2024-02-28, 16:17
  #17845
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Apple förstod värdet av real world data som samlas in från bilar (och snart robotar). De misslyckades med sina planer om att expandera sin platform till autonoma bilar, de kommer antagligen även misslyckas med en robot. Apple kan ingenting om produktion och det är ingen ide att börja nu. Tesla har helt andra förutsättningar när det gäller att ta AI ut i verkligheten, men de saknade en platform för att samla in data från människor. Elon förstod värdet av detta och därför köpte han twitter, och därför kommer han inte ge upp X. Oavsett hur de väljer att göra med plattformen så kommer den vara av stort värde för att träna Grok. Och vad Grok kommer användas till, förutom som språkmodell integrerad i X, krävs inte så mycket föreställningsförmåga att lista ut. Att Elon bryr sig mer om aktiviteten på X än pengarna från investerare kan vara en förklaring till hur han väljer att uttrycka sig i intervjuer.

Att sampla filmer från en flotta som kör omkring har begränsad användning. 99,999% av all denna data är ointressant och oanvändbar. De tär bara vissa extremfall där nånting händer. För att ta ett exempel. Det går inte att träna på olyckor som händer eller undviks då det nästan aldrig händer olyckor, t ex om ett barn springer ut. Tesla simulerar dessa händelser ändå precis som alla andra gör för att träna systemen. Dom sitter på tonvis av värdelös data där inget händer, eller där man inte vet hur man ska värdera och kategorisera händelsen.

Tjatet om att Tesla har ovärderlig data från användare är massivt överdriven, precis som Tesla överdriver kopiöst i alla andra frågor som t ex att dom nästan har färdiga optimusrobotar och övrig waporware.

Musketotten klarar ju inte ens av att logga in på sin nyköpta windowsdator, men hans programmerarskills var ju mediokra en gång i tiden så man ska nog inte förvänta sig för mycket annat är gråtskriktwittrande från Woke-soy boyen Musk:

https://www.pcworld.com/article/2249152/account-restrictions-for-windows-elon-musk-rages-and-takes-microsoft-boss-nadella-to-task.html
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-28 kl. 16:24.
Citera
2024-02-28, 16:42
  #17846
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Apple förstod värdet av real world data som samlas in från bilar (och snart robotar). De misslyckades med sina planer om att expandera sin platform till autonoma bilar, de kommer antagligen även misslyckas med en robot. Apple kan ingenting om produktion och det är ingen ide att börja nu. Tesla har helt andra förutsättningar när det gäller att ta AI ut i verkligheten, men de saknade en platform för att samla in data från människor. Elon förstod värdet av detta och därför köpte han twitter, och därför kommer han inte ge upp X. Oavsett hur de väljer att göra med plattformen så kommer den vara av stort värde för att träna Grok. Och vad Grok kommer användas till, förutom som språkmodell integrerad i X, krävs inte så mycket föreställningsförmåga att lista ut. Att Elon bryr sig mer om aktiviteten på X än pengarna från investerare kan vara en förklaring till hur han väljer att uttrycka sig i intervjuer.

Twitterförvärvet skedde pga datat för AI ja. Men gemene idiot här inne förstår inte det. De förstår inte att information idag är värt mer än guld. Särkskilt information likt den på X. Varför tvingades Elon att kräva inloggning för X? Jo för att alla stora drakar skrapade datat. Annonsörsintäkter är en piss i rymden i sammanhanget och det är också därför Elon har råd att gå ut med ett "fuck you" till de som gnäller. Han är ljusår före pöbeln. Ett sant nöje att bevittna.
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2024-02-28 kl. 16:45.
Citera
2024-02-28, 16:46
  #17847
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Twitterförvärvet skedde pga datat för AI ja. Men gemene idiot här inne förstår inte det. De förstår inte att information idag är värt mer än guld. Särkskilt information likt den på X. Annonsörsintäkter är en piss i rymden i sammanhanget och det är också därför Elon har råd att gå ut med ett "fuck you" till de som gnäller. Han är ljusår före pöbeln. Ett sant nöje att bevittna.

Precis. Och skall man ha en autonom robot som arbetskamrat så kan den lika gärna vara lite rolig att prata med. Men jag tror inte många Tesla-björnar har läst Liftarens guide till galaxen heller.
Citera
2024-02-28, 16:58
  #17848
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Morgan Stanley's Adam Jonas on Apple canceling their EV:

4. All about the data. In our view, an Apple car cannot have a steering wheel. But an AV cannot be a surprise "and one more thing unveiling at an Apple WWDC. It is a highly specialized computer vision/robotics/edge Al problem that must be tested and iterated by vehicles collecting optical data on public roads over hundreds of billions of miles. The Washington Post recently reported, citing public records, that Apple had 67 vehicles testing autonomous capabilities across 450 thousand miles from December 2022 through November 2023. Tesla has over 5 million vehicles (fitted with FSD hardware and software) in service driving an estimated 50 billion miles per year. Tesla's vehicle fleet drives around 100 thousand miles per minute. Tesla's fleet drives more miles in 5 minutes than Apple's fleet reportedly drives in a year. By 2030, we estimate Tesla's global vehicle fleet will approach 40 million units in service, driving over 400 billion miles per year. Over 1 billion miles per day or nearly 13 thousand miles per second. From our conversations with Al experts, such a 'monumental' dataset may be an advantage for machine learning and neural net training.

https://twitter.com/SawyerMerritt/status/1762866992992706947?t=lNkTKmvn8L1qZDEJ50f9zA&s=19
Citera
2024-02-28, 19:52
  #17849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror Grok gör bättre ifrån sig men är inte bättre än datan den tränas på, och det finns mycket dynga som behöver städas ut. Det väsentliga är att X strävar efter att göra Grok sanningsenlig och fakta orienterad.

https://x.com/immasiddtweets/status/1762123657982210209?s=20

https://x.com/HopiNg66966500/status/1761534742682628363?s=20

Har du färska exempel så posta dem gärna.

