2024-03-01, 11:25
Medlem
BigBusinesss avatar
[quote=Ocuckad|87529582]Det verkar vara fler än jag som tycker att det är dags för fredsförhandlingar.

Inkommet från SVT 37 min sedan

Lavrov till Turkiet - möter Erdogan

Ja ryzzarna har väl fått nog stryk nu och landet är nära en ekonomisk kollaps. Dags att krypa till Turkiet med svansen mellan benen.

Synd att de inte går att lita på ett skit så vad Kreml säger. De kan ju dock få fred när helst de vill, bara kala hem alla soldater och följa internationella gränser och avtal. Tror inte Ukraina skulle kriga vidare för att få sitt berättigade skadestånd.
Citera
2024-03-01, 11:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Skitbra! Varför joinar inte du direkt?

De tar emot svenska frivilliga där nere med öppna armar.

Är detta hån eller inte?
Någon presenterar 3 olika citat, rent allmänt.
Citaten är i linje med vad du sagt om att satsa mera och hårdare.

För mig är en kommentar av ovan typ, till en person som mig veterligen inte har riktat sin kommentar till dig, ett hån. För du behöver inte skriva en kommentar alls eller denna typen av kommentar.

För min del får du vara hur mycket du vill för Putin, eller mot alla som håller på Ukraina.
Du får hata Nato EU, Nuland, CIA också. helt ok.
Men stå för det. Det är allt.
Citera
2024-03-01, 11:31
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Det verkar vara fler än jag som tycker att det är dags för fredsförhandlingar.

Inkommet från SVT 37 min sedan

Lavrov till Turkiet - möter Erdogan
Ryssland utrikesminister Sergej Lavrov reser på fredagen till Turkiet för fredssamtal mellan Ryssland och Ukraina. Det uppger ukrainska Kyiv Post.

Lavrov ska bland annat träffa Turkiets president Recep Tayyip Erdogan och utrikesminister Hakan Fidan. Mötet sker vid det årliga diplomatiska forumet i Antalya och pågår fram till söndag.

Erdogan uppgav tidigare i veckan att han vill återuppta fredssamtalen från 2022. Även spannmålstransporterna på Svarta havet väntas tas upp.

"Vi behöver ett arrangemang som garanterar säker navigering av kommersiella fartyg i Svarta havet," sade han.

Anders Eliasson SVT

Jag läste i morse att Erdogan stödjer Zelenskys fredsplan.
Jag gissar att Lavrov är på väg dit för att ta del av förslaget.
Citera
2024-03-01, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Putin säger att om NATO (i princip USA) går in i kriget på ukrainsk mark, alltså går i direkt angrepp mot Ryssland, så innebär det en risk för en kärnvapenkonflikt.

Läs på om terrorbalansen.
Men nato är inte usa utan flera medlemsländer och nato är en försvarsallians där Ukraina inte är medlemmar.
Sånt visar ju att Putin bara fantiserar och han själv hitta på att han krigar mot nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Svaret på det här är: idiot. Ja ryssarna försvagas mänskligt och ekonomiskt men på bekostnad av Ukrainas mänskliga katastrof och det är en framgång för er NATO-muppar? Samtidigt har USAs och Europas inklusive Sveriges befolkning blivit fattigare. Det är exakt vad miljardrullningen till Ukraina leder till. Dessutom sker det bland annat med nya pengar. Det innebär inflation det som framförallt drabbar medelklassen i väst. Men när brydde sig senast USAs och EUs makt-apparat om den? Sedan drömmer ni, för att inte tala om makt-apparaten, om att skicka västtrupper rakt in i direkt krig mot ryssarna. Ja det vore ju faktiskt snyggare än att bara skicka vapen och pengar och låta ukrainarna gå till slakten meden ni sitter här hemma och tittar på och hejar på men det är moraliskt fel att vilja dominera Donbass, Krim och gärna resten av hela Ryssland. Dessa d-a koloniala ambitioner hela tiden, typiska för USA och för Europa.

Att göda kriget i Ukraina "besparar inte amerikanska och europeiska liv" eftersom de där ambitionerna inte finns, de att invadera västra Europa. Ryssland vill inte ha stora delar av Ukraina ens.
Det är ryssarna som invaderar och dödar ukrainare, inte väst.
Eller menar du att Ryssland känner sig existentiellt hotade av Ukraina?
Skulle Ukraina ha rullat in och invaderat Ryssland om inte Ryssland invaderat först?

