2024-02-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som har gått på Buprenorfin några år, hur många dagar tar det innan ni känner abstinens? Jag går på 16 mg/dag.
På en söndag tog jag 2 mg nasalt, måndag 8 mg sublingualt och sen tog jag inget förrän på fredag. Alltså 3 dygn utan och jag kände inga tecken på abstinens. Jag måste ha seg metabolism 😅 När tillfälle ges så ska jag testa vara utan en vecka.

Den stora frågan är var du 100% nykter dem dagarna.. Skulle inte tro det för 5-öre...😆🤣
Citera
2024-02-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusbeer
Hej, alla ni som nu går på tram, oxy och dolcar. Snälla jag ber er för erat eget bästa a, försök att trappa ur utan buprenorfin för ni kommer med största sannolikhet att fastna i skiten. Det kan vara räddningen för många men saken är den att ni får ett skönt rus i kanske ett par veckor och sedan ALDRIG MER! Man blir istället mer sjuk av att börja med den pga den långa halveringstiden så är det ett rent helvete att sluta med buprenorfin. Jag önskar att jag aldrig tog den där subben efter att ha blivit fri från den sedan flera år. Sen den dagen 2015 så är jag fast i laro.

P.s
Vill bara göra er uppmärksamma på att det i många fall inte är lösningen.

God Jul och Gott Nytt År

!!!!! Håller med till 1000%. I början är buprenorfin väldigt mysigt, och håller i sig länge, samt billigt. Men det "roliga" varar inte för evigt, efter något år av bup så känner man inte längre av skiten.

Majoriteten jag känner som har eller haft laro ångrar att dom började med Laro.
Citera
2024-02-18, 13:13
Medlem
Plåster var mycket trevligare än nasalt eller att ta det under tungan.
Mer välmående och mindre illamående än på tabletterna, då jag är känslig för opiater.
Haft det i ca ett dygn nu (en fjärdedels 20mikrogram/h) mår ganska bra, jämn effekt inget "svajande illamående" i kroppen. Kan man förvänta sig någon AT efteråt, om jag bara låter det sitta kanske de "trappar ur" sig själv?

Min tjej satte ett på övre delen av bröstet och får typ dubbelt så mycket effekt som mig, jag tog det på skulderbladet typ, antar att det är mer blodkärl på en tutte.

Sub e ju inte sådär dunder ändå jämfört med andra opiater (t.ex Ketogan den får högsta betyg av mig), men verkar inte ha lika allvarliga biverkningar heller (Mer bara fysisk verkan, på oxy typ påverkar det psyket mer).
Senast redigerad av Terrorbyre 2024-02-18 kl. 13:26.
Citera
2024-02-19, 18:47
Medlem
Om man har en såpass hög tolerans på bup att man inte får ett rus, kan en veckas uppehåll göra så man får ned toleransen såpass att man kan känna av suben igen?

Senaste månaderna så har jag snittat ca 6-8mg/dag

Jag vet att halveringstiden är lång på bup, men vad tror ni? Kan sju dagars uppehåll vara tillräckligt?
Citera
2024-02-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Om man har en såpass hög tolerans på bup att man inte får ett rus, kan en veckas uppehåll göra så man får ned toleransen såpass att man kan känna av suben igen?

Senaste månaderna så har jag snittat ca 6-8mg/dag

Jag vet att halveringstiden är lång på bup, men vad tror ni? Kan sju dagars uppehåll vara tillräckligt?

Det tar 3-7 dagar för att toleransen ska gå ner till hälften. 1-2 veckor för att vara nollad.
Citera
2024-02-28, 22:45
Medlem
Tja! Kan man ta Buprenorphine Sandoz 8mg, på annat effektivt sätt än under tungan? Ngr tips, är nybörjare? Tycker det är lite drygt att ha den liggandes o smälta där. Men fattar om det är ända sättet, tänkte bara chansa o höra runt lite?
Citera
2024-02-28, 23:51
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tja! Kan man ta Buprenorphine Sandoz 8mg, på annat effektivt sätt än under tungan? Ngr tips, är nybörjare? Tycker det är lite drygt att ha den liggandes o smälta där. Men fattar om det är ända sättet, tänkte bara chansa o höra runt lite?