Ok, det första exemplet har ju blivit debunkat, det stämmer inte. Testade själv precis och chatgpt sa ”yes”. testa själv.

det andra exemplet är ju lika illa som svarta vikingar, fast åt andra hållet. 3 konspirations-exempel som lika gärna kunde vara svar på varför grok skulle svara just så. inget alternativ om det troligaste, att det är lätt att vara hygglig och låta folk få känna som dom vill om det inte kostar nåt. Eller ens ett mer troligt exempel som ”de tjänar röster”
Citera
2024-02-28, 21:02
  #17850
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Om man vill ge sken av att man är så "gangsta" att det finns risk att man blir beskjuten så köper man helt enkelt en Cybertruck tills sin video.

https://x.com/SawyerMerritt/status/1762928449381884373?s=20
Citera
2024-02-28, 21:32
  #17851
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Men jag tror inte många Tesla-björnar har läst Liftarens guide till galaxen heller.
Läst den 5 gr, asbra.
Citera
2024-02-28, 21:36
  #17852
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Twitterförvärvet skedde pga datat för AI ja. Men gemene idiot här inne förstår inte det. De förstår inte att information idag är värt mer än guld. Särkskilt information likt den på X. Varför tvingades Elon att kräva inloggning för X? Jo för att alla stora drakar skrapade datat. Annonsörsintäkter är en piss i rymden i sammanhanget och det är också därför Elon har råd att gå ut med ett "fuck you" till de som gnäller. Han är ljusår före pöbeln. Ett sant nöje att bevittna.
Men då så, då kan ju Tesla förvärva detta unikum av lönsam användardata, Twitter!
Gärna till Musks inköpspris?
Citera
2024-02-28, 21:38
  #17853
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Om man vill ge sken av att man är så "gangsta" att det finns risk att man blir beskjuten så köper man helt enkelt en Cybertruck tills sin video.

https://x.com/SawyerMerritt/status/1762928449381884373?s=20
Bra där! Gangsta-nigga-marknaden är klart större än området Gävle-Dala, så detta kommer försörja Teslas fabriker i någon dag.
Citera
2024-02-28, 21:55
  #17854
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Mr Mongo och kulturmarxist når nya cp-höjder. Klankar ner på Apple (som är ett av världens bästa bolag) och haussar samtidigt Tesla. Det är patetiskt vilken okunskap vissa besitter.

Att Apple lägger ner sitt autonoma bilprojekt kan ju betyda att Apple inser att det inte går att uppnå autonomi lev5 inom överskådlig tid. Det kanske tar 30 år innan vi är där. Och man kan inte pumpa upp förväntningarna i 30 år som tesla gör. Klok strategi.

Sen finns det så klart som tolkar det som att "dom är ju dumma i huvudet".
Citera
2024-02-28, 22:29
  #17855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De rättar självklart till fel som det blivit ett väldigt liv om.

Jag frågade ChatGPT: "is a man with X and Y chromosomes but transitioned to a woman a real woman?"

Svaret: Yes, a transgender woman who was assigned male at birth based on their chromosomes but has transitioned to live as a woman is also a real woman. Chromosomes do not solely determine someone's gender identity. Gender identity is a deeply felt sense of being male, female, or another gender, and it is a complex interplay of biological, psychological, and social factors. Transgender women are individuals who identify and live as women, and their gender identity is just as valid and real as that of cisgender women. It's important to respect and affirm people's gender identities based on their self-identification, rather than solely on biological factors.


Slutsats: Woke as shit!

Samma sak med Gemini.

Du är *uppenbarligen* i målgruppen för Grok. Kul att du hittat något du gillar.
Citera
2024-02-28, 22:32
  #17856
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De rättar självklart till fel som det blivit ett väldigt liv om.

Jag frågade ChatGPT: "is a man with X and Y chromosomes but transitioned to a woman a real woman?"

Svaret: Yes, a transgender woman who was assigned male at birth based on their chromosomes but has transitioned to live as a woman is also a real woman. Chromosomes do not solely determine someone's gender identity. Gender identity is a deeply felt sense of being male, female, or another gender, and it is a complex interplay of biological, psychological, and social factors. Transgender women are individuals who identify and live as women, and their gender identity is just as valid and real as that of cisgender women. It's important to respect and affirm people's gender identities based on their self-identification, rather than solely on biological factors.


Slutsats: Woke as shit!

Samma sak med Gemini.

Tack för att du finns i tråden herr mongo du berikar den onekligen. Grok gör sina Wokeklavertramp också

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2023/12/10/elon-musks-grok-twitter-ai-is-actually-woke-hilarity-ensues/?sh=4f4b85646bce

Tänk om Musk efter att ha bearbetat alla fakta i världen med Sin Dojodator i 10 år och hoppas på finna svaret på universum. Inget 42 men till slut kommer Dojo fram till: "woke är rätt"
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-28 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in