Vi ger bort materiel och pengar för att inte ha ryssarna inne i Europa.
Vilket hände 1940 och varade fram till 1990.
Nej tack!

Det enda som fungerar mot Ryssland är att man blöder ut som, annars slutat de helt enkelt inte.
Ger de sig inte utan fortsätter framåt så får ju Nato gå in.

Vidare beror inte inflationen på kriget utan inhemsk penning politik.
Va inte en nyttig idiot och ge skulden till Ryssland och kriget för inflationen.
De skyldiga finns här i Sverige när det gäller problemen i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hockey och alla ryska stjärnor spelar vidare i NHL oavsett alla sanktioner.
Hur kommer det sig? Just ja, money talks och det gäller hela det här jävla kriget.
Nikita Kucherov är väl förmodligen bäst i världen nu f.ö.

Är du helt rysk i hjärnan?

Du vet att det är skillnad att tävla under rysk flagg eller ditt klubblags emblem va?

Eller just det. Du var ju ryss (svagbegåvad)
Så du fattar ju inte det..
Citera
2024-03-01, 11:33
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Låter absolut rimligt, jag förstår att Erdogan vill ha igång handelsvägen ut från svarta havet.

Det finns nog ingen som vill ha krig: Erdogan har absolut rätt att ta upp förhandling med Ryssland om att de skall avbryta sin aggresion mot sjöfarten för främja internationell handel.

Däremot har han ingen möjlighet att förhandla fred för Ukrainas räkning om de inte utsett honom som ombud, och det kan jag inte härleda från uppgiften.

Jag läste att Erdogan öppnat upp för att vara medlare igen.
Han har också uttalat sitt stöd för Zelenskys fredsplan.
Så låt oss hoppas att Erdogan kan göra något bra.
Citera
2024-03-01, 11:34
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag gissar att Lavrov är på väg dit för att ta del av förslaget.

Eller köpa tillbaka s-400 skräpet dom sålde till Turkiet? Gudarna vet att det behövs på hemmaplan och Turkiet kan få köpa någonting bättre av USA
Citera
2024-03-01, 11:35
Medlem
leachs avatar
Rykten gör gällande att ett till plan har parkerat.

⚡️Some monitoring channels report that the 🇷🇺Russian Su-35 fighter jet disappeared from the radars in the Mariupol area. It may have been shot down. We are waiting for information from the Air Force of 🇺🇦Ukraine
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1763509229824983357
Citera
2024-03-01, 11:36
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Eller köpa tillbaka s-400 skräpet dom sålde till Turkiet? Gudarna vet att det behövs på hemmaplan och Turkiet kan få köpa någonting bättre av USA

Ja, det är en möjlighet.
Gudarna ska veta att Turkiet behöver alla pengar de kan få. Så tyvärr ligger det nära tillhands.
Inte omöjligt att USA har villkorat försäljningen med att de måste göra sig av med ryskt material.
Citera
2024-03-01, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Är detta hån eller inte?
Någon presenterar 3 olika citat, rent allmänt.
Citaten är i linje med vad du sagt om att satsa mera och hårdare.

För mig är en kommentar av ovan typ, till en person som mig veterligen inte har riktat sin kommentar till dig, ett hån. För du behöver inte skriva en kommentar alls eller denna typen av kommentar.

För min del får du vara hur mycket du vill för Putin, eller mot alla som håller på Ukraina.
Du får hata Nato EU, Nuland, CIA också. helt ok.
Men stå för det. Det är allt.

Jag gör det, men du förstår inte logiken ser jag. Tror inte det finns så mycket jag kan göra för dig, har även förklarat i tidigare inlägg hur jag resonerar, något du inte svarade på förstås.
Citera
2024-03-01, 11:37
Bannlyst
Citat:
Och där kom det från dig att det enda du vill är att hetsa till mer krig och elände, men samtidigt inte behöva offra något personligt alls. Du sitter bekvämt i morsans källare här i Sverige och tycker det är ascoolt att människor dör till höger och vänster.

Det är det faktiskt!

Tänk, att få sitta där med älgstudsaren på ett pass i Ukraina, att få skjuta av några piss-ryzzar, varje dag!

Och man behöver inte ens slanta upp för ammunitionen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in