2024-02-29, 14:40
Medlem
Vart kostar en hantverkare 1000:- exkl i timmen?
Citera
2024-02-29, 15:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupersnabb
Nu vet jag inte vad som gjorde att reparatören inte dök upp, men vem tar ledigt från jobbet för att stå och flåsa reparatören i nacken? Har du en dildogömma du är rädd att nån ska hitta?
Jaha, så hantverkare brukar rota runt i husen om man låter dem vara där obevakat. Det var givetvis det jag misstänkte. Det är bra att jag fick det bekräftat av nån som vet.
Citera
2024-02-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jaha, så hantverkare brukar rota runt i husen om man låter dem vara där obevakat. Det var givetvis det jag misstänkte. Det är bra att jag fick det bekräftat av nån som vet.
Nej, extremt få som gör det, aldrig varit med om eller hört att nån kollega gjort sånt.

För det första bryr man sig inte, man gör jobbet och drar. För det andra vet man att vem som helst kan ha en liten övervakningskamera.

Men många kunder som är nojiga för sånt, då vet man att det ligger en dildogömma eller en hårddisk full av barnporr där inne.
Citera
2024-02-29, 15:13
Medlem
Citat:
Nej, extremt få som gör det, aldrig varit med om eller hört att nån kollega gjort sånt.

För det första bryr man sig inte, man gör jobbet och drar. För det andra vet man att vem som helst kan ha en liten övervakningskamera.

Men många kunder som är nojiga för sånt, då vet man att det ligger en dildogömma eller en hårddisk full av barnporr där inne.

Flyttgubbar har sett allt iaf.
Citera
2024-02-29, 15:19
Medlem
Citat:
Han skriver ju att han tog lediga dagar. Garanterat kundtypen som står tyst 15cm från nacken med äcklig kaffeandedräkt, som kommer med kommentarer titt som tätt om att ”Borde det inte vara så här istället? Min hemmapular-kompis Newkie har sagt si o så”.

Nej, det ska inte vara så. Låt proffset fixa och håll käften så blir det bättre.

Väldigt många "hantverkare" är usla och försöker blåsa kunden. Det vet givetvis du också, och det är därför du blir så nervös när den där "kaffeandedräkten" är hemma och ser vilka djävla hittepo-reparationer du försöker komma undan med. För att sedan gå och bajsa eller nåt ännu äckligare i kaffeandedräktens badrum, givetvis med timdebitering.
Citera
2024-02-29, 15:20
Medlem
Citat:

Hur vet du det om du inte har rotat runt hemma hos kunder? 🤔
Citera
2024-02-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
Hur vet du det om du inte har rotat runt hemma hos kunder? 🤔

Hoppas du är en kvinna med denna logik.
Citera
2024-02-29, 15:36
Medlem
Citat:
Väldigt många "hantverkare" är usla och försöker blåsa kunden. Det vet givetvis du också, och det är därför du blir så nervös när den där "kaffeandedräkten" är hemma och ser vilka djävla hittepo-reparationer du försöker komma undan med. För att sedan gå och bajsa eller nåt ännu äckligare i kaffeandedräktens badrum, givetvis med timdebitering.
Nej, mest bara jobbigt att genomlida den stela stämningen och ha samma diskussioner om och om igen.

Ni grabbar o gubbar här på Flashback skulle faktiskt kunna lära er mycket av kvinnorna. Kommer man hem till en kvinna så är det vanligtvis kaffe och ”jag kan inte sånt här så gör som du tycker blir bäst”.

Så arbetar man i lugn och ro och levererar den bästa lösningen. Eftersom kunden var så trevlig så bjuder man på nån liten kostnad, frid o fröjd alla nöjda.
Citera
2024-02-29, 15:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
När jag skulle renovera badrummet i min fd villa så tog jag in ett antal offerter. Det som slog mig var entrepenörerernas totala fartblindhet. Det skulle vara dyra material o inventarier.
Uppenbart skulle det inte gå att få till under 500.000:-

Det intressanta var det hela tiden återkommande argumentet var alltid att det skulle höja värdet på fastigheten. O att det bara var att låna lite mer på huset….

O det är där svaret ligger.
Få har råd att låna en halv mille till för ett badrum i dagens ränteläge.
O värdet på badrummet lär inte alltid behållas vid en försäljning.
Det samma gäller kök.

Är det synd om dessa byggare som nu står utan uppdrag?
Sam säger: Alla branscher går i cykler. Även den helige skrift lär ut att efter sju goda år kommer sju magra. O den kloke fyller sina lador under de goda åren, o anpassar sig när de magra kommer…
Senast redigerad av Sam.Boyd 2024-02-29 kl. 15:55.
Citera
2024-02-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När jag skulle renovera badrummet i min fd villa så tog jag in ett antal offerter. Det som slog mig var entrepenörerernas totala fartblindhet. Det skulle vara dyra material o inventarier.
Uppenbart skulle det inte gå att få till under 500.000:-

Det intressanta var det hela tiden återkommande argumentet var alltid att det skulle höja värdet på fastigheten. O att det bara var att låna lite mer på huset….

O det är där svaret ligger.
Få har råd att låna en halv mille till för ett badrum i dagens ränteläge.
O värdet på badrummet lär inte alltid behållas vid en försäljning.
Det samma gäller kök.

Är det synd om dessa byggare som nu står utan uppdrag?
Sam säger: Alla branscher går i cykler. Även den helige skrift lär ut att efter sju goda år kommer sju magra. O den kloke fyller sina lador under de goda åren, o anpassar sig när de magra kommer…

Ett nytt badrum kan kosta allt mellan 18 000 - 46 000 SEK per kvadratmeter. Det finns många faktorer som påverkar priset - det beror på dina val. Börja med att utarbeta en budget och tänk på vilka behov och preferenser du har för ditt drömbadrum.

Det är inte arbetarnas fel. Det är inte 90-talet längre.
Citera
2024-02-29, 15:59
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Hantverkare är jag inte,men jobbar inom byggindustrin som kranförare,lönen i sverige äe ca 235 kr/tim
har dom senaste 8 månaderna varit i norge och kört kran,där var lönen 318/tim
Norge har en oljeekonomi. Det går inte att jämföra med Sverige. Kolla på kontinenten i Europa istället.
Citera
2024-02-29, 16:02
Medlem
Citat:

Har en kompis som är röris. Han brukade sniffa trosor och bajsa på kundens toalett utan att fråga.

Det finns många seriösa hantverkare absolut men det är definitivt förekommande med dessa beteenden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in