Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Lärare får väl inte vaktutbildning på sin lärarutbildning. Låt lärarna få vara lärare och inte behöva hålla ordning på rasterna. Enkelt löst.
Jo jag såg videon och tycker givetvis att lärarens agerande var åt helvete.
Dock vet vi inte vad som låg bakom.
Jag skulle aldrig utbilda mig till lärare idag om det ingår att agera rastvakter. Låt utbildade vakter få ta hand om sådant och inte lärare.
Folk som du fattar verkligen inte. Har många i familjen som är lärare och löser såna här situationer ofta utan att någonsin bli knuffade själva eller strypa barn. För dom passar för sitt jobb och har valt det med allt vad det innebär. En lärare i grundskolan framförallt har INTE rätt att säga att dom bara vill ”undervisa” och inte har ansvar för hur eleverna mår och hur som beter sig. Då ska man
doktorera och sedan undervisa studenter på universitet. Väljer man att vara lärare i
grundskolan som har
skolplikt så väljer man att arbeta med barn som alltså är barn och behöver omsorg och guidning och att bli behandlade som just
barn som behöver vuxnas hjälp och stöd, inte självgående vuxna. Det går inga självgående vuxna som elever i grundskolan, det borde t.o.m. normalbegåvade förstå. Men folk som försvarar våldsamma attacker och strypning från lärare ligger nog under snittet för normalbegåvning.