk satellit Suomi National Polar-orbiting Partnership (Suomi NPP) och den har en polär omloppsbana med en periodicitet på 101.44 minuter. Så maximalt efter 106 minuter så borde man kunna se en brand på Firms?
Nej det är inte en Finsk satt det är en ryzzka Sattelit vi vet var den är den kommer att skjutas ner när Dekrimilinära samhället av ryzzland börjar
Citera
2024-03-02, 14:41
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja det är verkligen sorgligt att ett treårigt barn dödats, ärligt talat så hatar jag sånt.
Hur många döda barn som har ryssarna haft ihjäl i Ukraina ansvar för? Fler än ett?

Obs, jag relativiserar inte utan jag vill ha en siffra.

Varför skulle Ukraina ha ansvar för barn som ryssarna haft ihjäl? Eller vad tusan menar du?
Citera
2024-03-02, 14:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Frågan är om Moldaver är av samma virke som Ukrainarna och har samma motivation att försvara det där tjazjansjisistiren.
Jag tvivlar på det, jag tror det blir en rätt enkel match för nu erfarna ryska trupper.
Men vem vet, Ukrainas försvar förvånade hela världen så man kan ju ha fel.

Hörde på ’nån podd’ att Ryssland har svårt att flytta trupp till Transnistrien, och att de 1500 där som vaktar ammunitionslagret i hög grad är lokalt rekryterade
Citera
2024-03-02, 14:49
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det kan också vara stridsgas, vi har fått rapporter att Ryssland användt det. Om även Ukraina börjat med gas då är det väldig allvarlig utveckling
Vilka är "vi" i ditt fall?
Citera
2024-03-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
En del av det har med gamla kontrakt att göra, du vet att Ukraina fortfarande upprätthåller ett gasnätverk där dom säljer Rysk gas till Europa. Det är slut med det detta år, men kontrakt, hålla löften. Tvärtemot vad Putin gör för stunden.

Ja jag såg det, men det låter märkligt ändå. Det är ju krig liksom?

Jag har inte dubbelkollat men jag skulle bli superförvånad om t.ex. Frankrike under andra världskriget sålde vidare Tyska varor för att man upprätthöll ett kontrakt som var skrivet innan krigets början.
Citera
2024-03-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej det gör vi inte Du trollar dåligt och sprider trams som är debunkat sedan mer än ett år tillbaka ! Jag besvarade påståendet även tidigare i veckan . Sluta vänligen med att återupprepa gamla lögner .

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Öh, du skriver ju själv såhär "Gasen har förvisso ett ryskt ursprung där finska företag köper rysk gas enligt redan tecknade kontrakt och kvoter."?

Det var förresten TV4 som tog upp det någon dag sedan, det är klart det påminner då.
Citera
2024-03-02, 15:01
Medlem
Citat:

Nej sant, kanske lika bra att inte ens kolla upp det.
Citera
2024-03-02, 15:05
Medlem
SVT 25 min sen

Tyskland utreder misstänkt ryskt spioneri
Tysklands militära underrättelsetjänst, MAD, utreder om Ryssland har avlyssnat ett internt samtal mellan höga officerare i det tyska flygvapnet.

Det var på fredagen som Margarita Simonjan, chef för den ryska propagandakanalen RT, publicerade en 38 minuter lång ljudfil där officerarna bland annat hörs diskutera möjligheten att leverera tyska långdistansroboten Taurus till Ukraina.

Tysklands förbundskansler Olaf Scholtz sa på lördagen, enligt Afp, att läckan är en "mycket allvarlig angelägenhet" som "utreds mycket noggrannt".

Efter en första analys utgår man internt på MAD från att ljudfilen är äkta och inte skapad med hjälp av AI, skriver tidningen Der Spiegel. Nu frågar man sig om Ryssland också kan ha avlyssnat fler interna samtal.

Scholtz har flera gånger sagt att han är tveksam till att skicka Taurus till Ukraina som då skulle kunna nå mål långt inne i Ryssland.
Citera
2024-03-02, 15:07
Medlem
Fan, de paranoida användarna här inne kanske har rätt om att Putin har rysstroll/spioner lite här och var.

Nu skriver ju SVT att man i Tyskland utreder om "Ryssland har avlyssnat ett internt samtal mellan höga officerare i det tyska flygvapnet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in