2024-02-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Andemeningen i det jag skrev, är, att barn som söker äldre har redan fått skador, och man bör förhindra dem i ett tidigare skede. Nu har de skador och de bör inte riskera förvärras genom att vuxna söker upp dem. Dock menar jag också att då de redan är skadade så kanske man bör inse att sexet inte gett personen alla dess problem. Nog väl bör umgänge med underårig motarbetas, men att det i några fall inte ger någon skada, och t.o.m. kan förbättra måendet för den unge. Dock inte så att denne mår perfekt, och annan grundläggande åtgärd i BUB eller annat är önskvärd, så denne inte söker sex.

Att kulla är livets höjdpunkt bland vuxna, och är inte alltid negativt för en ung vilsen att få känna sig vuxen.
Du är inte frisk i ditt resonemang, förstår du inte det?
Borde kanske följa Dumpens råd att söka vård, länkar finns på Dumpens hemsida.
Ps. Ge fan i barnen, du vet verkligen inte vad som är bäst för dem!
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-27 kl. 20:56.
Citera
2024-02-27, 20:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hur tankegångarna kan gå hos en snurrig och sjuk person som förespråkar övergrepp på barn??
Jag är inte intresserad av hur övergreppen kan ske utifrån snurriga förklaringar från en sådan person, jag är däremot intresserad av att få ett stopp på dem.
Jag trodde det var en myt det här med att gäddor/pedofiler upplever att barnet är intresserad av och mår bra av sexuell kontakt med vuxen men det verkar det inte vara.
Är nog en vanlig tankegång. Då blir det också lätt att skylla ifrån sej på barnet.
Det visar även att de är svåra att stoppa.
Citera
2024-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
En massa påståenden utan på fötterna, du snackar skit.

Nej 99% stämmer. Du kan ju själv lyssna på bla debatten när Dumpen gästar Publicistklubben så hör du med egna öron. För övrigt en bisarr debatt. Janne Josefsson som jag alltid gillat goes banans.
Citera
2024-02-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag trodde det var en myt det här med att gäddor/pedofiler upplever att barnet är intresserad av och mår bra av sexuell kontakt med vuxen men det verkar det inte vara.
Är nog en vanlig tankegång. Då blir det också lätt att skylla ifrån sej på barnet.
Ser man på Ankan så tror hen ju att barnet mår bra av att ”få vara vuxen” i förhållande till predatorernas övergrepp. Såklart att barnen blir de som får skulden och därför är tyst om det som skett. Många är tysta i flera årtionden innan de vågar berätta.
Citera
2024-02-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej 99% stämmer. Du kan ju själv lyssna på bla debatten när Dumpen gästar Publicistklubben så hör du med egna öron. För övrigt en bisarr debatt. Janne Josefsson som jag alltid gillat goes banans.
Jag har lyssnat på den och en massa andra debatter. Läst åtskilligt i ämnet och följt Dumpens arbete ända upp i riksdagen.
Vad av dina tokiga påståenden vill du påstå stämmer? Länka gärna om du för en gångs skull har något med substans att komma med.
Är rätt less på dina tunna resonemang så trötta inte ut mig med fler.
Citera
2024-02-27, 21:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag har också hört de som söker unga säger att de mår bra av det. Jag menar inte att det är en lösning för dem som unga att ligga. Det bör absolut motarbetas. Men bland 100 finns det 100 sanningar. Bland majoriteten är det negativt, men att då ha vetskap om att det inte är negativt för alla är bra kunskap, men att man ändå motarbetar fenomenet. Om barnet får höra att det mår dåligt av sexset men egentligen mår dåligt av annat, så förhindrar man deras läkning.

Var finns de undersökningar som säger att alla skadas som underåriga, det är en tro som inte har ett underlag. Och när slutar det att vara skadligt, är det alltid 15 och noll dagar.
Citera
2024-02-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ingen gädda vill visa upp sej i stimmet med andra gäddor. Inte ens för en miljon eller två.
Gädda hoppas att annan gädda ska anmäla men det kommer aldrig hända.

Sannolikt inte.
Citera
2024-02-27, 21:35
Medlem
Citat:
Jag har lyssnat på den och en massa andra debatter. Läst åtskilligt i ämnet och följt Dumpens arbete ända upp i riksdagen.
Vad av dina tokiga påståenden vill du påstå stämmer? Länka gärna om du för en gångs skull har något med substans att komma med.
Är rätt less på dina tunna resonemang så trötta inte ut mig med fler.

Om du lyssnat på den debatten så är det ju obegripligt att du ifrågasätter mitt tidigare inlägg då rubbet realiseras i den debatten. Allt finns där. Du är väl inte dum?
Citera
2024-02-28, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Sannolikt inte.

Tweedy fick skadestånd på 80 000. Det va väl rätt så..soft

Man märker ändå vilket skämt dumpen är. Många skämtar på TikTok har gjort egna sounds osv ifrån dumpens videor haha.

Jag tror att såna organisationer som dumpen t.o.m. kan ha en motsatt effekt. Mer och mer hängs ut, vilket kanske tillslut ledde till att det är så vanligt så att det inte blir en stor grej.

Gäddorna kan gadda ihop sig och börja göra YouTube video och prata om sitt begär hur naturligt det är med attraktion till tonåringar. tillslut skulle mer och mer och våga säga emot dumpen och dess sektmedlemmar.

Dumperns dagar borde vara räknade.
Citera
2024-02-28, 10:47
Medlem
Nyans2026s avatar
Det är förvånande hur många gäddor de ändå lyckas ta, det bör vara många som fattar att det är fejk när personen de chattar med kläcker ur sig "jag är 14 så att du vet" efter 23 sekunder.
Citera
2024-02-28, 11:48
Medlem
Citat:
Sök hjälp Ankan! Du är ingen talesman för barn som utsätts för sexuella övergrepp!
Din enda kunskap där är möjligtvis egenintresse och det hjälper inte barn.
Så sök hjälp innan du skadar fler.
Snyggt svar på direkta frågor ändå...
Citera
2024-02-28, 11:59
Medlem
fellowvessels avatar
I USA är det staten som agerar dumpen & informerar om det är en sexförbrytare som är nyinflyttad i ett kvarter, så varför inte i Sverige.

Nu låter jag ju som super anti pedofili & frigid men det är jag inte, pojkar över 10 borde få knulla alla storlekar på fittor, något annat är djurplågeri, flickor däremot ska ha kyskhetsbälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in