Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-02, 14:26
  #1
Medlem
Den genomsnittliga Amish-fertiliteten är över 7,0. Om vi ​​istället för att stoppa moderskapsförmånerna som idag ges till svenska kvinnor importerar Amish och betalar bidrag till dem för att skaffa barn, kommer Sveriges befolkning att öka.

Många svenskar vill ha ett homogent samhälle, så det vore mer positivt att ta in vita amish för att öka befolkningen än att öka befolkningen genom att ta in araber eller svarta.

Till exempel i Israel gavs subventioner till Haredi, en fundamentalistisk judisk sekt med hög födelsetal, vilket ledde till en snabb ökning av den hareditiska befolkningen i Israel.

Naturligtvis kan det finnas ett motargument för att problemet inte kan lösas genom att öka befolkningen av ociviliserade människor som Amish. Men inom några hundra år kommer Sverige att bli ett mångkulturellt land. I så fall kan ett amishteokratiskt land vara ett bättre val än ett islamiskt fundamentalistiskt land.
Citera
2024-03-02, 14:46
  #2
Avstängd
Mad monks avatar
Vad fan är det med er vänsternissar och försöka ersätta Svenskar med andra folkslag?
Citera
2024-03-02, 14:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad fan är det med er vänsternissar och försöka ersätta Svenskar med andra folkslag?

Jag är varken vänster eller höger. Ur en enkel matematisk synvinkel tror jag att det skulle vara det bättre alternativet att lämna över Sverige till Amish. Många svenskar här säger att de vill ha ett mer homogent samhälle. Om så är fallet skulle alla problem kunna lösas genom att importera Amish med en födelsetal på 7,0 eller högre.
Citera
2024-03-02, 14:53
  #4
Medlem
StudiumValors avatar
Om vi kan minska jordens befolkning med 50% vore det bra.
Sterilisera amish.
Citera
2024-03-02, 14:54
  #5
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag är varken vänster eller höger. Ur en enkel matematisk synvinkel tror jag att det skulle vara det bättre alternativet att lämna över Sverige till Amish. Många svenskar här säger att de vill ha ett mer homogent samhälle. Om så är fallet skulle alla problem kunna lösas genom att importera Amish med en födelsetal på 7,0 eller högre.

Jo du är vänster du vet bara inte om det fuck era matematiska formler och allt skit ni hittar på svenskar är svenskar och inga religiösa stollar som vill leva på medeltiden!
Citera
2024-03-02, 14:58
  #6
Medlem
Japan och Sverige var tidigt ut med välfärdsstater. Båda föder inga barn men skillnaden är att Japan är mer än 10x mer i befolkning än oss.

Det är lättare att skaffa barn om man tillhör en grupp ist för systemet. Amish har ju germansk bakgrund tror man. Kanske skulle det passa Sverige.
Citera
2024-03-02, 15:00
  #7
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Japan och Sverige var tidigt ut med välfärdsstater. Båda föder inga barn men skillnaden är att Japan är mer än 10x mer i befolkning än oss.

Det är lättare att skaffa barn om man tillhör en grupp ist för systemet. Amish har ju germansk bakgrund tror man. Kanske skulle det passa Sverige.

Så säg adjö till din smartphone, flashback och alla andra moderna bekvämligheter då!
Citera
2024-03-02, 15:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så säg adjö till din smartphone, flashback och alla andra moderna bekvämligheter då!

Jag frågade min mormor. Varför skaffade du många barn?

Hon svarade: Hade ingen TV hemma.
Citera
2024-03-02, 15:06
  #9
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Jag frågade min mormor. Varför skaffade du många barn?

Hon svarade: Hade ingen TV hemma.

Ja just det TV det oöverträffade preventivmedlet.
Citera
2024-03-02, 15:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja just det TV det oöverträffade preventivmedlet.

Hahaha
Citera
2024-03-02, 15:11
  #11
Medlem
Vitiss avatar
Intressant idé.
Dessvärre är amish både självständiga och -medvetna, därtill tar de avstånd från det samhälle vi strävar mot (globalistiskt, högteknologiskt), så det blir lite trixigt att "importera" dem.

Men vi kan ju odla våra antroposofer; närbesläktade.
Citera
2024-03-02, 15:15
  #12
Medlem
Eller ortodoxa judar? De skulle ju kunna bilda en hel stad inom några år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kiryas_Joel,_New_York
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback