2024-03-01, 10:34
Medlem
trazkeis avatar
Så Sirius hittade ytterligare en desperat klubb som var intresserad av att låna Da Graca?
2024-03-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Märkligt att försöka förtydliga detaljerna i något och samtidigt påstå att någon hyllar Jehaze för att dom tycker att det han gjorde var något fint...

Fint kanske är fel ord, men någon tycker ju uppenbarligen att det lagades eller blev överspelat för att han spelade bra? Det bör ju inte ha något att göra med själva saken varken hit eller dit.
2024-03-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Så Sirius hittade ytterligare en desperat klubb som var intresserad av att låna Da Graca?

Vem vet, en dag kanske det lossnar lite för en av allsvenskans sämsta försvarare, som för Douglas Bergqvist. Men man har svårt att se det, det har man.
2024-03-01, 12:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Fint kanske är fel ord, men någon tycker ju uppenbarligen att det lagades eller blev överspelat för att han spelade bra? Det bör ju inte ha något att göra med själva saken varken hit eller dit.
Du övertolkar, betyder mer att han lyckades prestera trots att långtifrån alla var nöjda och glada.

Jag tycker att de som lägger fram träningsvägran som hände då som ett argument för att dem skulle tappa förtroendet för Bajen om de tog tillbaka honom NU borde ha tappat det redan då. Han blev ju utbuad när han kom tillbaka så det känns överspelat.

Andra argument kan vara fine, men inte just detta. Ingen kulle jag dör på förövrigt. Vi kan nöja oss med 143cm Kralj istället.
2024-03-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du övertolkar, betyder mer att han lyckades prestera trots att långtifrån alla var nöjda och glada.

Jag tycker att de som lägger fram träningsvägran som hände då som ett argument för att dem skulle tappa förtroendet för Bajen om de tog tillbaka honom NU borde ha tappat det redan då. Han blev ju utbuad när han kom tillbaka så det känns överspelat.

Andra argument kan vara fine, men inte just detta. Ingen kulle jag dör på förövrigt. Vi kan nöja oss med 143cm Kralj istället.

Och många tappade också, i olika grad, förtroendet för de ansvariga där, Att han blev utbuad gör inte att det plötsligt är att bara komma tillbaka, som att det skulle gå jämnt upp. Att han spelade bra har ingenting med det att göra heller. Det är mest det jag reagerar på, för många har dragit upp det som någon slags försonande grej man ska beakta, att han gjorde sitt bästa när han spelade efteråt. Det är så klart totalt irrelevant.

Det var en skitsituation vi satt i som man var tvungen att hantera på något vis. Många tyckte man gjorde rätt, många tyckte man gjorde fel.
Det här är något helt annat, när man pratar om att ta in problemet igen. Det är huvudlöst.
Det förstod teome aik.
Senast redigerad av Nenneno 2024-03-01 kl. 12:49.
2024-03-01, 14:53
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vi saknar fortfarande spets på yttrar.

Gulliksen fyller ena kanten fram till sommaren när han tar över Lucas roll. Därtill behöver vi en målfarlig rackare till andra kanten som även kan fungera som backup-nia bakom Hümmet (Adegbenro-typ är perfekt på pappret). I sommar (senast) behöver vi en ytter som tar Gulliksens position på kanten och backup-tia bakom honom, alt. en renodlad konkurrent till honom på tian som tillägg.

Ser gärna två offensiva pjäser in redan nu. Minst en (om rätt) är dock nödvändigt.
Alltså, killen är väl en ytter? Enligt transfermarkt har han spelat 3 matcher(0+0) som tia. Nu är han ju fortfarande ung och det är överlappande kompetenser men han är väl värvad för att spela ytter? Annars håller jag med, finns väl ingen annan ytter eller anfallare i Djurgårdens som man blir direkt avundsjuk på i nuläget.
2024-03-01, 15:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Alltså, killen är väl en ytter? Enligt transfermarkt har han spelat 3 matcher(0+0) som tia. Nu är han ju fortfarande ung och det är överlappande kompetenser men han är väl värvad för att spela ytter? Annars håller jag med, finns väl ingen annan ytter eller anfallare i Djurgårdens som man blir direkt avundsjuk på i nuläget.
Gulliksen är 100% högerytter.
2024-03-01, 15:03
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hans facit på den positionen är ju tydligt bäst. Men KoT får mer än gärna spela honom ur position.
2024-03-01, 15:05
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler

Citat:

Han spelar, enligt honom själv, helst centralt på mitten.

EDIT: Källan.

Citat:
Vilken är hans bästa position?
I sociala medier har det sedan norrmannens ankomst snackats flitigt om vilken position som lämpar sig bäst för talangen. Han har spelat både som yttermittfältare och som offensiv mittfältare i Norge. Om han får bestämma själv är favoritpositonen dock självklar.

– Det är på mittfältet jag trivs som bäst. Det är där jag har spelat mest i mitt liv. Men det är viktigt att kunna spela i olika roller och jag spelar där tränarna sätter mig. Jag kan spela som tia, åtta, ytter - det är tränarna som bestämmer!

https://www.svenskafans.com/fotboll/dif/exklusiv-intervju-med-tobias-gulliksen-darfor-foll-valet-pa-djurgarden-667176
Senast redigerad av London 2024-03-01 kl. 15:12.
2024-03-01, 15:15
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Han spelar, enligt honom själv, helst centralt på mitten.
Klart han säger så, han vill ju inte behöva konkurrera med Wikheim, Vá och Fallenius
Sen kan man skilja på bästa position och favorit, statistiken berättar en tydlig historia om var han hör hemma. Men hans ringa ålder gör det svårt att dra benfasta slutsatser än.
2024-03-01, 15:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Alla positioner på mittfältet enligt egen utsago.
2024-03-01, 15:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Alla positioner på mittfältet enligt egen utsago.
Teu är skeptisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in