Citat:
Ursprungligen postat av
heyjsan
kan man bruka subutex om man aldrig tagit en opiat???
Klart du kan, men subutex är en syntetisk opiat där man plockat bort det som gör opiater sköna. Jag har använt massor av subutex, men jag har aldrig blivit skön på de. Fattar inte hur man lyckas.. Nä, bättre med typ oxy om du vill ha något som känns men inte vill börja med riktigt tunga grejer som heroin.
Men jag varnar dig också; det är en dörr som är väldigt svår att stänga om du öppnar den.
Opiater ger dig lättnad från ditt psykiska mående om du är låg eller värk om du har sådan, men det öppnar dörren på glänt till en helt annan typ av mående där du efterhand skulle sälja din mamma för att få råd till nästa dos.
Jag var fast i ett opiatberoende i 17 år; de sista 10-11 i ett tungt heroinmissbruk. Jag har klarat av att behålla åtminstone mitt nuvarande jobb och har min familj kvar, men har förlorat mycket annat. Jag är hårt skuldsatt till exempel, och varje månad har jag svårt att få ihop ekonomin, men jag har kvar det viktigaste. Jag är rätt ensam i det, mina pundarvänner har alla varit ett steg från hemlösa och varit förundrade över hur jag fortfarande lyckats behålla det jag har.
Börjar du kommer du få ett helvete att sluta, så jag råder dig att lägga alla tankar på opiater på hyllan.