2024-03-01, 17:34
Medlem
Roerligs avatar
Kort intervju med CA:s bror i Aftonbladet 23/2 2011.

https://imgur.com/a/hS6m8qN

Artikel apropå olika tv-sändningar om Palmemordet inför årsdagen och då "Efterlyst" med Tommy Lindström i spetsen ska avhandla CA. Som fortfarande är doppelgänger.

Brodern menar i artikeln att misstankarna mot CA bara är "trams". Han känner sin bror väl och han har aldrig pratat om politik. CA tyckte vidare att misstankarna mot honom var väldigt jobbiga.

Det är väl vad som framkommer.
Citera
2024-03-01, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Men du skrev att det finns ingen anledning att misstro CA. Sedan när du får svar att CA flera gånger ljugit för polis så flyttar du målstolparna och byter ämne. Hoppas clown-näsan sitter bra på dig.

Sedan är det såklart intressant och relevant att CA i sitt liv använder våld (till skillnad från t.ex. Stig Engström som beskrivs som en mes)

Vad f-n har det med Palmemordet att göra din clown? Vill gärna se din bevisning kopplat till Palmemordet och CA angående det.

Historien är full av osannolika gm och vad gäller SE personlighet vet vi inte allt. (Han var sergeant i det militära, umgicks med Palmehatare m.m.).
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2024-03-01 kl. 18:24.
Citera
2024-03-01, 18:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jepp,det är en rimlig slutsats att komma till..särskilt som CAs närsynthet blir korrigerad via den ögonoperation som enligt brodern utförs sent 90 eller första halvår 91.
Jag vidhåller spekulationsvis att det finns uppenbar anledning att söka samband sluta skjuta 1986 med sluta skjuta samband med efter första riktiga kontakt PU Januari 1994.
Särskilt som Christer Andersson synes ljuga om skälet till att fimpa poppandet på nittiotalet.

Det är lögn på lögn kryddad med förbannad dikt när det gäller allting relevant MOP som Christer Andersson uppger.

Det är som det är,och det var som det var 28 Februari 1986 23.21.00(plus minus 10 sek).

Vad skulle avsikten från CA vara att sluta skjuta när PU kommit i kontakt med honom? Minska risken att PU kontaktar skytteklubben? Ångest i samband med skytte? Orolig för att de andra i klubben ska höra om misstankarna och börja skvallra/fråga? Undvika tillfällen där PU kan spana?
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-03-01 kl. 18:08.
Citera
2024-03-01, 18:32
Medlem
fragolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad skulle avsikten från CA vara att sluta skjuta när PU kommit i kontakt med honom? Minska risken att PU kontaktar skytteklubben? Ångest i samband med skytte? Orolig för att de andra i klubben ska höra om misstankarna och börja skvallra/fråga? Undvika tillfällen där PU kan spana?

Enligt min mening kan det säkert vara något med synen. Finns många problem med ögonen som kan uppstå under livet.

Men det kan självklart också vara något mer spännande. Han kanske t ex faktiskt har haft kvar vapnet ett bra tag, gömt, och även skjuter med det ibland. Efter kontakten från PU blev det inte lika roligt längre.

Omöjligt att veta och inte superrelevant kanske.
Citera
2024-03-01, 20:38
Medlem
fragolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Nej hans bror K har inte alls sagt flera ggr. att CA var frisk på mordkvällen och var ute till Grand på mordkvällen och var på mordplatsen tiden för mordet.

CAs bror har sagt att CA var frisk dagarna runt mordet, medan CA har sagt att han var sjuk 2 hela veckor! 1 vecka före mordet och 1 vecka efter i en influensa av asiat typ. Enligt CA alltså, men denna påstådda influensa motsägs av broderns vittnesmål.

Men du byter frågan som vanligt. Nu är din fråga plötsligt om brodern sagt att CA var vid mordplatsen vid tiden för mordet.
Och där har ju brodern sagt att han inte har en aning om vad CA gjorde på mordkvällen. Där är vi nog alla överens.
Citera
2024-03-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Det finns ingen utstuderad reaktion från en amatör såsom CA gällande mord.
Han handlar utifrån känslomässiga premisser..om än de Christer hade.
Det finns mao ingen annan känsla än instiktivt känslomässig att avskärma sig från allt som rör mordet MOP.
Inget märkligt överhuvud med detta.Jag hade reagerat lika om jag mördat Olof.

Man ljuger på känsla och livfes with the flow.

Det är fullständigt naturligt för individer som är rationellt utrustade..hur jävla sjuka i huvuden de i övrigt är.

Jag är förra del för övrigt,försöker jag sälja dig en Peugeout 1996 så skall du inte lyssna på mig.
Det är en sak.
Dessutom har jag uppmärksammat din förmåga till att ta till dig kritik.Det är en karriärsdanande egenskap som hedrar dig som individ.Snurra inte upp detta goda omdöme med sedvanligt BS 38..my brother,,Trettioåtta år senare,

Du vet när du skall sätta punkt,och det är upp till ditt personliga intellekt.

Det återstår bara för dig att handla som rakryggad individ du är...ingen jävla smokescreen up your arse.

Du vet vad du vet och du tror vad du gör.Jag vet du vet detta också,,du är ju ingen knäppgö.-
Senast redigerad av Lookalike 2024-03-01 kl. 21:50.
Citera
2024-03-02, 10:53
Avslutad
Citat:
CAs bror har sagt att CA var frisk dagarna runt mordet, medan CA har sagt att han var sjuk 2 hela veckor! 1 vecka före mordet och 1 vecka efter i en influensa av asiat typ. Enligt CA alltså, men denna påstådda influensa motsägs av broderns vittnesmål.

