Citat:
Ursprungligen postat av
fadde1989
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.
I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.
Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?
Citat:
Ursprungligen postat av
sturdyox
Du har mördat ditt barn, klart att du känner dig ensam och nere, allt annat hade varit onaturligt.
Du valde fel sorts man. Ligg med en man som du kan se barn med eller ha kul med dina 30 katter och lådvin. Du har inte mycket tid kvar. Sluta slösa din jävla tid, du är kvinna och du har en biologisk klocka, när den tickat klart så kommer du att förevigt att vara ensam medan mannen i ditt liv kan sticka iväg med någon annan.
Vakna för i helvete, vad pysslar du med? Du är 32. Chansen att bli gravid igen är jävligt mycket mindre nu än när du var 20.
Så du tycker att du kan häva ur dig vad som helst, fråga mamma om hon blir stolt över sin son när han sparkar på en kvinna som just gått igenom det hon berättar om, Hon började med och säga att hon är skör, kanske skulle använda empatin, om det finns nån.
Om hon hade skrivit och sagt att hon valt att behålla barnet även om hon var singel vad hade du haft att säga då, Skärp dig för fan.
till ts, tänk så här det kan ha varit rätt, du har ju valt bort honom av nån orsak hans gener var kanske värdelösa och då var det kanske tur att du inte straffa världen med en avkomma från honom.