2024-03-01, 12:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jack postade ett bra inlägg förut. Jag återger delar av detta på svenska här, för tweeten är talande!

På tal om ingenting och att gå utanför mönstret, jag tror att Finnarna har kokat ihop någonting med Budanov. Om jag har rätt här så borde vi se resultatet av det inom dom närmsta dagarna.
Citera
2024-03-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vad är "eldkraften" för någonting?

Ryzzkt, värdelöst, artilleri som står och pumpar tusentals granater mot samma fläck? Ryzkt, värdelöst artilleri som förvandlar dagis, äldreboenden och sjukhus till grushögar?

Ja, främst artilleri av olika slag. Merparten av Ukrainas artilleri är inte toppmoderna precionsvapen utan vanligt "dumt" artilleri. Sen har ju Ryssland också ett enormt övertag med flyg och öste ju ner enorma mängder med 500, 1000 och 1500 kg bomber mot Avdivka nyligen. En förmåga som Ukraina i princip inte alls har.
Citera
2024-03-01, 12:20
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Då verkar vi vara överens ju?

Kanske.
Jag får inte dina kommentarer, på mina inlägg, som du får på dina.
Tror du att du kan göra något åt det?
Citera
2024-03-01, 12:20
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk Pantsir luftvärnssystem är svårt att köra på asfalterad väg, undrar hur den klarar sig i terräng?

https://x.com/front_ukrainian/status/1763141960376647815?s=20
Kanske lite för mycket vodka till frukost?
Citera
2024-03-01, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Du har uppfattat det delvis korrekt. Om vi utgår från vad som skrivs och uttalas av våra kunniga i media och här i tråden så stämmer det någorlunda.
Samma antal som invaderade plus ca 40 000 man har satts ur stridbart skick enligt Donald12s uppgifter.
Donalds uppgifter har aldrig vad jag sett ifrågasatts av de insatta/kunniga i denna tråd så dom borde vara korrekta.
Det uppgavs vara 360 000 man som invaderade sitt grannland feb 2022 så det borde ha fyllts på med över en halv miljon man eftersom dom nu beräknas vara ca 470 000 inkräktare på plats i Ukraina.

Ryzzen bryr sig inte om människoliv utan skickar "meat waves" utan tanke på förluster, därav dör 10 ryzzar på varje Ukrainare.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ukrainska-forluster-brist-pa-ammunition/

– Problemet med det är att Ryssland bryr sig inte. Från rysk sida är man beredd att ta väldigt stora förluster

https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/russian-military-objectives-and-capacity-ukraine-through-2024

By the beginning of 2024, the Russian Operational Group of Forces in the occupied territories comprised 470,000 troops.

https://www.theguardian.com/world/live/2024/feb/25/ukraine-russia-war-live-g7-funding-kyiv-military-drone-attacks-latest-news

President Volodymyr Zelenskiy said on Sunday that 31,000 Ukrainian soldiers had been killed since Russia’s full-scale invasion two years ago, giving the first official figure for more than a year. Zelenskiy told a news conference in Kyiv that he could not disclose the number of wounded because it would help Russian military planning,

Ingen tror längre på några siffror från någondera sidan.
Citera
2024-03-01, 12:21
Medlem
Snapcounts avatar
Verkar ropas en hel del på Navalnys begravning, något som bla låter som : "-nje-sa-putin"...?
Citera
2024-03-01, 12:22
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur många var det då? Inga alls?

Du kan googla och enkelt hitta flera länkar till detta.
Men du föredrar att dra till med något, utan att veta. Utan att leta.
Utan någon tanke...
Citera
2024-03-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej du blandar ihop Ukraina med Ryssland. Jag använder produkter byggda i Ukraina, däremot inga ryska.

Ukrainas ekonomi, industri m.m. har ju dock bara följt en oavbruten nedåtgående kurva sedan 1991, medan Ryssland under ganska många år har gått åt andra hållet.

Vad är det för produkter du köper?

Jag köpte en billig mössa på internet för ett tag sen. Den hade jättedålig passform och på den stod det faktiskt "Made in Ukraine", så visst.
Citera
2024-03-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kanske lite för mycket vodka till frukost?

För mycket underdimensionerade oroterade kinadäck. Ser att tre däck har för lite luft. Säkert fylleföraren som inte höjt däck trycket från ojämn terräng.
Citera
2024-03-01, 12:25
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
"Ukraina" är dock inte Hitler-Tyskland utan ett sunkigt bajsland som var Europas mest korrupta och fattiga land innan kriget och som sen det blev påhittat 1991 inte har gjort sig känt för något annat än export av prostituerade kvinnor. Lite som Thailand fast utan sol, bad, kokosnötter, parasolldrinkar och god mat. UAF är inte heller Wehrmacht utan till stor del tvångsrekryterade tandlösa stackare som har snabbutbildats i ett par veckor innan de skickas till fronten.

Sen påstår ju inte media eller de många myndighetsanställda och botarna här i tråden heller att de ryska förlusterna är 2 - 3 gånger större utan mer än 10 gånger större.

Verkligeheten torde vara att de ukrainska förlusterna under hela kriget är åtminstone 3 - 4 gånger större än de ryska.
Ett riktigt skruvat inlägg som bara visar på hur knäppa ni z-zombisar är. Det låter för övrigt som en klockren beskrivning av Ryssland. Men oavsett hur mycket vi än ser ner på Ryssland utifrån dina ovanstående punkter ger det inte oss eller någon annan rätt att terrorisera eller mörda befolkningen.
Men tack för din ärlighet som visar på vilka avskum ni z-fascister är och varför Ryssland inte ska tas ens med tång och varför det är omöjligt att sluta fred mer er.
Citera
2024-03-01, 12:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Nu trillade poletten ner, jag satt och funderade på varför vi har så många Rysstroll i tråden idag.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1763513967987605911
Citat:
Russian Telegram channels report that a line to the farewell ceremony for Alexei Navalny is about a kilometer long.

The hearse hasn't arrived yet.

Reportedly, the cemetery where Navalny has been buried has been closed today.

There are a lot of police in the area.
Citera
2024-03-01, 12:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
På tal om ingenting och att gå utanför mönstret, jag tror att Finnarna har kokat ihop någonting med Budanov. Om jag har rätt här så borde vi se resultatet av det inom dom närmsta dagarna.
Budanov uppmanade folk till att inte använda Kerchbron.
Enligt rykte både svartbygge och fuskbygge.
Av säkerhetsskäl behöver den rivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in