2024-02-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag gick hos en som kallade sig psykolog, denne tutade i mig att jag blivit utsatt för övergrepp av mina bröders kompisar, och att jag hade förträngt det. Detta var osant, hur jag kom till insikt om det kan jag inte beskriva i detta format, det är för komplicerat. Men detta ställde till det för mig i min resa till att må bättre, detta var en otjänst till mig. Som tur var konfronterade jag inte dem, då det var osant.

Jag har därmed en sorts insikt i barn som utsätts för sexuella övergrepp, eller snarare tror sig vara utsatt.
Så din erfarenhet är att minimalisera de övergrepp som Sveriges barn utsätts för, just för att slippa ta itu med dina egna problem. Du applicerar ditt på andra och därför tycker du inte barn i allmänhet ska ha ett skydd som Dumpen och även jag anser vara ytterst relevant.???
Du behöver hjälp och din hjälp är inte dina utbrott mot Dumpen och de barn som angrips.
Ring och tala med Impulskollen, de kan säkert hjälpa dig också, 020-11 80 20.
Citera
2024-02-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Motsatta effekten är nog att gäddor blir extremt försiktiga och går under såväl polisens som dumpens radar och då har ju dumpen bitit sig själv i svansen.
Dumpens avsikt som de lyckats med är att påvisa förekomsten och hur illa det ser ut.
Tycker du att vuxna ostraffat ska få fortsätta förstöra barn på detta viset ”för att de inte ska gå under radarn”??? Vad är det för uselt försvar du kommer med?
Går förövarna under ”radarn” så ska såklart Dumpen, polisen och lagstiftningen också göra det.
Barnen ska vara fredade, det är inte och ska inte vara förhandlingsbart!
Citera
2024-02-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
I USA skulle dumpens agerande generera miljonbelopp i skadestånd.
Nja, dom har precis likadana organisationer där. Finns ju massor på sociala medier om man vill hitta.
Citera
2024-02-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Dumperns dagar borde vara räknade.
Jo det har ju skrivits sen 2021, hur långt har ni kommit? 🥱 😴
Citera
2024-02-28, 20:59
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tweedy fick skadestånd på 80 000. Det va väl rätt så..soft

Man märker ändå vilket skämt dumpen är. Många skämtar på TikTok har gjort egna sounds osv ifrån dumpens videor haha.

Jag tror att såna organisationer som dumpen t.o.m. kan ha en motsatt effekt. Mer och mer hängs ut, vilket kanske tillslut ledde till att det är så vanligt så att det inte blir en stor grej.

Gäddorna kan gadda ihop sig och börja göra YouTube video och prata om sitt begär hur naturligt det är med attraktion till tonåringar. tillslut skulle mer och mer och våga säga emot dumpen och dess sektmedlemmar.

Dumperns dagar borde vara räknade.
Det är nog bara du som tror medelålders pundaren Tweaky fick skadestånd för något Dumpen gjorde, tycker 80t är mycket eller tror Dumpens dagar är räknade, hur många gånger du än skriver det i över (i två år).
Citera
2024-02-28, 21:25
Avslutad
Expressen: https://www.expressen.se/sport/friidrott/patrik-sjoberg-nya-jobb-i-qatar/

Patrik Sjöberg nya jobb – i Qatar
"– I friidrottsvärlden är jag inte bara en rökande och jobbig människa som jag stämplats som i Sverige, säger han."
Citera
2024-02-28, 21:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så din erfarenhet är att minimalisera de övergrepp som Sveriges barn utsätts för, just för att slippa ta itu med dina egna problem. Du applicerar ditt på andra och därför tycker du inte barn i allmänhet ska ha ett skydd som Dumpen och även jag anser vara ytterst relevant.???
Du behöver hjälp och din hjälp är inte dina utbrott mot Dumpen och de barn som angrips.
Ring och tala med Impulskollen, de kan säkert hjälpa dig också, 020-11 80 20.
Jag minimaliserar inget, jag vet att det kan ge stora problem för en del, därmed ska man inte ge sig på unga. Men jag vet också att det inte ger problem för alla, därmed är det inte värt att äventyra de anhörigas barn på det sätt som Dumpen gör.

De hävdar att en tillsägning utan uthängning gör ingen skillnad, de påstår att några de enbart snackat med är ute igen och söker. Hur många gäller det. Finns dessa gäddor ens på Dumpen och är de 1 2 3 4 till antalet?

Tycker nog att de kan försöka igen och hänvisa till www.dumpen.se och säga, "om vi ser dig igen så blir du som de andra på Dumpen". Tror att en betydande del håller sig i skinnet då, så varför inte försöka igen.

Men, jag vet att främsta anledningen är inte barnen, för då skulle de ta hänsyn till anhöriga barnen. Att gäddorna skulle ge sig på de egna barnen är sällsynt och därmed nästan försumbart. Så det ger inget skäl att förnedra de anhöriga barnen.

