Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam
Jag är benägen att hålla med Gabrielius Landsbergis här. Putin har på gamla dar brutit mot den naturliga ordningen, vi kan inte låta ett land av rövare bestämma ordningen så det är dags att sätta ner foten.
https://twitter.com/GLandsbergis/status/1762891968051372397
Nu brukar jag hålla med dig i det mesta som du skriver.
Även denna gång!

Landsbergis pekar på det vi här i FB, dagligen ser effekter av. Hur Putin lyckas få vissa människor att skapa sina egna röda linjer, för att tillåta Putin att fortsätta sitt krig ostört.
Oavsett vilka hjärnspöken som Putin må ha om Nato, finns det ingenting som Ukraina har sagt eller gjort, som försvarar det Putin och Ryssland har gjort mot Ukraina.
Finns ingen korruption i ett land i hela världen, som förtjänar att deras land invaderas och barn, kvinnor och gamla dödas. Eller landets framtid i de unga männen.
Det finns inte nog med judar, svarta, HBQT eller annat, som försvarar detta illdåd av Putin och Ryssland.
Inte ens om det finns nazister i Ukraina. T o m i Sverige har nazister rätten att finnas och uttrycka sig.
Neo-cons, globalister eller judisk bankmaffia. Inte heller dessa hjärnspöken, rättfärdigar Putins krig i Ukraina.
Nuland, EU, Nato, CIA. Jag skulle kunna upprepa namnen på de ryska motsvarigheterna.
Är någon så naiv att man inte tror att det pågår påverkan från alla håll och kanter, hela tiden.
Inte heller detta försvarar Putin och Ryssland för vad de har gjort i Ukraina.
Geopolitik! Ger fullständigt f-n i geopolitik. Rättfärdigar inte heller vad Putin och Ryssland gjort i Ukraina. Är någon så korkad att Ryssland skulle kunna vara hotat, eller var hotat.
Världens 2:a arme!
Kärnvapenmakt!
Världens största land.
Hur i h-e skulle det gå till att erövra Ryssland??
Och varför?
Ser någon, någon västerländsk ledare som ö h t andas invasion av Ryssland??
Inte ens nu när Ryssland har startat krig, pratar man om detta.
Och Ukraina, är inte Ryssland, kära ryssapologeter. Fråga Ukraina!
Med detta sagt, så inser jag att Putin är en förlorad människa.
Men ni övriga här. Gå inte i Putins ledband.
Gör ni det, sprider Putins narrativ, då är ni inte bättre än Putin själv och förtjänar alla tilltalsman
Men att du sitter här i Sverige som svensk och stödjer, hyllar och gillar det Putin har gjort, tyder på långtgående svagsinthet.