Men du byter frågan som vanligt. Nu är din fråga plötsligt om brodern sagt att CA var vid mordplatsen vid tiden för mordet.
Och där har ju brodern sagt att han inte har en aning om vad CA gjorde på mordkvällen. Där är vi nog alla överens.

Nej CA bror K har inte sagt att CA varit frisk på mordkvällen. K har heller inte sagt att CA var vid Grand på mordkvällen eller på mordplatsen tiden för mordet. Ingen har sett CA där då. Det mesta tyder på att CA var hemma och var sjuk tiden för mordet. Det finns ingenting som tyder på att CA hade något med Palmemordet att göra. Det är bara fria spekulationer, önsketänkanden och känslor som styr.
Citera
2024-03-02, 22:21
Medlem
fragolas avatar
I avsnittet om CA finns ju ett dokument som nämner en videofilm med Hans Ölvebro.
IVA 18046
Är det känt i tråden vad det kan vara för film?
Är det övervakning från årsdagen eller något annat?
Citera
2024-03-02, 23:00
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Vad f-n har det med Palmemordet att göra din clown? Vill gärna se din bevisning kopplat till Palmemordet och CA angående det.

Historien är full av osannolika gm och vad gäller SE personlighet vet vi inte allt. (Han var sergeant i det militära, umgicks med Palmehatare m.m.).

Är det inte lite "Bingo" här?
Du med din signatur ska försöka ha en diskussion här. Redan där blir det väl problem?
Ska inte lägga mig i eller gå in i detalj, men känner att du inte ifrågasätter din GM på samma sätt som här..med CA...
Citera
2024-03-03, 10:45
Medlem
Jag tror ju på CA som gärningsman men det är ändå något som skaver med ammunitionen.

Jag vet att han har varit innehavare av den och bara det är en tung sannolik för att han är gärningsman. Kombinationen Smiths & Western 357 och Winchester Metal Piercing är mycket ovanlig, så ovanlig att det kanske bara är CA och någon till som återstår.

Jag har också följt diskussionen i denna grupp om isotypsammansättningar och att två kulor i samma ask inte behöver ha samma sammansättning.

Ändå söker jag svar på hur CA fått tillgång till just de kulor av WMP som används vid mordet. Är detta en bra sammanfattning av teorier som förekommit i tråden?

1. Kulorna kan ha följt med i samband med att vapnet importerats.

2. Sportskyttemagasinet om jag kommer ihåg namnet på butiken rätt kan ha importerat ammunitionen själva.

Dessa två teorier är rimliga men lider väl av problemet att det inte är superstor sannolikhet att just dessa kulor är från samma tillverkning som palmekulorna.

3. APK har haft fler askar än vi känner till.

4. Palmeutredningen testade för få kulor i de askar som lämnades över.

5. Kulor kan ha lagts över i andra askar. WMP gick åt långsamt, det fanns anledning att lägga in kvarvarande kulor från en ask i en annan.

Även detta rimliga teorier även om det inte nödvändigtvis för oss närmare palmekulorna.

6. CA har kommit över rätt kulor i samband med skyttetävlingar, till exempel seriespel i möte med andra klubbar. CA var ankare i klubblaget, den som spelar sist och för övrigt med störst press på tal om hans kylighet

Detta är ett mycket starkare argument än man tror. Jag har själv inte sysslat med sportskytte men har varit verksam i en annan mindre materialsport och oj vad det pågick byteshandel och försäljning på plats under tävlingar och seriespel.

Okej. Det jag upplever vara problemet med alla dessa argument är att de kvarvarande kulorna i så hög grad kopplas till mindre norrländska städer. Det är svårt att kombinera argumenten här ovanför med dessa norrländska städer. Är det inte Sportskyttemagasinet vi har kvar?

Ja, om inte CA deltagit i skyttetävlingar med sportskyttar från Norrland då. Minns ett inlägg i tråden om att samtliga dessa städer i hade sportskytteklubbar. Men på tal om min bakgrund inom en mindre materialsport, detta förutsätter typ att CA antingen spelat SM eller att APK spelat i Elitserien. Annars tror jag inte att skyttar från Stockholm och Norrland möttes på samma tävlingar eller ens samma skjutbanor. Kanske om någon från Norrland är på semester i Stockholm eller har släkt där och passar på att skjuta då. Eller flyttar från Norrland till Stockholm. Eller om någon annan spelat SM, där fått med sig WMP och sedan sålt den vidare till CA. Kanske en bättre teori.

Vad tror ni? Vad är den starkaste teorin kopplat till CA i ammunitionsfrågan och hur nära palmekulorna tar den oss?
Citera
2024-03-03, 10:48
Medlem
Sedan ska man inte vara onödigt spekulativ Få vapen återstår. Genom CP-karusellen så har Sucksdorffsvapnet fått en framträdande roll och visst, det finns i kriminella kretsar. Mockfjärdskulorna från Dorothea har samma isotypsammansättning som palmekulorna och kan finnas kvar i kriminella kretsar. Suckdorffsvapnet i kombination med Movkfjärdskulorna, nja, sannolikheten är kanske inte så stor. Men man får medge att de passar ihop. Och när vi inte får CA närmare palmekulorna blir det ett ständigt irriterande alternativ. Även om jag är skeptisk till att Palme skulle skjutits av en kriminell. Och helt klart skeptisk till att han skjutits just av CP.
Citera
2024-03-03, 11:50
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
I avsnittet om CA finns ju ett dokument som nämner en videofilm med Hans Ölvebro.
IVA 18046
Är det känt i tråden vad det kan vara för film?
Är det övervakning från årsdagen eller något annat?

Det är som jag förstår det sändning eller sändningar av ”Efterlyst” gällande CA där företrädare för utredningen medverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in