Kom inte med mantrat att det är gäddan som förnedrat, och det skulle han tänkt på innan. Det hade givetvis varit bra. Men uppenbarligen blev det inte så och då får man göra det bästa av situationen, och att förnedra de anhöriga barnen är inte det bästa man kan göra i det läget.
Citera
2024-02-28, 21:44
Medlem
Citat:
Jag minimaliserar inget, jag vet att det kan ge stora problem för en del, därmed ska man inte ge sig på unga. Men jag vet också att det inte ger problem för alla, därmed är det inte värt att äventyra de anhörigas barn på det sätt som Dumpen gör.

De hävdar att en tillsägning utan uthängning gör ingen skillnad, de påstår att några de enbart snackat med är ute igen och söker. Hur många gäller det. Finns dessa gäddor ens på Dumpen och är de 1 2 3 4 till antalet?

Tycker nog att de kan försöka igen och hänvisa till www.dumpen.se och säga, "om vi ser dig igen så blir du som de andra på Dumpen". Tror att en betydande del håller sig i skinnet då, så varför inte försöka igen.

Men, jag vet att främsta anledningen är inte barnen, för då skulle de ta hänsyn till anhöriga barnen. Att gäddorna skulle ge sig på de egna barnen är sällsynt och därmed nästan försumbart. Så det ger inget skäl att förnedra de anhöriga barnen.

Kom inte med mantrat att det är gäddan som förnedrat, och det skulle han tänkt på innan. Det hade givetvis varit bra. Men uppenbarligen blev det inte så och då får man göra det bästa av situationen, och att förnedra de anhöriga barnen är inte det bästa man kan göra i det läget.
Du snackar rappakalja.
Gäddorna som torskar är inte förstagångsförbrytare, de har redan förstört barn och blir ertappade när de är på gång igen.
Du påstår att du som barn varit utsatt men det är gäddorna du försvarar på ömsom sätt och ibland för att du felaktigt påstår att det skulle vara skonsammare för de utsatta barnen, skitsnack säger jag!
Du bryr dig bara om att förövare ska få fortsätta förgripa sig på barn och om de skulle bli ertappade så skulle de komma lindrigt undan. Din agenda är övertydlig ankan. Sök hjälp.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-28 kl. 21:49.
Citera
2024-02-28, 22:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du snackar rappakalja.
Gäddorna som torskar är inte förstagångsförbrytare, de har redan förstört barn och blir ertappade när de är på gång igen.
Du påstår att du som barn varit utsatt men det är gäddorna du försvarar på ömsom sätt och ibland för att du felaktigt påstår att det skulle vara skonsammare för de utsatta barnen, skitsnack säger jag!
Du bryr dig bara om att förövare ska få fortsätta förgripa sig på barn och om de skulle bli ertappade så skulle de komma lindrigt undan. Din agenda är övertydlig ankan. Sök hjälp.
Man skulle kunna göra en rapplåt av dina texter, jag har inte varit utsatt, men har trott mig vara det p.g.a. av en idiot.

Sant att de visat på gäddor som varit aktiva innan, men inte för alla har de visat det, dessutom är jag tveksam till vissa dumpar och vad de visar, då de bl.a. blandat ihop olika gäddor. Misstag eller avsiktligt låter jag vara osagt.
Citera
2024-02-28, 22:15
Medlem
Citat:
Man skulle kunna göra en rapplåt av dina texter, jag har inte varit utsatt, men har trott mig vara det p.g.a. av en idiot.

Sant att de visat på gäddor som varit aktiva innan, men inte för alla har de visat det, dessutom är jag tveksam till vissa dumpar och vad de visar, då de bl.a. blandat ihop olika gäddor. Misstag eller avsiktligt låter jag vara osagt.
Jaha, så du vill göra gällande att det var första gången för det stora flertalet? Stackars offerkofta
Citera
2024-02-29, 00:09
Medlem
Citat:
”Dumheterna”???
Är det dumheter att hindra att barn förstörs av vuxna med sjuk sexuell dragning till barn? Vem är det som är ful?

Har för mig att jag svarade mr Pussy och inte dig men måste ändå ge dig cred för ditt fantastiska genomtänkta svar. Stod det ens 1% av det i mitt inlägg?

Patrik misskötte jobbet som kassör för Dumpen och Skatteverket var inte helt nöjda så han sparkades snett uppåt och är nu pressansvarig för Dumpen AB om jag förstått saken rätt. Ringer nån vidrig kommunistblaska så är det Patrik man får käbbla med. Sara hade tidigare jouren och tog skiten även på fest efter sju glas vin men behöver nu egen tid vilket är fullt förståeligt.

Det är seriös verksamhet som Dumpen sysslar med men dom får liksom aldrig kvittot på det. Sara är arg som fan så man borde kanske hjälpa henne lite på traven.
Citera
2024-02-29, 00:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jaha, så du vill göra gällande att det var första gången för det stora flertalet? Stackars offerkofta
Jag vet inte hur vanligt att de varit i kontakt med unga innan Dumpen, men även de som har, kan ändra sig när de får veta att de kommer hamna på www.dumpen.se. När de går in och ser hur andra hanteras där finns det en stor möjlighet att de lägger ned. Och det är väl det dumpen är ute efter, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in