Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Så din erfarenhet är att minimalisera de övergrepp som Sveriges barn utsätts för, just för att slippa ta itu med dina egna problem. Du applicerar ditt på andra och därför tycker du inte barn i allmänhet ska ha ett skydd som Dumpen och även jag anser vara ytterst relevant.???
Du behöver hjälp och din hjälp är inte dina utbrott mot Dumpen och de barn som angrips.
Ring och tala med Impulskollen, de kan säkert hjälpa dig också, 020-11 80 20.
Jag minimaliserar inget, jag vet att det kan ge stora problem för en del, därmed ska man inte ge sig på unga. Men jag vet också att det inte ger problem för alla, därmed är det inte värt att äventyra de anhörigas barn på det sätt som Dumpen gör.
De hävdar att en tillsägning utan uthängning gör ingen skillnad, de påstår att några de enbart snackat med är ute igen och söker. Hur många gäller det. Finns dessa gäddor ens på Dumpen och är de 1 2 3 4 till antalet?
Tycker nog att de kan försöka igen och hänvisa till
www.dumpen.se och säga, "om vi ser dig igen så blir du som de andra på Dumpen". Tror att en betydande del håller sig i skinnet då, så varför inte försöka igen.
Men, jag vet att främsta anledningen är inte barnen, för då skulle de ta hänsyn till anhöriga barnen. Att gäddorna skulle ge sig på de egna barnen är sällsynt och därmed nästan försumbart. Så det ger inget skäl att förnedra de anhöriga barnen.
Kom inte med mantrat att det är gäddan som förnedrat, och det skulle han tänkt på innan. Det hade givetvis varit bra. Men uppenbarligen blev det inte så och då får man göra det bästa av situationen, och att förnedra de anhöriga barnen är inte det bästa man kan göra i det läget.