Citat:
Ursprungligen postat av
Swabulu
Hon behöver inte ha kontaktat de från tyskland utan kunde ha gjort det innan. Det här med närvarokravet är dessutom säkerligen relativt nytt eftersom så fruktansvärt många fler tackar nej till platsen idag jämfört med förr, många fler sökande dessutom när ansökningen sker elektroniskt.
Det faller väl under all rimligthet att man kontaktar skolan vad som gäller sommaren innan man ska börja för att se vad som gäller oavsett hjälpmedel
Nej, närvarokravet är inget nytt. Jag var student samtidigt som Magdalena A. Jag har varit på många upprop där reserver fick platser, eftersom de ordinarie inte kom till uppropet. Jag har även sett ordinarie i tårar dagen efter, när de fick beskedet att de var strukna. Så fungerade det på 1980-talet. På den tiden fanns det fler sökande än det fanns platser. Idag finns det fler platser än det finns sökande. Därför har kvaliteten på högre utbildning sjunkit, eftersom man tar in studenter som inte är lämpade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Mxyzptlk
Hon säger ju att de inte var så många första gången " Då var vi kanske bara ett tjugotal..." Vilket nog inte kan ses som en betydande demostration. Men sen säger hon att det blev fler å fler som slöt upp.
Så i grund och botten handlar det bara om att du förvrider det hon säger för att få det att låta som en lögn.
Du har faktiskt inga bevis
Det är Magdalena A. som ljuger. Den första demonstrationen ägde rum 4/9 1989, och det var betydligt fler än ett tjugotal deltagare. Hon deltog inte heller i kyrkans tidigare bönemöten, då hade hon blivit utvisad direkt. Stasi hade full koll på dissidenterna. Katrin Hattenhauer var punktmarkerad av Stasi sedan januari 1989. Hur tror du att Magdalena A. skulle tillåtas att komma i närheten av henne?