Ja du kan dela tabletten och dra i näsan. Om det inte är frystorkade då kanske det bara går att ta under tungan.
Citera
2024-02-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Ja du kan dela tabletten och dra i näsan. Om det inte är frystorkade då kanske det bara går att ta under tungan.
Tack för svar! Det är den o ovala med en skåra i mitten. Är den enkel att krossa och dra i näsan?
Citera
2024-02-29, 00:22
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tack för svar! Det är den o ovala med en skåra i mitten. Är den enkel att krossa och dra i näsan?

Ja bara ta en bit och krossa. Tror du kan dela tabletten i 5 eller 6 st bitar för att krossa och dra i näsan. Behöves inte mycket för att känna av om du inte är ingåde
Citera
2024-02-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Ja bara ta en bit och krossa. Tror du kan dela tabletten i 5 eller 6 st bitar för att krossa och dra i näsan. Behöves inte mycket för att känna av om du inte är ingåde
Okej tack så mycket! Testat detta 2-3 gånger för längesedan när jag fick linorna upplagda för mig, och minns jag fick en jävla skön kick av det. Men sen nu fått berättat för mig att jag likaväl kan ta den som man ska, under tungan. Att det inte är ngn skillnad och bara jobb med att sitta o krossa..? Men som jag minns det kändes det bättre då (va ngt år sen) Än vad det gör nu. Nu kommer jag nog dock ta ganska regelbundet. Då jag försöker gå av ett långt Tramadol och Oxy missbruk, är inte i Laro, kör själv. Sen har jag tyvärr insett att det går att ”knarka” Sub också, och att det är så mycket billigare än substanserna jag vill bli av med. Går inte att gemföra priset ens! Aja får se hur länge detta håller. Planerar att ta uppehåll 2-3 dagar i veckan, med hjälp av Lyrica, så jag inte fastnar helt! Lyrica är det bästa mot alla sorters AT har jag insett på senaste btw. Iaf för mig 🫶🏽
Citera
2024-02-29, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehatten33
!!!!! Håller med till 1000%. I början är buprenorfin väldigt mysigt, och håller i sig länge, samt billigt. Men det "roliga" varar inte för evigt, efter något år av bup så känner man inte längre av skiten.

Majoriteten jag känner som har eller haft laro ångrar att dom började med Laro.

Håller med, ska ni ÄNDÅ hålla på med opiater fixa oxycontin istället. Sällan man hör om folk som hamnade på laro pga oxy men opiater med längre halveringstid som sub och metadon är verkligen något av det sämsta man kan göra mot sig själv. Har man ens minsta lilla beroendepersonlighet och börjar med dem så kommer man hamna på laro för eller senare, det skiter sig 100% garanterat. Livslång fotboja till staten.

Snälla vad ni än gör håll er från opiater/opioder med långa halveringstider/sitter en evighet i kroppen (&psyket).
Citera
2024-02-29, 06:28
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Håller med, ska ni ÄNDÅ hålla på med opiater fixa oxycontin istället. Sällan man hör om folk som hamnade på laro pga oxy men opiater med längre halveringstid som sub och metadon är verkligen något av det sämsta man kan göra mot sig själv. Har man ens minsta lilla beroendepersonlighet och börjar med dem så kommer man hamna på laro för eller senare, det skiter sig 100% garanterat. Livslång fotboja till staten.

Snälla vad ni än gör håll er från opiater/opioder med långa halveringstider/sitter en evighet i kroppen (&psyket).

Oxy är lagligt heroin en stark opiat. Tro mej många hamnar på laro för oxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in